Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-24, 17:24
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ldMan
Han byter aktier varje dag allteftersom de rapporterar. Än så länge har han lyckats få många bottennapp.

Om man är mer intresserad av hans aktieaffärer så var han med i decembers ”uppesittarkväll” på Efn. Huruvida han är ärlig där vet jag inte eftersom han aldrig visade några grader.

Han är ett skämt. I början av Iran-krisen twittrade han "synd att jag inte är lång olja". Sen efter några dagar twittrade han "tur att jag är kort olja" och bifogade en sponsrad länk.

Han är bara en speltorsk som lärt sig lite aktiebuzzwords och får spons för det.
Citera
2020-01-24, 18:08
Medlem
Webbes avatar
Lika som bär matgeek/lamotte

https://www.youtube.com/watch?v=YEm0C2_Ed6M
Citera
2020-01-24, 19:15
Medlem
Klobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klobb
Nu har Matgeeken en liten lek på twitter där han köper aktier i rapporterande bolag för 100.000 dagen innan rapport. Vår hjälte handlade friskt bonava i förrgår och Ericsson igår...

För den som inte är insatt: det går alltså åt helvete, naturligtvis.

Citat:
Köpt till måndagen:
- Atlas Copco 132 st 34,70 Totalt 45 011:-
- Öresund 149 st 134,20 Totalt 20 034:-
- Swedbank 153 st 135:-, totalt 20 655:-

Vi får se på måndag, men jag äger ingen av dessa så det känns bra
Citera
2020-01-25, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Påminner på något sätt om scenen i Nilecity, där de har den siste mohikanen på besök och kommer fram till att det faktiskt är hans bror som är den siste mohikanen, varvid Robert Gustafssons karaktär fejkar "mjölkallergi" för att behålla allas uppmärksamhet.

Det har du rätt i! Klippet finns på youtube om man söker. Mitt obehag mot geeken besvarades tack vare denna tråd. Usch vilken människa.
Citera
2020-01-25, 12:54
Medlem
Moldaviens avatar
Den här människan ägnar sig åt oskicket att peka med gaffel och i synnerhet kniv när han äter. Särskilt störande är det när han gör det mot en annan människa. Du har en matkanal som i mångt och mycket är pretentiös och högtravande, men du behärskar inte grundläggande hyfs? Nej, där försvinner all validitet för mig.
Citera
2020-01-25, 13:53
Medlem
Blorkums avatar
Känns som att både hans F1-intresse och det plötsligt uppkomna börsintresset snarare är försök till karaktärsbygge än genuint intresse.

Förvisso positivt att han visar upp sina investeringar, stark sälj/blank-indikator.
Citera
2020-01-27, 01:08
Medlem
mjukmjukares avatar
Å så ska vi minsann lära oss igen ...
5 saker att aldrig köpa. Ever never..!!
(jag hade kunnat bättre)

bara kort.
Han rapar innehållsförteckningar.
Slår sig för knäna och; - åhoo!!!
Inget är galet. Allt är galet.

Han hittar inte dom stora bovarna.
Dom stenfula. Men ett svenskt alternativ för att visa på skillnad. Nån juice för drygt 20:- packad i Spanien ist för nån svensk packad i Sverige för 40-45:-

Bahhhh .... bort Matgeek.
Du är hittepå. Teater.

Citera
2020-01-27, 17:07
Medlem
Martensites avatar
Kamera-Andreas verkar ha gått ner jäkligt mycket i vikt den senaste tiden. Förut var han lite småfet, men nu ser man fullt normal ut. Har han börjat träna? Matgeek borde följa hans exempel.
Citera
2020-01-27, 23:28
Medlem
Förstår inte riktigt avskyn mot matgeeken. Ja han gör en del reklam(han måste väl leva han också) men mycket av innehållet är faktiskt bra. Pizzabakningen med Paulo Roberto var bland det bästa jag sett i matlagninsprogramsväg. Och så var det en trevlig film om Negroni-drinken.
Citera
2020-01-28, 01:00
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Förstår inte riktigt avskyn mot matgeeken. Ja han gör en del reklam(han måste väl leva han också) men mycket av innehållet är faktiskt bra. Pizzabakningen med Paulo Roberto var bland det bästa jag sett i matlagninsprogramsväg. Och så var det en trevlig film om Negroni-drinken.

Då förstår du inte när den du tycker om
Försöker snurra upp dig. Var vaken.
Förstå vad det ena du tycker om ska leda till.
Hela tiden.
Detta är bara cynisk spons. Inget hjärta. Ingen själ. Inget gott utan tanken på pengar att tjäna.
Och att inte få dig att förstå. Mer är det inte.

,
Citera
2020-01-28, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Då förstår du inte när den du tycker om
Försöker snurra upp dig. Var vaken.
Förstå vad det ena du tycker om ska leda till.
Hela tiden.
Detta är bara cynisk spons. Inget hjärta. Ingen själ. Inget gott utan tanken på pengar att tjäna.
Och att inte få dig att förstå. Mer är det inte.

,

Man får ta det onda med det goda,och vice versa. Så tycker jag.

Och om du tycker så illa om sponsring, kolla då detta klipp från amerikansk tv på 50-talet:

https://www.youtube.com/watch?v=HsrOPDdbTzM
Citera
2020-01-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Man får ta det onda med det goda,och vice versa. Så tycker jag.

Och om du tycker så illa om sponsring, kolla då detta klipp från amerikansk tv på 50-talet:

https://www.youtube.com/watch?v=HsrOPDdbTzM

Om poängen med ditt whataboutistiska inlägg är att bara för att man lät programledare göra reklam i TV-programmen på 50-talet så är det okej för Matgreed att göra det i sina youtubeklipp 2020 så missar du en ganska vital sak: till och med i tv-programmen framgår det klart och tydligt vad som är reklam och vad som är redaktionellt innehåll. I Matgreeds fall är det inte så. Plötsligt kommer en video där han gör ett "test" som går ut på att han står och hymlar med ögonen samtidigt som han berättar att "den här produkten är såååå bra och alla måååste ha den". Visserligen står det att videorna är sponsrade, men de marknadsförs som "test" när det är betald reklam.

OT: Hur fan uttalar karln San Siro? Hur är det möjligt att bomma uttalet så katastrofalt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in