2016-10-14, 11:22
Medlem
Svenska politiker kan väl knappast lastas för att negern är just en neger? Det spelar ingen roll hur mycket insatser som sätts in osv, en genetiskt handikappad är just genetiskt handikappad. I The Big Apple fungerar integrationen exempelvis utmärkt, alla lever i kulturell mångfald och är lyckliga, utom negrerna förstås de är fattiga och kriminella(som alltid).
Citera
2016-10-14, 11:36
Medlem
Provokatörs avatar
Här är en treårig kultursatsning i Araby som nu i efterhand kan utvärderas och granskas:

Ur ett reportage av SR oktober 2011
"Måla och prata graffiti som gatukonst tillsammans med några av landets främst gatukonstnärer stod på schemat vid Araby Park Arena och lockade ett hundratal, främst unga, från hela Växjö i helgen."

"Förutom gatukonst, så står även en streetdancetävlig och ett hip-hop jam på schemat i Araby Park Arena. Alla helgens aktiviteter sker inom ramen för Araby Community Art, ACA. En treårig kultur- och integrationssatsning som startade i år och drivs av Regionteatern Blekinge Kronoberg med stöd från kommunen och staten."

Hur mycket kostade denna satsning? Var den lyckad? Vad gör Sebastian Dinamarca och Manuel Curin idag 5 år senare? Hur många kulturarbetare var engagerade under dessa 3 år? Vilka fattade beslutet att göra denna satsning? Vem var ansvarig på plats i Araby? Vad gör den personen idag?

Det finns mer att gräva i, massor av chanser och pengar har delats ut till dom boende i detta område år efter år efter år.

LÄNK

/Provokatör
Citera
2016-10-14, 11:53
Medlem
Blingons avatar
TS har gjort en utmärkt sammanfattning!

Jag funderar lite kring oförmågan hos 'reportrarna' att ställa de korrekta följdfrågorna. Jag är övertygad om att jag vet varför. RÄDSLA.

'Grävjournalisterna' är rädda för att få klart för sig att deras världsbild inte stämmer. Att de 'stackars värstingarna' faktist har ett eget ansvar för sina liv. Att 'reportrarna' faktiskt får klart för sig att det är kriminella svin de har att göra med, helt enkelt. Det är inte ett dugg 'synd om' svinen eftersom de har haft samhällets absolut största och grövsta silversked upptryckt i röven under hela livet. Då vill man inte fråga för mycket.

Att tvingas fronta sina värderingar och att omvärdera dessa, är något av det svåraste en människa kan göra. 'Reportrarna' har ju haft sin världsbild klart för sig i decennier. De rentav föddes in i den. Det är inte många människor som genuint kan erkänna för sig själva att de faktiskt har haft fel. I årtionden.

'Reportrarna' orkar helt enkelt inte. Man väljer då att leva kvar i sin lilla bubbla. Då ställer man inte de jobbiga frågorna.
Senast redigerad av Blingon 2016-10-14 kl. 12:02. Anledning: Stavfet
Citera
2016-10-14, 12:28
Medlem
ppp333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Du är inne på något intressant här jag också tänkt på. Natalia blir blöt i fittan av de stygga pojkarna i Araby. Bad boys är attraktiva för 13-åriga småtjejer, de ska inte vara attraktiva för kultureliten som alltid varit töntar och nu ska få revansch genom att frottera sig med lowlifes.

Påminner om en trotsig tonåring på nåt sätt. Konsekvensen blir grejer som Malexander, Jackie Arklöv blev hitgullad från bosniskt militärfängelse av etablissemanget och en hora till journalist och det finns tusen historier till.

