Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-12, 18:05
  #1
Avstängd
En.Sann.Negers avatar
I minst sju år har centerpartistiska politikern Mattias Andersson i Vallentuna använt ett påhittat namn vid kontakt med andra politiker och med förvaltningar, avslöjar tidningen Vallentuna Nyheter.

Mattias Andersson (C) har flera kommunala förtroendeuppdrag, bland annat som ordförande för kulturnämnden i Vallentuna och som ersättare i kommunstyrelsens arbetsutskott.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6538940
Citera
2016-10-12, 21:11
  #2
Medlem
Hur blev han avslöjad?
Citera
2016-10-12, 21:50
  #3
Medlem
Det var någon som kände igen eller hörde - försökte väl neka först.

MEN VAD HAR DENNE BORGERLIGA POLTRUK GJORT

har han kastat skit på de borgerliga?

eller har kan kastat skit azozialdemokrater menlösa o kommunister?

Deski som försökt läsa sig till fakta har inte fått grepp på detta
Citera
2016-10-12, 22:31
  #4
Medlem
Gabriel Knights avatar
Som jag förstår det har han troligen skrivit medborgarförslag i annat namn samt följt upp dem i olika nämnder och hos olika myndigheter.
Citera
2016-10-12, 22:50
  #5
Medlem
Ja gabriel - det stämmer - men har han sparkat borgerliga på pungen eller
de andra (genom dessa förslag)
Citera
2016-10-12, 22:55
  #6
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deski
Ja gabriel - det stämmer - men har han sparkat borgerliga på pungen eller
de andra (genom dessa förslag)


Det beror väl på vilka som regerar i hans kommun. Är den borgerligt styrd så har han gått emot sina egna och därför blev de arga. Sedan har han ju gått emot kommunlagen genom att som förtroendevald driva igenom sina egna beslut genom påverkan av andra. Populärt kallas det ministerstyre.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2016-10-12 kl. 23:00.
Citera
2016-10-12, 22:57
  #7
Medlem
Olof.S.Lindhs avatar
Uppseendeväckande!

Topp-politiker i Vallentuna agerade under falskt namn
Citat:
I minst sju år har toppolitikern Mattias Andersson (C) använt ett alias vid kontakt med andra politiker och med förvaltningar. Han har också gått under falsk flagg på sociala medier, avslöjar Vallentuna Nyheter.
Citat:
– När en Centerpartist skriver mejl till mig under falskt namn känner jag mig utnyttjad, säger oppositionsrådet Jaana Tilles (S).
Citat:
– Det här är ett omdömeslöst beteende som jag tar avstånd från, säger Centerns gruppledare i Vallentuna, Sofia Segergren. Han har haft alla möjligheter att påverka beslut på ett demokratiskt sätt i den roll han har.
Citat:
Ursprungligen postat av En.Sann.Neger
I minst sju år har centerpartistiska politikern Mattias Andersson i Vallentuna använt ett påhittat namn vid kontakt med andra politiker och med förvaltningar, avslöjar tidningen Vallentuna Nyheter.

Mattias Andersson (C) har flera kommunala förtroendeuppdrag, bland annat som ordförande för kulturnämnden i Vallentuna och som ersättare i kommunstyrelsens arbetsutskott.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6538940
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback