Flashback bygger pepparkakshus!
2019-12-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enGOATSE
Tittare:
Lite svårt att se parallellen mellan julköttbullar och en lågkostnads-abonnemang...

Matgeek svarar:
Så här va - två matlådor under 49:- är ju ett upplägg jag snuddat vid tidigare. När jag tar den här serien vidare kommer det vara temat. 49:-/månad är även kostnaden första tre månaderna för hallon.
Kopplingen i övrigt är att båda har samma målgrupp - antingen unga som vill hålla nere kostnaderna eller vuxna som ska köpa abonnemang till sina barn. Där är parallellen..

HAHAHA

Som sagt, hans passiva aggressivitet är framträdande nästan ständigt numera. Han kokar under ytan när hans tittare, som betalat hans skit, kommer med högst berättigade frågor och kommentarer.

Det är som någon skrev tidigare; han ser på sina tittare med förakt. För honom är tittarna inget annat än medel för att kunna fakturera mycket och stort. Han pissar sina tittare i ansiktet när han skriver sina snäsiga och arroganta svar och kommentarer. Han hatar sina tittare. Allt är grundat i en låg självkänsla och ett stort självförakt. Enkel psykologi A. Därtill tror jag han vantrivs å det grövsta i sitt usla förhållande med frun, samt med sin alltmer påtagliga övervikt.
Senast redigerad av blueberrycake 2019-12-16 kl. 18:52.
Citera
2019-12-16, 22:20
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Ja, han var ju syntare!

Det där ja, sjukt!
Har för mig det var fem olika chips mot dito julmat, och han gav chipsen segern!

Edit:
3-2 till "chipsen", kritiska kommentarer.
https://www.youtube.com/watch?v=O5O7nyZT8YA

Näj!
Matgeek har aldrig haft modet att stå upp för något. Absolut inte mod för att vara syntare. Tycka vad man vill om synth, hårdrock mm men det krävs viss stake att stå upp för sin grej. Oavsett vad det är.
Nej, han var en av de grå Som strök runt vid väggen i korridorer och som fullständigt rabiat tog revansch i lumpen och lite extra stencool extrasoldat på denna lump som en enda stor revansch!!
Sorgligt på ett sätt....
Men sen vaknade han upp och här är han nu.
Matgeek. Väldigt oklar.

Citera
2019-12-17, 18:08
Medlem
Blorkums avatar
När jag kollar statistiken på socialblade så verkar det som att Matgeek efter november hade tappat följare (totalt).
YT räknar bara i tusental nu för tiden, så svårt att veta hur stort tappet var. Men det måste ha varit första tillfället som han faktiskt gått back över längre tid? Var det dammsugar-videon som fick många att ledsna?

https://socialblade.com/youtube/user/matgeek/monthly

Edit: Äsch, kollade matkoma som har liknande antal följare och de tappade också samma dag, antar att YT har kört någon rensning bara. Trodde folk hade blivit sunda.
Senast redigerad av Blorkum 2019-12-17 kl. 18:13.
Citera
2019-12-19, 12:45
Medlem
Luftiss avatar
Undrar om Jill Johnson är nöjd med 35k visningar på 3 dagar, från en kanal som säger sig ha 275k subs... Knappast värt arbetsinsatsen som krävdes för att spela in det där och främjar troligen inte försäljningen av hennes vin nämnvärt, när de flesta som kollar är typ 16 och coladrickare.
Citera
2019-12-20, 22:24
Medlem
Kirk.Douglass avatar
En nyligen upplagd bild på Matgeeks Facebook när han firar på AG med Jureskog bl.a.. Johans fru, som sitter till höger om Jureskog, tror jag inte är särskilt begeistrad över Johans bordsdams klängighet. Jag tror att både Johan och bordsdamen har en del innan för västen.

https://imgur.com/a/amVtWUY
Citera
2019-12-20, 22:26
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
En nyligen upplagd bild på Matgeeks Facebook när han firar på AG med Jureskog bl.a.. Johans fru, som sitter till höger om Jureskog, tror jag inte är särskilt begeistrad över Johans bordsdams klängighet. Jag tror att både Johan och bordsdamen har en del innan för västen.

https://imgur.com/a/amVtWUY
Nu är det skvaller på hög nivå här.
Citera
2019-12-21, 00:41
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Nu är det skvaller på hög nivå här.
Ser ut som det är Jureskogs (yngre) fru som sitter bredvid Johan.
Citera
2019-12-21, 12:18
Medlem
Luftiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ser ut som det är Jureskogs (yngre) fru som sitter bredvid Johan.

Tror ärligt talat att han är mer intresserad av JJ än av hans fru. Snacka om att Matgeek har en massiv mancrush på Jureskog.
Citera
2019-12-21, 12:57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis
Tror ärligt talat att han är mer intresserad av JJ än av hans fru. Snacka om att Matgeek har en massiv mancrush på Jureskog.
Ja jo det går inte att undkomma. Märkligt ansiktsuttryck på Johan, ser inte mänskligt ut på något vis; likt en människokopia som skapats i ett laboratorium av en alien. De själlösa ögonen och det fastklistrade smilet.
Citera
2019-12-21, 15:53
Medlem
MandySkolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftis

Mancrush, nja. Riktig förälskelse möjligtvis.
Min gayradar är ändå OK, den går i taket när jag ser Matgeek speciellt när hans assistent är med.
Citera
2019-12-21, 19:10
Medlem
TonyFlygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Ljusår från Edward Blom som spontant vågade ifrågasatta köksmästaren på Ulla Winbladh ansikte mot ansikte nyligen.
Källa/länk till det? Låter roligt.
Citera
2019-12-21, 19:45
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Källa/länk till det? Låter roligt.

Avsnitt 58 eller 59 av podden, men det är inte så roligt eller anmärkningsvärt. Han ifrågasätter bara varför Ulla Winbladh inte bottenreder sina såser efter att köksmästaren informerat honom om att de toppreder, till Edwards uppenbara missnöje.

Det var mest för att det är en så enkel och tydlig kontrast till Matgeek som jag tog upp det. Matgeek skulle bara våga humma underdånigt inför en köksmästare eller inte ens fatta vad han snackar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in