• 2
  • 3
2016-11-04, 17:02
Medlem
asameras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Och mn kommer aldrig bli lika stora och starka som X som vunnit VM i tyngdlyftning, ska vi d bestmma att de klenaste mnnen inte ska f ha samma rttigheter som X?

Brja inse att faktum r att individer inom mnniskoslktet ofta har strre skillnader mellan sig n vad knen har.
Enda skillnaden mellan knen som egentligen har ngot att sga r reproduktionen, alla andra skillnader som oftast tas upp p detta forum, s r differenserna strre mellan individer.

Ingen kommer ngonsin bli "samma" som alla andra.

Citat:
Brja inse att faktum r att individer inom mnniskoslktet ofta har strre skillnader mellan sig n vad knen har.

Jaha, s nu pltsligt brjar du att prata om individer. Fast nr det gller kvotering r det vl kn som r avgrande...eller hur var det nu?
Senast redigerad av asamera 2016-11-04 kl. 17:51.
Citera
2016-11-04, 17:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Jag tror, och rtta mig grna om jag har fel Merapi, att det du vill sga r:
att man ska lra sig knna igen den som r frfrdelad och ge dennes rst mer kraft, tyngd och vrde och att vi p s vis lyfter de svagaste?
Lta de marginaliserade ta ver agendasttandet?

Stmmer det?
Citera
2016-11-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Jag tror, och rtta mig grna om jag har fel Merapi, att det du vill sga r:
att man ska lra sig knna igen den som r frfrdelad och ge dennes rst mer kraft, tyngd och vrde och att vi p s vis lyfter de svagaste?
Lta de marginaliserade ta ver agendasttandet?

Stmmer det?

Den hr bilden r ju populr och sprids p facebook http://interactioninstitute.org/illu...ity-vs-equity/ i detta nu.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in