Citat:
Ursprungligen postat av
FetManDansar
Affärsidé:
Skapa lista på i vilka BRF som kommunerna äger BR.
Skapa lista på i vilka villaområden som kommuner äger villor.
ALLA som någonsin ens spekulerar i att köpa skulle köpa listorna först och främst.
Efter er första rena miljon i vinst så kan ni ju skänka mig en tanke plus kopior på listorna för personligt bruk.
Grundtanken är väl hyfsad, men tyvärr fungerar det inte i praktiken.
Även i ett "rent" bostadsrättsområde kan ju kommunen när som helst och utan förvarning köpa upp bostadsrätter och fylla dem med kaosfolk. Föreningen kan ju inte neka som vi vet.
Så det som gäller ena dagen gäller kanske inte nästa. En affär med en bostadsrätt är ju en lång process med annonser, mäklare, visningar, , lån och möten med banker, försäljning av ens förra boende i vissa fall... mm... mm... En process som kan ta månader innan den nya ägaren faktiskt kan flytta in.
Jag kan till och med tänka mig följande scenario:
En familj vill flytta till en "rent" område. Man går på visning och allt ser bra ut. Området verkar lugnt och barnvänligt. Det det blir en utdragen budgivning som man till sist vinner, det gamla boendet ska säljas, men ska ta banklån, packa ihop och flytta. Det tar tid. Flera månader, kanske längre i vissa fall.
I ett "worst case scenario" kan familjen ha köpt en bostadsrätt där allt såg rätt och "rent" ut vid visningen och köpet, men innan de flyttat dit kan kommunen ha hunnit köpa en angränsande bostadsrätt och placerat MENA-män där. När familjen väl kommer med flyttkartongerna är det första de ser ett antal "Muhammeds" i porten som stirrar på dem med nattsvart blick.
Det är realiteten i det nya Sverige.
Det är så här det är nu.