Tror dessa journalister känner sig lite storslagna och allanballan när de gullar med bad-bojsen. Och precis som du är inne på är det någon slags revansch och kompensation, som om grabbarnas farlighet smittar av sig på journalisterna som frotterar sig. Jag hade en väninna som brukade ha dessa tendenser, hon föll alltid i farstun för styggingar samtidigt hade hon ett uttalat förakt för vad hon kallade "mesar". På något sätt verkar dessa människor per automatik upphöja badbojsen till "rebeller" och "underdogs" som "kämpar" mot det stela oförstående samhället. Att killarna i själva verket antagligen bara är asociala översittare och mobbare som roffar åt sig var de drar fram det vill inte glitterögona fundera över. Narrativet är förutbestämt och fastslaget.
På 70 talet var det svenska värsting-killar som var spännande och gulliga i Sverige, Clark Olofsson som Orm Onde nämnde tex, men de har övergetts för stenkastarna och rapparna i orten som är de nya spännande gullpluttarna för denna typ av människor.
Kanske är det på dessa grundvalar Fi vurmar så för Taharrush- snubbar? Taharrush är lite Che Guevara- sexigt liksom.
Citera
2016-10-14, 13:20
Medlem
Provokatörs avatar
Grävde lite djupare och hittade denna goda människa, Johanna Huss. Det är Johanna och två av hennes 'kompisar' som skodde sig på skattebetalarnas pengar under tre härliga år i Araby. Som aktiv kulturarbetare har Johanna i likhet med majoriteten av Araby's invånare själv ett livslångt förhållande till att leva på andras skattepengar. När hennes uppdrag var avslutat så använde hon sig av Arabys Facebooksida för att försöka kränga sin lägenhet privat, tror ni hon bodde i Araby under sin tid i Småland? Nej hon bodde i en bostadsrätt nära centrum, i Araby finns bara hyresrätter. På sin privata Facebooksida så framträder en batikkärring i sin renaste form, hon sprider glatt det goda hatet mot allt som är höger om Veronika Palm.

Den här artikeln gjordes två år in i projektet och med kunskap om den senaste tidens oroligheter så ger den ytterligare näring till att det var en felsatsning, men det tror jag Johanna skiter högaktningsfullt i idag.

Citat:
Johanna Huss är regissören som ligger bakom Araby Community Art, ett treårigt projekt om deltagarkultur med målet att lyfta Araby till ett attraktivt område....
Tillsammans med två medarbetare, den ena med universitetsbakgrund och den andra projektanställd, driver Johanna Huss det treåriga kulturprojektet som just nu pågått i två år i Växjö.

Citat:
Tvätta bort problemstämpeln
Hon förklarar med inlevelse att Community Art med den aktuella uppsättningen av I have a dream ska tvätta bort problemstämpeln på området och ge en positiv bild med möjligheter att utveckla området.

Hennes citat ovan är inget annat än hyckleri.

LÄNK

Hur väl lyckades Johanna tvätta bort problemstämpeln innan hon gick vidare till nya friska skattefinansierade kulturprojekt? Är hon och hennes uppdragsgivare nöjda med resultatet?

/Provokatör
Citera
2016-10-14, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Här är en treårig kultursatsning i Araby som nu i efterhand kan utvärderas och granskas:

Ur ett reportage av SR oktober 2011
"Måla och prata graffiti som gatukonst tillsammans med några av landets främst gatukonstnärer stod på schemat vid Araby Park Arena och lockade ett hundratal, främst unga, från hela Växjö i helgen."

"Förutom gatukonst, så står även en streetdancetävlig och ett hip-hop jam på schemat i Araby Park Arena. Alla helgens aktiviteter sker inom ramen för Araby Community Art, ACA. En treårig kultur- och integrationssatsning som startade i år och drivs av Regionteatern Blekinge Kronoberg med stöd från kommunen och staten."

Hur mycket kostade denna satsning? Var den lyckad? Vad gör Sebastian Dinamarca och Manuel Curin idag 5 år senare? Hur många kulturarbetare var engagerade under dessa 3 år? Vilka fattade beslutet att göra denna satsning? Vem var ansvarig på plats i Araby? Vad gör den personen idag?

Det finns mer att gräva i, massor av chanser och pengar har delats ut till dom boende i detta område år efter år efter år.

LÄNK

/Provokatör

Satsning i Albyl verkar ha utmynnat i minst en charmig och fullfjädrad gansta hiphopkarriär. Våldssymboler och grafitti. Amerikanska slang som motherfucker och mörk blick. Antagligen har RFSU, HBTQ och Värdegrunden viggat pengar av hans skola också, men det verkar ha gått spårlöst förbi. Antagligen precis lika bra som om de inte varit där.

Höjdpunkt är när killen tittar djupt och svart in i kameran i en av sina låtar och rappar: -"du kommer snart att falla, som fulla fjortonsårs tjejer i högklackat."

