Flashback bygger pepparkakshus!
2017-01-29, 23:55
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flushbuch
Får för mig att problemet också är att han är skyldig rätt många 100 tusen. Kommer inte ihåg vad jag fått det ifrån exakt men jag tror att han har sagt det alt. skrivit det i kommentarer för ett tag sedan. Om det stämmer så kommer han kanske inte få ut något annat än mindre skulder när han säljer.
Det här var något nytt för mig, men jag ifrågasätter inte något vidare att det skulle vara osanning. 100 tusen ringer dock en klocka för mig och det var det han och hans ex-fru investerade i det originella FMS metoden bolaget som senare gick upp i rök (pengarna alltså).
2017-01-30, 11:09
Medlem
harefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haref
I Lennarts senaste video säger han att han har 200k i skulder nu. ( https://youtu.be/UrV865Fbj2E?t=7m46s ) Fattar allvarligt inte hur han kan ha spenderat all pengar som han haft dom senaste 2 åren

Våren 2015 så skilde Lennart sig och sålde sitt gemensamma hus med frun och fick ut ungefär 300k-500k.
Han ska senare ha lånat 300k av sin mamma under dessa 2 åren. Han lånade antagligen dessa pengar av sin mamma runt hösten 2015 då hans pengar från huset tog slut och var nära på att hamna på gatan. Han blev också utslängd från sitt boende i Klinte runt hösten 2015 för nakenbilderna från det lokala gymmet. Så han blev tvungen att köpa den nya lägenheten han är i nu för 200k. Sen så fick han avgångsvederlaget i början av 2016 på totalt ~230k

Så det blir ju runt 1 miljon på 2 år ~300k från huset, ~300k från mamma för att köpa bostad, lån på ~200k, ~230k i avgångsvederlag.

Lennart är ju knappast så bra med pengar kan man ju säga

Räknar här drygt på hur mycket Lennart har spenderat sen han gav sig ut på den här galna resan för 2 år sen.
2017-01-30, 13:26
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haref
Räknar här drygt på hur mycket Lennart har spenderat sen han gav sig ut på den här galna resan för 2 år sen.
Ponera då att han säljer huset och får ihop detta bra med skulden. Då ligger han på 0. Sedan får han 3880kr om jag har förstått mig på socialbidraget rätt. Hittar han något bra som inneboende kanske han kan komma undan med 3000kr i hyra. Då har han 880kr att leva på i månaden. Känns rätt knapert även för någon som äter en måltid om dagen. Eller har jag inte förstått det rätt utan det är så att soc betalar 3974kr för bostad och sedan 3880kr ut i fickan?
2017-01-30, 16:38
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Sedan får han 3880kr om jag har förstått mig på socialbidraget rätt. Hittar han något bra som inneboende kanske han kan komma undan med 3000kr i hyra. Då har han 880kr att leva på i månaden. Känns rätt knapert även för någon som äter en måltid om dagen. Eller har jag inte förstått det rätt utan det är så att soc betalar 3974kr för bostad och sedan 3880kr ut i fickan?
Försörjningsstödets riksnorm för 2017 för en ensamstående vuxen är 3 930 kr. Riksnormen avser skäliga kostnader för livsmedel, kläder och skor, lek och fritid, förbrukningsvaror, hälsa och hygien, dagstidning, telefon och radio- och TV-avgift. Eventuella boendekostnader ligger vid sidan av den summan.
2017-01-30, 17:12
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon Blixt
Försörjningsstödets riksnorm för 2017 för en ensamstående vuxen är 3 930 kr. Riksnormen avser skäliga kostnader för livsmedel, kläder och skor, lek och fritid, förbrukningsvaror, hälsa och hygien, dagstidning, telefon och radio- och TV-avgift. Eventuella boendekostnader ligger vid sidan av den summan.
Tack för klargörandet.

Jag tror inte detta inte är bra för Lennart i det långa loppet. Han kommer kunna lågflyga under radarn ett bra tag på denna budget. Det må låta lite rått men det bästa för honom är att dras så långt ned i misär att vården till slut inte har något annat val än att ta in honom. Att han skulle bli successivt bättre över det långa loppet har han visat noll täcken för och att han magiskt skulle vakna upp en dag med insikt över vad han har gjort är nog ytterst osannolikt. Men vi får som vanligt se hur det ter sig.
2017-01-30, 19:08
Medlem
Citat:
Jag tror inte detta inte är bra för Lennart i det långa loppet. Han kommer kunna lågflyga under radarn ett bra tag på denna budget. Det må låta lite rått men det bästa för honom är att dras så långt ned i misär att vården till slut inte har något annat val än att ta in honom.

Mja, en ekonomisk baseline kan ha en positiv effekt, LB är ju i en desperat situation och att skruva ner allvaret och få vissa behov (mat/boende) säkrade lär lugna honom något. Kukar han ur totalt kan psykvården ta in han en eller ett par nätter, ge lugnande och kanske antipsykotika och sen så när han stabiliserats så drar han igen. Min poäng, så länge han fortsätter tro på mantis/NWO/KEK så finns ingen framkomlighet för vården. Och en besserwisser som jag uppfattar han som är ju knappast snar att medge sig ha fel, särskilt om det också innebär att tappa ansiktet helt.

