2016-10-23, 15:25
Medlem
Lacerdas avatar
Det absolut mest irriterande är personer som måste blåsa bubblor eller skapa andra irriterande ljud. Ofta luder i tonåren men även äldre sysslar med detta. Minns en brud på tunnelbanan som satt med mobilen och förde ett jävla oväsen med sitt tuggummi. Man måste ju förse sig med mp3 spelare hela tiden när man vistas i kapitalet pga alla jävla idioter.
Citera
2016-10-24, 02:06
Medlem
Jag kommer ihåg ett videoklipp på en av aipacs vakter stod och tuggade tuggummi.
Citera
2016-11-23, 02:12
Medlem
tsivkmlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda
Det absolut mest irriterande är personer som måste blåsa bubblor eller skapa andra irriterande ljud. Ofta luder i tonåren men även äldre sysslar med detta. Minns en brud på tunnelbanan som satt med mobilen och förde ett jävla oväsen med sitt tuggummi. Man måste ju förse sig med mp3 spelare hela tiden när man vistas i kapitalet pga alla jävla idioter.

Amen to that!
Citera
2016-11-24, 19:01
Medlem
Tuggar mest för jag är uttråkad. Men numera tycker jag att det oftare börja gnissla i tänderna när jag tuggat ett tag, vad kan det bero på? Hypokondrikern i mig säger att typ emaljen är så tunn att det blir skum friktion...
Citera
2016-11-24, 20:02
Moderator
Falukropps avatar
Kan instämma med att tuggummituggare ser fåniga ut - mer eller mindre som idisslande kor - men nog måste det finnas någon slags positiv hälsomässig verkan med att använda käkmusklerna, när den mesta maten är mer lättuggad än människan är byggd för?
Citera
2016-12-05, 14:25
Medlem
Stoegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lacerda

Ja usch! dessa bubbelblåsare, väldigt störande!
Och dessa fjortisar som tror att dom ser coola ut när dom sitter och tuggar och smackar, det är ju bara fånigt!
Citera
2016-12-05, 14:38
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fetmedklet
Ehhh
Jag ifrågasätter nyttigheten.
Jag kan köpa resonemanget att tuggummi är bra för andra anledningar som då tex det kognitiva men då kan man lika gärna tugga oavbrutet på vad som helst.
Det är själva tuggandet som anses nyttigt inte tuggummit.

Tycker du istället ska ägna dig åt stilla runkande på ditt pojkrum det är precis lika bra för att sänka stressnivåerna och passivt aggresivt beteende som tuggummituggande och mycket billigare är det också.
Det tipset bjuder jag på! Vassego

Fast varför skulle man tugga oavbrutet på "vad som helst" dock ?
Om det finns en produkt utvecklad för ändamålet så känns det ju lite poänglöst att ta till något annat.
Citera
2016-12-05, 14:41
Medlem
ChinaDolls avatar
Om jag ska svara för mig själv så tuggar jag tuggummi av den anledning som Shamdon redan nämnt.
Upplever det som avstressande och det tar för min del bort en hel del av rastlösheten jag har i kroppen, vilket hjälper mig att prestera bättre på ex prov.
Citera
2016-12-07, 15:24
Medlem
Knasibass avatar
Underbart att tugga tuggummi efter att man ätit något som sätter sig fast i tänderna. Tuggummit rensar munnen.
Citera
2016-12-08, 16:31
Medlem
Jag tuggar tuggummi för att det känns bra att bara tugga på någonting plus att jag avskyr mint och sånt så tuggummit får se till att andedräkten inte luktar.
Citera
2016-12-08, 17:07
Medlem
swebarbs avatar
Mest för att ändra smak i munnen när man ätit nåt som vitlök och annat som sitter i efter man borstat tänderna.
Citera
2016-12-10, 16:53
Medlem
Pinkamenas avatar
Själv tuggar jag om jag är sugen på något sött då vissa smaker av tuggummin kan vara rätt goda som lakritstuggummi eller om man sitter på en föreläsning och är inomhus i flera timmar kan det vara rätt skönt att ta ett tuggummi. Annars så är det väl bara smygrökande tonåringar som tuggar för att dölja röklukt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in