Det här är en kille som kommer att gå långt. Kanske blir han en dag en svensk politiker?
Citera
2016-10-14, 15:13
Medlem
Guru-Gurus avatar
Om Natalia Kazimierska och Olof Svensson fick en riktig spade i handen och lyckades gräva fram en riktig grop i marken så skulle det bli en nyhet värd lite uppmärksamhet. Det skulle ju innebära att de de facto gjorde något och bidrog till något vettigt. Till skillnad från vad deras nuvarande grävande.
Citera
2016-10-14, 17:00
Medlem
Jag tyckte iofs reportaget var rätt okej även om det inte presenterades något sådär revolutionerande. '

Det är svårt att växa upp i en förort, särskilt när ens far lämnat och man lätt dras in i fel kretsar.
T.o.m. "Hamid" tycker det suger att växa upp bland en massa blattar.
Bara våra svenskar politiker som tycker det är fantastiskt. "Zlatan kom från Rosengård", som Löfven sa.

Läser man Natalia Kazimierska twitter så är det ENBART "allaslikavärde"-tweets. Mår lite illa faktiskt. Kaxig stureplans-"konstnär" med stort ego och noll utbildning ("man lär sig inget i skolan", som hon sa i Fokus), lagom blattig, en sån som är populär i dessa tider. (Gina Dirawi, Nour El Refai)
Citera
2016-10-14, 20:52
Medlem
Jonassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ppp333
Jag reagerade på det här fenomenet under min skoltid. Jag la märke till att fritidspersonalen hade ett extra gott öga för värstingarna...det var ett otroligt gullande...han e så guuuuulig!
Samtidigt var man helt nollstäld gentemot oss mer blyga försiktiga elever, vi var liksom inte intressanta. Sedan dess har jag lagt märke till fenomenet i vårt samhälle i stort.
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Bad boys är attraktiva för 13-åriga småtjejer, de ska inte vara attraktiva för kultureliten som alltid varit töntar och nu ska få revansch genom att frottera sig med lowlifes.
Kultureliten består av duktiga flickor och kastrerade pojkar, att dessa fascineras av badboys är grundläggande psykologi. Visst har jag också träffat på skolpersonal som resonerat på liknande sätt men lyckligtvis är de flesta pensionerade idag. Ser ju på Facebook vad gamla lärare som sitter fast 1968-revolten snyftar om för "utsatta grupper" för att sedan chockeras när det händer ett brott nära dem innan de lugnar ner sig och återgår till snyftadet.

Naturligtvis kommer det alltid finnas unga vuxna som inte haft en alltför rolig uppväxt och som därför söker sig till skolan eller socialtjänst för de vill ha ett jobb där de kan förändra för nästa generation. Men när det händer något så kan de inte skilja på sin egen uppväxt och det som händer framför ögonen på dem, de bagatelliserar eller tar förövarens parti som ett Stockholmsyndrom by proxy. Som tur är tenderar denna grupp att bli "utbrända" och kan då inte ställa till mer skada.
Citera
2016-10-15, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Hur mycket kostade denna satsning? Var den lyckad?

Vad spelar det för roll? Om ungarna får en trevlig dag, med ett par svenska gatukonstnärer, i ett område som annars är ganska fucked. Så borde någon slags förståelse kunna komma ur det. Betyder att någon kanske går därifrån inspirerad att undvika droger och vifta pistol i framtiden.

Har sett den där videon om Araby soldaterna eller vad dom kallar sig. Står och snacka om att "tagga mannen" = Detta område är farligt, stick. Vi bits.

Oj, vilken attityd! Så gör man inte! Tänker Svensken. (det är väl klart att vi tänker så, vi försöker hjälpa och får bara skit tillbaka).

Men ungarna i Araby soldater. Är typ 15 år... Föräldrarna är skitoroliga för gängen dom umgås i.
Jag säger inte nu att ungarna i Araby Soldater är dom som kastar sten. Men jag vet att jag själv och åtminstone 90% av alla mina vänner när vi var 15 kastade äpplen på bilar. Minst lika farligt det. Men tyvärr som femtonåring som vill leka cool och har ett pisstråkigt liv. Gör man ibland jävligt dumma saker. Konsekvens tänket är inte det starkaste man har i den åldern.

Som tonåringar var inte jag eller mina polare i ett annat land, med en morsa som gått bort i krig. Inte heller blev jag uppväxt i ett område med folk i samma situation som mig. Som har det svårt att ta sig in på marknaden. (kom inte och påstå att det inte finns någon arbetsgivare som skulle dra sig för att ge jobb åt en svart man, det skulle vara den dummaste mest hjärndöda kommentaren just nu).