Btw: hej tråden, inte skrivit här innan men har följt LB sedan december 2016
2017-01-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Problemet är ifall detta inte är århundradets trollning, att han är väldigt paranoid. Han har troligen varit det några år och därför är hans historier så vidlyftiga, eftersom en paranoid person vanligtvis bygger på sin historia mer och mer. Några maniska drag kan jag inte se. Ej heller någon egentlig depression, förutom att han bitvis verkar nedslående vilket är vanligt för paranoida personer då dom upptäcker att deras inre föreställningsvärld ifrågasätts och inte delas med personer dom diskuterar med. Därför ska sådana personer inte ifrågasättas för att ej förvärra deras tillstånd.

Hans tankar är inte lite paranoida utifrån att dom kunde varit verkliga utan dom är enligt mig av bisarr karraktär, dvs inte möjliga i praktiken. Vilket betyder att han är inne i en djupare psykos som skapar dessa djupare och bisarra tankarna om aliens, insekter, mantis och annat orealistiskt. Det hade varit en annan femma om han trott att grannen spioner på han och avlyssnat hans lägenhet..

Största hindret nu är han riskerar depression vilket är relativt vanligt för dessa personer, det är en stor psykisk press han befinner sig i, utifrån hans föreställningsvärld som nu ifrågasätts från höger och vänster. Åldersmässigt befinner han sig snart i en period i livet då flest män begår självmord. Depressionen i sig är ofta ett stort problem som följer personer med paranoida tankar. Eftersom paranoida tankar även ofta medför att vänner och andra nära bryter kontakten. Tyvärr kan depressionen i sig leda till tankar om självmord om han är dålig på att hantera just depression.

Jag kan inte se så mycket mera symptom på mannen förutom att jag anar ett visst känslovbortfall iom han verkar sakna vissa hämningar, jag tänker på sexuella utspel, vilket iofs även kan ses hos maniska personer men också hos en mängd andra personer med psykiatriska tillstånd.. Det kallas för negativa symptom då något fanns från början men avtar iom psykisk sjukdom som just avsaknaden av skuld och skamkänslor. Han säger också på videon att han inte är galen vilket i sig är ett dåligt tecken, det är ett tecken på avsaknad av sjukdomsinsikt. Vilket inte är bra, då personer som saknar sjukdomsinsikt ofta är dom som är mest sjuka.

Det är en sak med LBs tillstånd som jag har väldigt svårt att förstå. Jag citerar del av Hegamon inlägg som bakgrund eftersom det får mig att nästan tycka att det hänger ihop.

Det som jag tycker är helt obegripligt är hur LB kan vara både så otroligt naiv, lättlurad, påverkbar, mottaglig för varje galen video som flödet presenterar för honom samtidigt som han är helt omöjlig att nå fram till för människor som verkar vilja honom väl och försöka tala honom tillrätta.

Hur kan man låta sig trollas av några mopedkillar samtidigt som man helt avfärdar väl underbygda och kloka argument i komentarsfälten? Någon sorts selektiv blindhet.

Kan det vara en effekt av någon typ av paranoia? Det verkar så godtyckligt bara. Varför tar han vissa saker som sanning hur tokiga de än är och avvisar andra saker hur troliga de än är? Hur kan en människa hamna i ett sådant reverserat logikläge?

För mig är det lika delar obegripligt och skrämmande. Det skrämmande ligger inte i att LB själv är speciellt skrämmande utan i att fundera kring hur världen ter sig för LB subjektivt.
2017-01-30, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whateverism
Och en besserwisser som jag uppfattar han som är ju knappast snar att medge sig ha fel, särskilt om det också innebär att tappa ansiktet helt.

Uppfattar honom också som en typisk besserwisser. Gissar att han hade det draget även i tidigare mer friska tillstånd. Frågan är om han ens har kapacitet och möjlighet att medge sig ha fel nu. Får nästan känslan av att den värld han lever i är lika påtaglig och verklig som den faktiska världen. Jorden är ihålig och full av onda drakar, men de goda utomjordiska insekterna kommer att rädda oss. Att backa från det vore kanske like absurt för LB som att backa från att han bor på ön Gotland eller något sådant.
2017-01-31, 10:56
Medlem
Ny video: https://www.youtube.com/watch?v=T9R8zpGi9aM
2017-01-31, 11:06
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Enbart matpengar, hyra resekassa för Lennart då . Han såg ut att ta det hårt.
2017-01-31, 11:14
Medlem
ColaKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av As-33-15-4-p
Enbart matpengar, hyra resekassa för Lennart då . Han såg ut att ta det hårt.

Han såg väldigt förvånad ut när han fick ta del av förklaringen till att han inte beviljas mer pengar. Snälla Lennart vakna nu!! Du gick runt i över 7 månader förra året och yra om systemet och hur du vägrar bli en del av det, att du aldrig skulle ta ett jobb osv. Nu ser du konsekvenserna av det...
2017-01-31, 11:18
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColaKex
Han såg väldigt förvånad ut när han fick ta del av förklaringen till att han inte beviljas mer pengar. Snälla Lennart vakna nu!! Du gick runt i över 7 månader förra året och yra om systemet och hur du vägrar bli en del av det, att du aldrig skulle ta ett jobb osv. Nu ser du konsekvenserna av det...
Och det som oroade honom var att han inte skulle kunna få igång sina planer på att sälja sex, eftersom dessa tydligen behöver lite finansiering.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in