Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-09-19, 13:03
  #721
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Finns det video på det bortdömda målet på nätet?

Jävligt bra match av Sverige annars!
Cirka 1:50 in i denna video.

https://www.youtube.com/watch?v=31U4s85i4_8
2016-09-19, 13:41
  #722
Medlem
Har finns det i "slow motion" Varning för dåligt ljud.

https://youtu.be/ibxZtKMD8Zc
2016-09-19, 14:46
  #723
Medlem
Jag såg repriserna på TV igår. Jag har sett några repriser idag igen, inkluderat de som postades i den här tråden idag. Ibland tycker jag att sådana här bedömningar kan vara ganska svåra, men denna känns rätt så klar. Det är väl egentligen bara ovanifrån som det ser oklart ut, men i vyn från sidan så ser man ju att klubborna inte är i rätt höjd för att kunna ha träffat pucken vid det tillfället nära mål. Deras klubbor är alldeles för högt upp då och pucken nära isen. Dessutom kan man ju inte skönja någon som helst avvikelse i puckens bana efter att han stöter den med handsken.

Sen gör det ju, som diskuterats, ändå ingen skillnad. Tycker bara det är märkligt att så många här säger sig ha sett att den gick på klubban.
2016-09-19, 15:13
  #724
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frekventflygare
Jag såg repriserna på TV igår. Jag har sett några repriser idag igen, inkluderat de som postades i den här tråden idag. Ibland tycker jag att sådana här bedömningar kan vara ganska svåra, men denna känns rätt så klar. Det är väl egentligen bara ovanifrån som det ser oklart ut, men i vyn från sidan så ser man ju att klubborna inte är i rätt höjd för att kunna ha träffat pucken vid det tillfället nära mål. Deras klubbor är alldeles för högt upp då och pucken nära isen. Dessutom kan man ju inte skönja någon som helst avvikelse i puckens bana efter att han stöter den med handsken.

Sen gör det ju, som diskuterats, ändå ingen skillnad. Tycker bara det är märkligt att så många här säger sig ha sett att den gick på klubban.
Precis så tycker jag också.

Om man jmf det tre olika vinklarna så är det inget som tyder på att pucken träffar klubban. I så fall borde pucken ändrat riktning. Domarna kan bara döma mål om pucken tydligt träffat klubban i och med att han viftar iväg pucken med handen.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback