Flashback bygger pepparkakshus!
2023-03-02, 22:26
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Oj, du stalkar inte bara Johan. Du stalkar mig med.
Hur fan får du det till att jag går i god för Johan?

Eeeeh, kanske det faktum att exakt alla dina kommentarer går åt till att försvara Johan i ur och skur.
Citera
2023-03-03, 08:23
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Eeeeh, kanske det faktum att exakt alla dina kommentarer går åt till att försvara Johan i ur och skur.
Eller så är det du som tolkar det så! Är man hater då är man.
Citera
2023-03-03, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
378.-/kilot för malet bryggkaffe... Han förnekar sig i vanlig ordning inte.

De där tomaterna finns f.ö. att beställa direkt från tillverkaren för 3,5 EUR per burk. De direktlevererar till Sverige.

https://www.casamarrazzo.com/it/prod...rino-dop-420g/

Jag stör mig extremt på denna krigsivrare och hans kassa videos. Men för att beställa tomater från tillverkaren så måste man handla för minst 30 euro, sen tillkommer 70 euro frakt på det det.
Citera
2023-03-03, 09:04
Medlem
peterZiipens avatar
Ska bli intressant att se utvecklingen på Johans kanal. Kan se framför mig hur han kommer göra videos om helt magiska råvaror och produkter som är bättre än ALLT ANNAT på marknaden. Kruxet? De är svåra att få tag på i Sverige. Men som tur nog(!!!) så finns de att köpa via has online-shop.
Citera
2023-03-03, 10:24
Medlem
STORDRAGGENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ska bli intressant att se utvecklingen på Johans kanal. Kan se framför mig hur han kommer göra videos om helt magiska råvaror och produkter som är bättre än ALLT ANNAT på marknaden. Kruxet? De är svåra att få tag på i Sverige. Men som tur nog(!!!) så finns de att köpa via has online-shop.
Skulle vara dumt av honom att inte marknadsföra sina produkter. Tanken med att sälja borde väl vara att pengarna ska ramla in. Eller vad tror du?
Citera
2023-03-03, 10:37
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STORDRAGGEN
Skulle vara dumt av honom att inte marknadsföra sina produkter. Tanken med att sälja borde väl vara att pengarna ska ramla in. Eller vad tror du?

Exakt det jag skrev, så ja.
Citera
2023-03-03, 15:29
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barnacie
Jag stör mig extremt på denna krigsivrare och hans kassa videos. Men för att beställa tomater från tillverkaren så måste man handla för minst 30 euro, sen tillkommer 70 euro frakt på det det.

Ja... köper du tillräckligt många burkar är det en bättre affär. Dessutom finns det San Marzano från andra tillverkare för 25 spänn/burken. De håller alla samma kvalité, då de redan är D.O.P.
Citera
2023-03-29, 18:39
Medlem
Fenotyps avatar
https://www.youtube.com/watch?v=jbpS3MWuUxk&t=653s

Vid 10:11 typ, notera hur "tuff" han försöker se ut när han inser att folk står och glor. Där räddade han verkligen dagen!
Citera
2023-03-29, 18:41
Medlem
Fenotyps avatar
Har också läst om ett grillrekord han och en konditor skulle slå och sen visade det sig att ett annat gäng också höll på med något liknande i en annan stad och Jonte-ponken hade tydligen blivit grinig över detta. Någon som har länk till det?
Citera
2023-03-29, 21:18
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Har också läst om ett grillrekord han och en konditor skulle slå och sen visade det sig att ett annat gäng också höll på med något liknande i en annan stad och Jonte-ponken hade tydligen blivit grinig över detta. Någon som har länk till det?

Vill inte ge grisen en massa trafik härifrån, men sök på 15 oktober -16. Där står han och bölar om fusk och hävdar självgott att de har för få kontrollanter för att slå rekordet.

Ser f.ö. ut som att han nyligen gjort en hårtransplantation.
Citera
2023-03-30, 00:51
Medlem
4-4-2s avatar
Varför hatar folk på Matgeek? Tycker att han är ganska vettig. Visst, lite burdus ibland, men med tanke på allt annat Youtube-Sverige har att erbjuda så eh...
Citera
2023-03-30, 01:05
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-4-2
Varför hatar folk på Matgeek? Tycker att han är ganska vettig. Visst, lite burdus ibland, men med tanke på allt annat Youtube-Sverige har att erbjuda så eh...

Folk älskar att lägga energi och tid på att hata. Hittar folk något de stör sig på så med hjälp av internets anonymisering så vräker man gärna ut sig vad för skit som helst. Det enklaste är ju bara att ignorera det som man inte gillar om man inte tvingas till att konsumera innehållet, fast folk är inte logiska och således finns det en hel del folk som lägger mycket energi och tid på saker de stör sig på.
Det finns ju många trådar om olika profiler där folk spekulerar och spinner knut på sig själva kring minsta lilla detalj de kan tänkas störa sig på. Det är bara att acceptera att folk fungerar så för det går inte att prata sans med de som är aktiva i dessa trådar.

Jag tycker att matgeek är ganska underhållande, har inget personligt emot han alls. Han är ju inte någon större expert på något sätt utan jag ser han mer som en pryltokig glad amatör som har ett visst matintresse. Jag kan förstå hans frustration i kommentarsfälten men han borde inte kommunicera på det viset, det kryllar av troll och allmänt korkade människor så det hjälper inte att försöka vara logisk med dessa - det blir snarare värre och väcker dessa hatmäniskor till liv dessutom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in