Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-05, 18:39
  #2257
Medlem
Ingen som har lite faktiskt fakta på varför han fick kicken från VD-rollen? Ingen som känner VD eller anställd?
Citera
2024-04-05, 22:16
  #2258
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RotteyBonn
Ingen som har lite faktiskt fakta på varför han fick kicken från VD-rollen? Ingen som känner VD eller anställd?
Gissningsvis: Jonte bondade och smörade en massa för VDn och tillika ordföranden, vilket fick honom att känna förtroende för Jonte. Sedan när Herr Matgeek tillträdde så tog det några dagar innan han fick storhetsvansinne och ville domdera lite för mycket, ändra lite för mycket, allmänt vara lite för mycket lite för tidigt. Ordföranden insåg att han begått ett misstag.

Jag vet ju inte men jag kan tänka mig något i den stilen.
Citera
2024-04-06, 00:27
  #2259
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
Gissningsvis: Jonte bondade och smörade en massa för VDn och tillika ordföranden, vilket fick honom att känna förtroende för Jonte. Sedan när Herr Matgeek tillträdde så tog det några dagar innan han fick storhetsvansinne och ville domdera lite för mycket, ändra lite för mycket, allmänt vara lite för mycket lite för tidigt. Ordföranden insåg att han begått ett misstag.

Jag vet ju inte men jag kan tänka mig något i den stilen.

Nja, det är nog även rätt troligt att felet inte var Johans. Han gick in som VD i ett bolag där ägaren hade varit VD och nu skulle kliva ned men fortsätta med styrelsearbete, det är ofta en situation där mycket kan gå fel och att ägaren i slutändan inte alls är sugen på att lämna över bolagt utan vill fortsätta styra den dagliga driften. Då är det lätt hänt att en ny VD endast blir någon sorts personalchef och det var väl inte vad Johan hade tänkt sig.
Jag skulle faktiskt tro att Johan är ganska oskyldig här.
Citera
2024-04-06, 20:37
  #2260
Medlem
Pippikoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Nja, det är nog även rätt troligt att felet inte var Johans. Han gick in som VD i ett bolag där ägaren hade varit VD och nu skulle kliva ned men fortsätta med styrelsearbete, det är ofta en situation där mycket kan gå fel och att ägaren i slutändan inte alls är sugen på att lämna över bolagt utan vill fortsätta styra den dagliga driften. Då är det lätt hänt att en ny VD endast blir någon sorts personalchef och det var väl inte vad Johan hade tänkt sig.
Jag skulle faktiskt tro att Johan är ganska oskyldig här.

Hade det varit vem som helst annars hade det nog kunnat stämma. Men Cp-Jonte will be Cp-Jonte
Citera
2024-04-07, 13:11
  #2261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Är det så överdrivet, verkligen? Har var eld och lågor över den där artilleripjäsen. Om den sen dödar barn eller vuxna är väl ganska irrelevant - den dödar människor. De flesta som är pro-Ukraina, tror jag inte är per automatik är pro att man ska döda ryssar. Jonte däremot, han har aktivit bidragit till andra människors död genom det där köpet. Det är ganska mörkt att skryta om det på sociala medier, men det är Jonte i ett nötskal.

Den dödar ryssar, inte människor.

Som alla andra vettiga människor i västvärlden så stödjer jag naturligtvis en total utrotning och förintelse av samtliga ryssar. Jag har absolut inget till övers för Matgeek, men att bidra till att utrota fienden är det minsta man kan klandra honom för.
Citera
2024-04-11, 10:30
  #2262
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chockneger
Jag vet detta. Helt hundra.
Sen är det säkert inte det enda dåliga han gjort, men att han brakade iväg helt oförsvarliga pengar på resor som inte gav företaget ett skit var inte uppskattat.

