Citat:
Ursprungligen postat av HJKLQ
Om det anses vara barnporr, så anmäl det. Då har han gjort bort sig en gång till med minderårig, och så ville han ju sälja plats i film för 5k till hugade män. Så tre gånger gjort bort sig.
Angående det fetade.
En person hörde av sig till oss och var extremt pådrivande med att få betala för att vara med i våra produktioner. Jag har för mig att Vilde kasserade de första tre mailen utan att svara.
Men personen fortsatte. Till slut så svarade Vilde "visst, kom du och betala 5000 för att vara med".
Och det var nog efter det tionde mailet. Man ledsnar ju till slut.
Personen skulle komma en söndag kl 12. Han kom inte och vi gjorde väl oss mest lustiga över det hela. Att det var nån psykiskt instabil person.
Men! Två timmar senare kommer det en bil.
Mannen kommer in där vi filmar våra produktioner. Han är EXTREMT frågvis. Givetvis så svarar jag på alla hans frågor, då vi inte har några hemligheter direkt. Då ber den smått nervösa mannen att Vilde ska följa med ut till dennes bil. Och däri sitter två kvinnor med kameror och ska göra ett "scoop" för SVT.
Det blev inte mycket till "scoop". Det blev ingenting alls.
Man betalar inte för att vara med i våra produktioner - man FÅR betalt. Och givetvis är det skattade pengar.
Tror nån på sitt största allvar att företaget hade funnits kvar - och producerat kulturfilm i över tjugo år - om det sköttes illa?
Nej!
Nej, den där "journalisten" på SVT trodde att han hade en rejäl grej på G. Han var nog lite av en Janne Josefsson wannabe.
Men jag tvivlar på att Janne provocerade fram programuppslag, så som den käre "skjutjärnsjournalisten" gärna försökte göra.