Citat:
50% i arbetsför ålder parasiterar på oss andra, samhället ska ta hand om allt.

Säger du. 50% i arbete med ett sånt jävla skit bakom sig. Bra jobbat! säger jag.

(idag gör jag det. Igår var jag för SD, men tyvärr är det inte lösningen på problemet. SD fokuserar på problemen som uppstår. Dom måste börja öva på förståelsen. Först då, kommer vi i Sverige, vi Svenskar, att kunna hjälpa dessa utsatta individer som är dömda att hamna i utanförskap och grupptänk sen dag 1. )
Att bara sitta och betala en för dig osynlig kostnad i ditt bankonto och vara en tyckare, är inte ett alternativ. Ställ dig bredvid polisen och dela ut korv och snacka lite, om du vill göra en skillnad.

Reinfeldt har lite rätt ändå med att det måste integreras. Skulle kunna vara lite tydligare med vad han menar, istället för att sätta ett fult namn på skiten.

Men det är inte pengar som behövs. Det är lite mänsklig kontakt med folk som inte är ghetto. Religion skiten kan diskuteras längre fram.

Så länge det fortsätter såhär, så kommer vi vara förnärmade och dom ännu mer utåtagerande.

Det finns en sak som styr oss alla. Och det är rädsla. Nyheter vet det och matar oss med felaktiga rubriker dagligen.
Det är även anledningen till varför Ryssland och Usa sitter på kärnvapen och vi mitt i skottlinjen. Jävla kraftfullt verktyg det där, att folk kan bli så blind.
Senast redigerad av therefore 2016-10-15 kl. 12:11.
Citera
2016-10-15, 17:05
Medlem
Jonassons avatar
Jag har läst "Hamids" tidigare domar och tänkte först outa honom och diskutera dem här. Skriver istället om varför jag ändrat mig.

Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Men ungarna i Araby soldater. Är typ 15 år... Föräldrarna är skitoroliga för gängen dom umgås i.
Jag säger inte nu att ungarna i Araby Soldater är dom som kastar sten. Men jag vet att jag själv och åtminstone 90% av alla mina vänner när vi var 15 kastade äpplen på bilar. Minst lika farligt det. Men tyvärr som femtonåring som vill leka cool och har ett pisstråkigt liv. Gör man ibland jävligt dumma saker. Konsekvens tänket är inte det starkaste man har i den åldern.
Och ni kastade äpplen på bilar på uppmaning av en 19-åring?

Måste vara något rejält fel på en 19-åring som håller på sådär, förmodligen ser personer i hans egen ålder honom som en riktig tönt medan smågrabbarna ser upp till honom. Jag tror inte man kan bli sådan oavsett vilka upplevelser man haft, utan 19-åringen har antagligen ett intellektuellt funktionshinder i botten.

Av tidigare domar anser jag att han är misslyckad även som brottsling räknad.

Ganska osmakligt av Aftonbladet att intervjua en sådan person. Kom ihåg när TV4 skulle granska ungdomsgäng och fick tag på en kille med ADHD och utvecklingstörning som ställde upp och drog rövarhistorier framför kameran. Några dagar efter att inslaget sänts begick han självmord.

Nu blev "Hamid" inte uthängd men journalisternas hämmningslösa jakt på socialporr är densamma. Hade han varit svensk hade det inte varit lika lätt för honom och diverse "social justice warriors" att skylla på samhället (som de ironiskt nog själva tillhör) utan man hade utrett honom och han hade fått det stöd som är lämpligt vid hans typ av hjärnskada.
Citera
2016-10-15, 17:49
Medlem
Ratads avatar
Jag är inte så förtjust att gnälla över SJW men om det är samhällets fel och de är den del av samhället som har mest kontakt med utanförskapsgrupper kanske de är en del av problemet? Det är lätt att sitta i debattprogram och på kommando prata om "vi har ju ingen lokal eller fotbollsplan juh".

Att låtsas som att det finns plats i det ekonomiska och sociala nätverket för alla som den mobbade, ghettotuffingen från Täby tröstar sig med är att ljuga och ge falska förhoppningar. Det är det första politiker, tjänstemän och förståsigpåare ska sluta med. Så får vi se vart vi hamnar och göra något ärligare åt problemen. Väldigt många "problembarn" slutar inte heller med jävelskap bara för att de får någon form av arbete eller utbildning. Not hatin', just sayin'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in