2016-09-30, 21:33
Medlem
Hejsan!

D jag trttnat p mitt nuvarande jobb och Sveriges vder s har jag tnkt ska mig utomlands ntt r fr att varva ett enklare jobb med studier(plugga till mnen p distans) fr att s smningom kunna brja plugga p hgskola.
Jag r fr nrvarande ca 25 r och har ett jobb som en slags mellanchef dr jag har hand om personal, ekonomi osv s tanken r att ta ett steg tillbaka jobbmssigt fr att sedan kunna ta tv steg framt via studierna.

Jag har sneglat p ett jobb som kundservicemedarbetare fr Teleperformance Nordic p nrmare bestmt Kreta.
Lst ganska mycket negativa kommentarer som just Teleperformance Nordic men d har det gllt om nr man jobbat fr fretaget i Sverige.
r det ngon som har erfarenhet av att jobbat fr dessa utomlands?
Eller verhuvudtaget jobbat med kundservice(eller liknande) i ett annat land som kan ge sin syn hur de upplevde detta.

Det r ett ganska stort steg att lmna arbete, hem och land s frsker samla s mycket info som mjligt.
Alla svar uppskattas, tack p frhand
Citera
2016-09-30, 21:44
Medlem
Det r ju ett jvla pissfretag i en pissbransch, akta dej fr dom i alla lnder!
Citera
2016-10-01, 11:30
Medlem
Riddarhusets avatar
Kolla p webben s ser du omdmen.
Men det r ju ett etablerat fretag och tillhr de bsta i branschen.
Sen kanske man inte gillar branschen
- lg ln
- stndigt coachande ledare
- minutis kontroll p arbetsinsats
- inte s mycket att sga till om (de vet vad som r bst)
- irriterande samtal i en stor lokal
Men gillar man att vara utomlands ett tag och umgs med kul arbetskompisar r det nog bra.

Fast fr att gra karrir tror jag det r svrt att lsa p Kreta med billig alkohol, snygga kompisar, feststmning, varma sena kvllar mm.
Citera
2016-10-01, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
Kolla p webben s ser du omdmen.
Men det r ju ett etablerat fretag och tillhr de bsta i branschen.
Sen kanske man inte gillar branschen
- lg ln
- stndigt coachande ledare
- minutis kontroll p arbetsinsats
- inte s mycket att sga till om (de vet vad som r bst)
- irriterande samtal i en stor lokal
Men gillar man att vara utomlands ett tag och umgs med kul arbetskompisar r det nog bra.

Fast fr att gra karrir tror jag det r svrt att lsa p Kreta med billig alkohol, snygga kompisar, feststmning, varma sena kvllar mm.

Lter ju sdr. Men samtidigt s kommer jag inte ka dit fr att pverka arbetsplatsen ngot vidare utan fr att snarare gra ett bra jobb och g +-0 ekonomiskt.
Det sista ser jag som ett plus det du skriver( ) men tanken r ju samtidigt att det blir att stta lite press p mig sjlv att om jag inte kommer hem med bttre pong p HP(det r detta som jag frmst ska plugga p) s kommer jag hamna p samma slags jobb igen som jag har nu vilket jag verkligen inte vill.

Det som snarare oroar mig r att jag lst det r stor omsttning p personalen(ltt att f kicken eller ej frlngt kontrakt) om man inte sljer ngot vilket tydligen ocks gller som kundservicemedarbetare och slja r ingenting jag r intresserad av.
Kluven.
Citera
2016-11-11, 15:17
Medlem
Har skt detta jobb och ska ha intervju p mndag, men angnde slj delen s r den inte i fokus vad jag har frsttt.
Citera
2016-11-28, 21:42
Medlem
Ngon annan som har ngra erfarenheter? Funderar p att ska jobb i Greklenad eller Portugal
Citera
2016-11-29, 08:12
Medlem
KiMp4s avatar
Jag har skt och kommer frmodligen att ka ner till Kreta och jobba med kundtjnst p Teleperformance Nordic i slutet av Januari 2017. Ngon mer som ska ner?
Citera
2016-11-29, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KiMp4
Jag har skt och kommer frmodligen att ka ner till Kreta och jobba med kundtjnst p Teleperformance Nordic i slutet av Januari 2017. Ngon mer som ska ner?

Var p deras monter p AF city i Sthlm. Troligvis kommer jag inte ka nu. Du fr lmna rapport hur det r drnere s kanske man kommer !!
Citera
2016-11-30, 12:07
Medlem
KiMp4s avatar
Jag ska p informationsmte idag
Hr av mig om jag ker o s

Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Var p deras monter p AF city i Sthlm. Troligvis kommer jag inte ka nu. Du fr lmna rapport hur det r drnere s kanske man kommer !!
Citera
2018-07-17, 18:43
Medlem
r det ngon som faktiskt jobbat hr p Kreta och kan bertta lite mer om hur ni upplevde det? Vad ligger lnen p? Har ett liknande jobb i Sverige, men r sugen p att hitta p nt nytt. Branschen i sig avskrcker mig inte, fr det var mycket skitsnack om min nuvarande arbetsgivare innan jag tog det jobbet ocks, men tycker det varit ett bra jobb nd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in