Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-11-24, 15:20
  #37
Medlem
svarttaxins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Du tror att män riskerar att bli våldtagna i samma omfattning som kvinnor?

Nej?

Hur ofta går våldtäktsmän runt och letar efter kvinnor som sover i lastbilar? Om något så är väl största risken för lastbilschaufförer att bli rånade, så mitt uttalanda gäller fortfarande. Män och kvinnor är precis lika säka/osäkra i lastbilar.
Citera
2016-11-24, 18:53
  #38
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Nu har ju inte alla människor förmånen att välja att pyssla med något i stället för att försöka försörja sig och de sina även om man har en funktionsnedsättning eller saknar en kroppsdel.

Att utveckla bilar för personer med särskilda behov och tillverka och sälja är alltså något du gnäller över.

Att satsa pengar på att utveckla saker varför skulle det vara något negativt för?

Löjliga dig inte, jag är för att diskutera saker...men inget trams.

Detta handlar inte om bilar, utan lastbilar. Att köra en lastbil år 2016 är inte något som kräver någon större fysik. Däremot allt annat som kommer till, alltså Utanför hytten.

Kommer inte ihåg att jag sagt något om att jag är emot utveckling...
Citera
2016-11-24, 18:55
  #39
Medlem
Corrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blim
Du tror att män riskerar att bli våldtagna i samma omfattning som kvinnor?

Ja, för det är den ända risken som finns för en chaufför. Inte att bli gasad eller liknande, att nån vill råna en på lasten man har, som kan vara värd flera miljoner.

Nej, det är visst bara våldtäkt man kan drabbas av. För att inte tala om alla andra risker som finns i yrket.
Citera
2016-11-24, 23:12
  #40
Medlem
Lunkan99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corran
Ja, för det är den ända risken som finns för en chaufför. Inte att bli gasad eller liknande, att nån vill råna en på lasten man har, som kan vara värd flera miljoner.

Nej, det är visst bara våldtäkt man kan drabbas av. För att inte tala om alla andra risker som finns i yrket.

Stämmer nog bra det. Jag hade en last med finsprit försäkrad för över 10 miljoner för typ 15 år sedan och det var på den tiden när kriminella rånade och kapade lastbilar.

Lagom kul att ha övernattning då. Den Skånska terminalen (inflight) sa till mig att åka raka vägen hem.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback