Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-10, 13:41
Medlem
Detta skrev han i kommentarsfältet under dagens video på Youtube.

"Nej, jag blev uppsagd för två veckor sen. Mitt avtal innebär att jag inte kan uttala mig om saken förrän 1 mars. Men vi hade för olika syn på hur företaget skulle nå de mål jag hade satt upp. Shit happens."
Citera
2023-11-10, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orkanuz
Varför i helvete tillsatte bolaget en extern VD? De omsätter 400k per månad och har ju inte ens råd med lönen?

De borde anställa säljare - inte en extern VD…..

Hur får du 44 miljoner i årsomsättning till "400k per månad"?

https://www.allabolag.se/5561296723/...erg-aktiebolag
Citera
2023-11-10, 20:05
Medlem
Fattar fortfarande inte varför han gjorde så med håret. Han såg mycket bättre ut utan hår.
Citera
2023-11-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vtotheman
Hur får du 44 miljoner i årsomsättning till "400k per månad"?

https://www.allabolag.se/5561296723/...erg-aktiebolag

Jag måste kollat fel bolag sorry
Citera
2023-11-11, 02:41
Medlem
Kickassfarsans avatar
Hittade denna hehe

https://www.realtid.se/choklad-vd-fa...r-tva-manader/

Styrelsens syn på hus vi skulle driva bolaget framåt skilde sig för mycket åt från min vision”,

Som han själv brukar säga; yeah right
Citera
2023-11-11, 11:50
Medlem
Kollade på ägarens Facebook. Han ser ju ut som någon slags Jan Stenbeck-figur. Hade jag bara sett bilderna hade jag gissat att han sysslade med någon form av ekobrott. Resor, kändisar, sprit, cigarrer osv.
Jag är inget fan av Johan men jag skulle tro att det handlar om pengar. Johan omskriver det som visioner. Han har nog haft många idéer och planer, men till en stor kostnad. Ägarna ser väl inget skäl till att spendera massvis med pengar på exempelvis content kring konditorer när man redan tjänar massa miljoner som man vill använda till att resa till New York i stället.
Citera
2023-11-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Hittade denna hehe

https://www.realtid.se/choklad-vd-fa...r-tva-manader/

Styrelsens syn på hus vi skulle driva bolaget framåt skilde sig för mycket åt från min vision”,

Som han själv brukar säga; yeah right

Jätteoväntat att Matbögen blir stor-ovän och bråkar med en ny arbetsgivare.
Vem hade kunnat aaaaaana
Det SKRIKER problem om Matbögen.
Citera
2023-11-11, 16:15
Medlem
Stora idéer men ingen plan är väl Johans motto, lätt att slösa på andras pengar när det kommer till marknadsföring. Ägaren fick nog kalla fötter när han såg hur mycket det skulle kosta med oklar avkastning. Oavsett är det pinsamt för alla inblandade.
Citera
2023-11-11, 16:22
Medlem
Är Matgeek ett konstprojekt? Att vara som honom känns spontant väldigt konstigt och fascinerande.
Citera
2023-11-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodVitMan
Är Matgeek ett konstprojekt? Att vara som honom känns spontant väldigt konstigt och fascinerande.

Han är som den där självgoda, dryga besserwissern på högstadiet. Han är som en liten fjortis fortfarande.
Citera
2023-11-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
Han är som den där självgoda, dryga besserwissern på högstadiet. Han är som en liten fjortis fortfarande.

Väldigt fascinerande hur han lyckats bygga upp en sådan följarskara.
Citera
2023-11-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodVitMan
Väldigt fascinerande hur han lyckats bygga upp en sådan följarskara.

Många prenumeranter men nästan inga av dem som tittar.

Han var tidigt ute på Youtube, när det fortfarande var relativt få kreatörer. Som Blondinbella tex. De kunde därför lätt fånga in många följare.

Men kasst content och usel personlighet gör att få tittar. Random Youtube-tjej på 12 år har fler tittare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in