Kan du säga hur du vet detta?
Citera
Igår, 10:04
  #2263
Medlem
Har råkat se några gamla youtube-klipp med denna herre och tycker han verkar helt okej, så jag antar att jag missat några episoder som förorsakat all denna hets mot honom, så kan någon ge en kort review om varför man tydligen ska ogilla honom?
Citera
Igår, 17:25
  #2264
Medlem
Grievers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Har råkat se några gamla youtube-klipp med denna herre och tycker han verkar helt okej, så jag antar att jag missat några episoder som förorsakat all denna hets mot honom, så kan någon ge en kort review om varför man tydligen ska ogilla honom?
- Han slickar uppåt och sparkar nedåt.

- Han är otroligt hycklande i sina sponsoravtal. En produkt kan vara skit men när de sponsrar honom är det plötsligt underbart.

- Framför allt: Han blir en jättebebis vid minsta kritik, och beter sig otrevligt i kommentarsfält.
Citera
Igår, 21:08
  #2265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Griever
- Han slickar uppåt och sparkar nedåt.

- Han är otroligt hycklande i sina sponsoravtal. En produkt kan vara skit men när de sponsrar honom är det plötsligt underbart.

- Framför allt: Han blir en jättebebis vid minsta kritik, och beter sig otrevligt i kommentarsfält.

Kan du länka till något konkret?

Det där med att ändra sig är väl en bra sak annars, att ompröva vad man tidigare tyckt, men om det blir för uppenbart att det bara handlar om pengar så blir det jävligt smaklöst ja.

Vad hände förresten med "samarbetet" med Dea?
Citera
Igår, 22:33
  #2266
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Kan du länka till något konkret?

Det där med att ändra sig är väl en bra sak annars, att ompröva vad man tidigare tyckt, men om det blir för uppenbart att det bara handlar om pengar så blir det jävligt smaklöst ja.


Griever sammanfattar det bra. Matgeek tål inte konstruktiv kritik. Han är ofta dryg i kommentarsfälten. Har svårt att erkänna när han har haft fel. Han ändrar gärna åsikt om en produkt (om det finns pengar inblandat). Det är många sådana småsaker som tillsammans resulterar i att han är en intressant man att följa.

Senast idag har han varit dryg mot Sebastien Boudet på instagram. -"Sebastien kommer som vanligt med hittepå".
Varför? Jo för de hade en beef för... *trumvirvel* 5 år sedan: https://www.youtube.com/watch?v=LCFamTwhpCs

Här är två klassiker,
som ganska väl demonstrerar hur han brukar bete sig:

Matgeek skriver att man ska undvika margarin, "det är skit och ett uselt substitut för smör", "för att det är kopplat till Alzheimers" osv. Några år senare - när han blir sponsrad av Flora - är margarin det mest fantastiska som finns:
https://www.instagram.com/p/CnKIL3PMofr/

Överreagar när någon skriver "ja jäklar vilken matvideo":
https://www.reddit.com/media?url=htt...16ao4p7c1.jpeg
Citera
Idag, 00:07
  #2267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Griever sammanfattar det bra. Matgeek tål inte konstruktiv kritik. Han är ofta dryg i kommentarsfälten. Har svårt att erkänna när han har haft fel. Han ändrar gärna åsikt om en produkt (om det finns pengar inblandat). Det är många sådana småsaker som tillsammans resulterar i att han är en intressant man att följa.

Senast idag har han varit dryg mot Sebastien Boudet på instagram. -"Sebastien kommer som vanligt med hittepå".
Varför? Jo för de hade en beef för... *trumvirvel* 5 år sedan: https://www.youtube.com/watch?v=LCFamTwhpCs

Här är två klassiker,
som ganska väl demonstrerar hur han brukar bete sig:

Matgeek skriver att man ska undvika margarin, "det är skit och ett uselt substitut för smör", "för att det är kopplat till Alzheimers" osv. Några år senare - när han blir sponsrad av Flora - är margarin det mest fantastiska som finns:
https://www.instagram.com/p/CnKIL3PMofr/

Överreagar när någon skriver "ja jäklar vilken matvideo":
https://www.reddit.com/media?url=htt...16ao4p7c1.jpeg

Haha det där med margarinet hade ju räckt för mig för att slutta titta på hans videos iaf. Just sådant beteende är bland det värsta jag vet.

Men vad hände mellan honom och Dea då? Eller självdog relationen naturligt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback