Flashback bygger pepparkakshus!
2017-06-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltCat
https://art.mrowr.me/lennart/extras/..._snapchat.webm

För de som inte har Snap är här senaste dygnet. Hade tänkt börja filma av dessa och arkivera också, eftersom det trots allt är information som kommer från Lennart.

Intressant! Bra gjort. Kollade bara snabbt och utan ljud men känns jävligt osoft när Lennart sitter med typ 12 kids runt sig...

Jag tvivlar också på att han skulle göra något mer dock, men fan vet.
2017-06-09, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanilj
Vuxna är tyvärr många gånger ganska okunniga om vad deras barn gör på nätet. De vet inte hur olika sociala plattformar fungerar, de vet inte om vilka program deras barn använder och de har definitivt ingen koll på vilka som deras barn kommunicerar med. Visst har en del föräldrar koll, men långt ifrån alla. Sorgligt men sant. De skulle förmodligen inte kunna skilja på Lennart och Jockiboi.

Jag skulle personligen vara mera orolig om mina framtida barn hade kontakt med "Jockiboi" än Lennart :I
2017-06-09, 09:53
Medlem
Ny video uppe, Lennart Bladh sjunger
https://youtu.be/t36nYTKP2Ew
Håll till godo!
2017-06-09, 10:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Intressant! Bra gjort. Kollade bara snabbt och utan ljud men känns jävligt osoft när Lennart sitter med typ 12 kids runt sig...

Jag tvivlar också på att han skulle göra något mer dock, men fan vet.
Fast det här "barnen är mina vänner, dom förstår mig" -grejen brukar inte falla ut väl. Om en man som inte mår helt ok umgås med ungdomar hela sin vakna tid lär han förr eller senare sannolikt bli "kär" i någon, och då är det lite olyckligt om denna "någon" är runt 14-15 år. Han ingår ju inte i ett enda friskt åldersadekvat socialt sammanhang, bara med ungar på nätet. Var han inte sjuk innan så lär han bli...
2017-06-09, 11:35
Medlem
Kaniljs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Tyvärr är det ju precis så här.

Inte för att man får lägga ut vadsomhelst på Snap (fast det gör ju folk iallafall), men egentligen är det ju logiskt som han säger att en 15-årig kille anses inte som offer om han kollar på vuxna, nakna kvinnor. Men om en tjej kollar på en vuxen, naken man så räknas hon som peddooffer. Det följer ju faktiskt en slags logik.

Samtidigt får man ju inte vara så blind så att man tror att alla ska anamma hans synsätt, nej, någongång blir en förälder förbannad skulle jag tro. Folk i allmänhet tycker nog att det som serveras av porrindustrin är tryggare att kolla på än en gubbe man vet namnet på. På sätt och vis är det ju lite sant, i det första fallet kommer allt stanna vid fantasier. Ingen vet ju om en känd person man kan möta IRL är trygg eller inte, så föräldrar kommer självklart bli rädda.

Hur är det på mer familjerelaterade sajter, nämns Lennart där måhända?

Det vore ju intressant att få veta det. Är det ingen som har ett konto på Familjeliv som kan kolla om det sägs något där tex? Eller som kan starta en tråd där?
2017-06-09, 14:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltCat
https://art.mrowr.me/lennart/extras/..._snapchat.webm

För de som inte har Snap är här senaste dygnet. Hade tänkt börja filma av dessa och arkivera också, eftersom det trots allt är information som kommer från Lennart.
Jag som inte förstår snapchat, varför vill dessa småbarn att random folk ska adda dom där? Är kontakten där ömsesidig eller om man addar dom så ser man bara deras videoklipp och bilder utan att kunna kotakta dom, vad får dom ut av det? Vill de bara ha "followers" och drömmer om kändisskap?
2017-06-09, 15:50
Medlem
Arshys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Jag som inte förstår snapchat, varför vill dessa småbarn att random folk ska adda dom där? Är kontakten där ömsesidig eller om man addar dom så ser man bara deras videoklipp och bilder utan att kunna kotakta dom, vad får dom ut av det? Vill de bara ha "followers" och drömmer om kändisskap?

Av samma anledning som småbarn har alla typer av sociala medier, facebook, snapchat, kik, instagram, youtube, twitter osv.

Uppmärksamhet och bekräftelse. Vissa rent av andas uppmärksamhet, det märkte jag redan när jag var ung och Lunarstorm, Bilddagboken och annat kom ut, folk var som galna i det. Unga är vilsna och vill hitta sig själva genom att få likes och kommentarer från andra, för att visa att dom duger. Så är det och kommer alltid att vara. De struntar i om de blir uppmärksammade av en 53-årig man med tveksamt rykte, det ger följare i vilket fall.

Ett utmärkt exempel är spelstreaming på Twitch.tv, småglin donerar hundratals eller rent av tusentals kronor till streamare bara för att få sitt anonyma användarnamn nämnt av en ''känd'' person, vilket ger några sekunder av lycka. Det är sorligt men så är det.
2017-06-09, 15:59
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arshy
Av samma anledning som småbarn har alla typer av sociala medier, facebook, snapchat, kik, instagram, youtube, twitter osv.

Uppmärksamhet och bekräftelse. Vissa rent av andas uppmärksamhet, det märkte jag redan när jag var ung och Lunarstorm, Bilddagboken och annat kom ut, folk var som galna i det. Unga är vilsna och vill hitta sig själva genom att få likes och kommentarer från andra, för att visa att dom duger. Så är det och kommer alltid att vara. De struntar i om de blir uppmärksammade av en 53-årig man med tveksamt rykte, det ger följare i vilket fall.

Ett utmärkt exempel är spelstreaming på Twitch.tv, småglin donerar hundratals eller rent av tusentals kronor till streamare bara för att få sitt anonyma användarnamn nämnt av en ''känd'' person, vilket ger några sekunder av lycka. Det är sorligt men så är det.
Okej, då var det lite som jag misstänkte då, vad tråkigt

Helt ärligt så tycker jag vissa av tjejerna som varit på hans fan-meetings är söta och fina, däremot har jag "spärren" som LH verkar sakna...som säger att IQ, intellekt, allmänbildning gör att matchningen blir dålig och omoralisk samt givetvis samhällets sociala normer som gör att det är otänkbart att umgås med dom på sättet som Lennart gör... däremot kan ju ingen ärligt föredra en 40-årig padda framför en söt, oskyldig 15-åring.... men spärren har man, och det får man vara glad för ändå trots biologiskt naturliga frestelser (när vi bodde i grottor ville man sätta på allt som hade fått mens)

Spärren upphör sedan när hon fyllt 18, så tjejer som tagit studenten från gymnasiet och uppåt = great.
Senast redigerad av NirvanA 2017-06-09 kl. 16:03.
2017-06-09, 16:08
Medlem
FreudianSlipperss avatar
Jag får moderskänslor för både Lennart och ungdomarna. På tal om knullsket osv.
2017-06-09, 16:09
Bannlyst
Tror faktiskt inte att Lennart är kapabel till att skada något barn. Han har bara en "blottarstil". Han verkar ju inte vara så våldsam av sig? Eller vad tror ni?
Senast redigerad av MildCholester 2017-06-09 kl. 16:12.
2017-06-09, 16:17
Medlem
PinkLaceys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MildCholester
Tror faktiskt inte att Lennart är kapabel till att skada något barn. Han har bara en "blottarstil". Han verkar ju inte vara så våldsam av sig? Eller vad tror ni?
Spelar ingen roll vad vi tror, vi kan inte veta. Han kan vara helt ofarlig och han kan vara jättefarlig.
Klart är dock att han saknar konsekvenstänk och det är illavarslande.
2017-06-09, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PinkLacey
Spelar ingen roll vad vi tror, vi kan inte veta. Han kan vara helt ofarlig och han kan vara jättefarlig.
Klart är dock att han saknar konsekvenstänk och det är illavarslande.
Jo haha, konsekvenstänk verkar inte finnas.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in