Citat:
Ursprungligen postat av
4-4-2
Varför hatar folk på Matgeek? Tycker att han är ganska vettig. Visst, lite burdus ibland, men med tanke på allt annat Youtube-Sverige har att erbjuda så eh...
Folk älskar att lägga energi och tid på att hata. Hittar folk något de stör sig på så med hjälp av internets anonymisering så vräker man gärna ut sig vad för skit som helst. Det enklaste är ju bara att ignorera det som man inte gillar om man inte tvingas till att konsumera innehållet, fast folk är inte logiska och således finns det en hel del folk som lägger mycket energi och tid på saker de stör sig på.
Det finns ju många trådar om olika profiler där folk spekulerar och spinner knut på sig själva kring minsta lilla detalj de kan tänkas störa sig på. Det är bara att acceptera att folk fungerar så för det går inte att prata sans med de som är aktiva i dessa trådar.
Jag tycker att matgeek är ganska underhållande, har inget personligt emot han alls. Han är ju inte någon större expert på något sätt utan jag ser han mer som en pryltokig glad amatör som har ett visst matintresse. Jag kan förstå hans frustration i kommentarsfälten men han borde inte kommunicera på det viset, det kryllar av troll och allmänt korkade människor så det hjälper inte att försöka vara logisk med dessa - det blir snarare värre och väcker dessa hatmäniskor till liv dessutom.