Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Jag som inte förstår snapchat, varför vill dessa småbarn att random folk ska adda dom där? Är kontakten där ömsesidig eller om man addar dom så ser man bara deras videoklipp och bilder utan att kunna kotakta dom, vad får dom ut av det? Vill de bara ha "followers" och drömmer om kändisskap?
Av samma anledning som småbarn har alla typer av sociala medier, facebook, snapchat, kik, instagram, youtube, twitter osv.
Uppmärksamhet och bekräftelse. Vissa rent av andas uppmärksamhet, det märkte jag redan när jag var ung och Lunarstorm, Bilddagboken och annat kom ut, folk var som galna i det. Unga är vilsna och vill hitta sig själva genom att få likes och kommentarer från andra, för att visa att dom duger. Så är det och kommer alltid att vara. De struntar i om de blir uppmärksammade av en 53-årig man med tveksamt rykte, det ger följare i vilket fall.
Ett utmärkt exempel är spelstreaming på Twitch.tv, småglin donerar hundratals eller rent av tusentals kronor till streamare bara för att få sitt anonyma användarnamn nämnt av en ''känd'' person, vilket ger några sekunder av lycka. Det är sorligt men så är det.