Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2016-08-29, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Om jag inte minns fel så brukar lan 2,4,8 på Raycore vara QoS dvs prioriterad trafik för IPTV
Det är det säkert. Men problemet är lätt att fixa då min utrusning visar lägenhet 1003 då jag har 1002. Så det är bara att byta plats på två kablar. Jag undra mest hur lång tid det kan ta. Uppe på 4 arbetsdagar nu utan framsteg.
Citera
2016-08-29, 20:02
Medlem
Allt som behövs egentligen är att Zitius lägger ett ärende till deras servicepartner i området som sedan ringer den person som har nycklarna in till switchskåpet där alla lägenheter sitter inkopplade sen så byter teknikern plats på 2 kablar.
Citera
2016-08-29, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurkan
Allt som behövs egentligen är att Zitius lägger ett ärende till deras servicepartner i området som sedan ringer den person som har nycklarna in till switchskåpet där alla lägenheter sitter inkopplade sen så byter teknikern plats på 2 kablar.
Det är det jag tror med. Men undrade om någon har haft kontakt med dom nyligen och vet om dom är snabba. Än så länge har dom varit otroligt seg.
Citera
2016-08-29, 21:39
Medlem
ett snarlikt ärende tog 2 veckor för min del. Detta var dock för nästan 3 år sedan
Citera
2016-08-30, 01:33
Medlem
butterbocks avatar
Bredband 2 är ett skämt till isp, kontakta dem igen och dubbelkolla att de lagt iväg felanmälan samt begär status.

Normal servicetid är tre arbetsdagar.
Citera
2016-08-30, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butterbock
Bredband 2 är ett skämt till isp, kontakta dem igen och dubbelkolla att de lagt iväg felanmälan samt begär status.

Normal servicetid är tre arbetsdagar.
Det gjorde jag igår. Ska ringa dom igen då jag kommer hem från jobbet och prata med dom.
Citera
2016-08-30, 14:35
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Om jag inte minns fel så brukar lan 2,4,8 på Raycore vara QoS dvs prioriterad trafik för IPTV

Alla nyare Zitius-installationer har "free seating" dvs du kan ta vilken port som helst, men du måste sen hålla dig till den port du har beställt tjänsten på, endast den är aktiv. På övriga portar kommar man till portalen och kan beställa fler tjänster.

/capmac
Citera
2016-08-30, 14:37
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiod
Det är en raycore. Den har 8 lan portar, en FX anslutning som jag antar är för fibern sen finns det en lan9/TM anslutning som jag inte vet vad det är.

Du ser väl var inkommande kabel sitter?

/capmac
Citera
2016-08-31, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av capmac
Alla nyare Zitius-installationer har "free seating" dvs du kan ta vilken port som helst, men du måste sen hålla dig till den port du har beställt tjänsten på, endast den är aktiv. På övriga portar kommar man till portalen och kan beställa fler tjänster.

/capmac
Det känns väldigt konstigt då jag registrerade mig på deras portal och angav adress och lägenhetsnummer för att beställa till rätt lägenhet. Ända problemet är att det är fel draget. Min router är kopplad till min grannes lägenhet. Jag bor i dörr 1002 och routern är kopplad till 1003.

Den sitter i FX uttaget den sladd som kommer utifrån.
Citera
2024-11-17, 13:33
Medlem
PAKET FRÅN ZITIUS TELIA

Istället för att skapa en ny tråd frågar jag här. Jag har nyligen flyttat från en stad till en annan och har därmed bytt stadsnät. Tydligen äger Zitius Telia stadsnätet. Jag har Bredband2 som leverantör och använder min egen router. Kort efter att jag flyttat får jag ett paket från Zitius Telia som innehåller en mediaomvandlare. Jag har inte beställt någon mediaomvandlare.

Jag har försökt hitta kontaktuppgifter till dem men hittar bara ett telefonnummer för villaägare. Jag bor i lägenhet. Nu undrar jag om denna mediaomvandlare är något jag måste betala för?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in