Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Det har varit många TV-serier som har visat upp Australien som ett spännande och exotiskt land - olika för varje generation. På 1980-talet var det "Törnfåglarna" som fick inte bara tonårsflickor, utan även mogna kvinnor att vallfärda till Australien - för att de trodde att de skulle möta Fader Ralph!
Killar verkar inte vallfärda till platser för att de sett dem i en TV-serie eller läst om dem i en roman, på samma sätt som kvinnor. De reser till platser som är lämpliga för att göra vissa aktiviteter, t.ex. surfa, segla, dyka, jaga eller - vanligast - sola, parta och gå till horor.
Det var väldigt många som uppskattade den TV-serien men ingen som jag vet av den anledningen bestämde sig att åka till Australien. Jag tror mycket av intresset ligger i laid-back kulturen i det gränslösa landskapet där man ta det lugnt. Detta trots att Australien är ett riktigt dyrt land.
"Games of Thrones" drar säkert många killar till Nordirland även om långt ifrån alla scener har spelats in där. Själv har jag aldrig ens brytt mig om att kolla på den serien...