Citat:
Ursprungligen postat av
Provokatör
Hur mycket kostade denna satsning? Var den lyckad?
Vad spelar det för roll? Om ungarna får en trevlig dag, med ett par svenska gatukonstnärer, i ett område som annars är ganska fucked. Så borde någon slags förståelse kunna komma ur det. Betyder att någon kanske går därifrån inspirerad att undvika droger och vifta pistol i framtiden.
Har sett den där videon om Araby soldaterna eller vad dom kallar sig. Står och snacka om att "tagga mannen" = Detta område är farligt, stick. Vi bits.
Oj, vilken attityd! Så gör man inte! Tänker Svensken. (det är väl klart att vi tänker så, vi försöker hjälpa och får bara skit tillbaka).
Men ungarna i Araby soldater. Är typ 15 år... Föräldrarna är skitoroliga för gängen dom umgås i.
Jag säger inte nu att ungarna i Araby Soldater är dom som kastar sten. Men jag vet att jag själv och åtminstone 90% av alla mina vänner när vi var 15 kastade äpplen på bilar. Minst lika farligt det. Men tyvärr som femtonåring som vill leka cool och har ett pisstråkigt liv. Gör man ibland jävligt dumma saker. Konsekvens tänket är inte det starkaste man har i den åldern.
Som tonåringar var inte jag eller mina polare i ett annat land, med en morsa som gått bort i krig. Inte heller blev jag uppväxt i ett område med folk i samma situation som mig. Som har det svårt att ta sig in på marknaden. (kom inte och påstå att det inte finns någon arbetsgivare som skulle dra sig för att ge jobb åt en svart man, det skulle vara den dummaste mest hjärndöda kommentaren just nu).
Citat:
50% i arbetsför ålder parasiterar på oss andra, samhället ska ta hand om allt.
Säger du. 50% i arbete med ett sånt jävla skit bakom sig. Bra jobbat! säger jag.
(idag gör jag det. Igår var jag för SD, men tyvärr är det inte lösningen på problemet. SD fokuserar på problemen som uppstår. Dom måste börja öva på förståelsen. Först då, kommer vi i Sverige, vi Svenskar, att kunna hjälpa dessa utsatta individer som är dömda att hamna i utanförskap och grupptänk sen dag 1. )
Att bara sitta och betala en för dig osynlig kostnad i ditt bankonto och vara en tyckare, är inte ett alternativ. Ställ dig bredvid polisen och dela ut korv och snacka lite, om du vill göra en skillnad.
Reinfeldt har lite rätt ändå med att det måste integreras. Skulle kunna vara lite tydligare med vad han menar, istället för att sätta ett fult namn på skiten.
Men det är inte pengar som behövs. Det är lite mänsklig kontakt med folk som inte är ghetto. Religion skiten kan diskuteras längre fram.
Så länge det fortsätter såhär, så kommer vi vara förnärmade och dom ännu mer utåtagerande.
Det finns en sak som styr oss alla. Och det är rädsla. Nyheter vet det och matar oss med felaktiga rubriker dagligen.
Det är även anledningen till varför Ryssland och Usa sitter på kärnvapen och vi mitt i skottlinjen. Jävla kraftfullt verktyg det där, att folk kan bli så blind.