2016-11-03, 21:06
Medlem
Hej,

har glömt av min pinkod till min telefons skärmlås. Nu efter en omstart så vill enheten inte ta mitt fingeravtryck utan det är självklart att den behöver min pinkod som ställdes in för ett bra tag sedan.

Finns det någon möjlighet att låsa upp telefonen utan att fabriksåterställa den? Eller kanske smidigare, finns det möjlighet att göra backup av samtlig information så som bilder, sms, sparade dokument m.m?

EDIT: Gäller SAMSUNG GALAXY S7!!
Senast redigerad av denyngstajaow 2016-11-03 kl. 21:11.
Citera
2016-11-03, 21:08
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av denyngstajaow
Hej,

har glömt av min pinkod till min telefons skärmlås. Nu efter en omstart så vill enheten inte ta mitt fingeravtryck utan det är självklart att den behöver min pinkod som ställdes in för ett bra tag sedan.

Finns det någon möjlighet att låsa upp telefonen utan att fabriksåterställa den? Eller kanske smidigare, finns det möjlighet att göra backup av samtlig information så som bilder, sms, sparade dokument m.m?
Låter som att du har en Iphone, och då är du körd. Huvudnyckeln är kopplad till ditt skärmlås och kommer du inte in med den koden så är allt låst och krypterat.
Citera
2016-11-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Låter som att du har en Iphone, och då är du körd. Huvudnyckeln är kopplad till ditt skärmlås och kommer du inte in med den koden så är allt låst och krypterat.
Tack för så snabbt svar! Lyckligt lottad må jag säga, för det är jag väl då? Har en ANDROID, en SAMSUNG GALAXY S7.

Tror du det finns någon möjlighet att låsa upp den då?
Citera
2016-11-03, 21:30
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Tack för så snabbt svar! Lyckligt lottad må jag säga, för det är jag väl då? Har en ANDROID, en SAMSUNG GALAXY S7.

Tror du det finns någon möjlighet att låsa upp den då?

Torka ren telefonen ordentligt, så funkar nog ditt fingeravtryck!
Alternativt får du väl fabriksåterställa den i värsta fall.
Citera
2016-11-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Torka ren telefonen ordentligt, så funkar nog ditt fingeravtryck!
Alternativt får du väl fabriksåterställa den i värsta fall.
Tror du missförstår. Om man startar om telefonen så tar enheten bara emot pinkod som verifiering. I övrigt fungerar ju fingeravtrycksplattan som den skall.

Rensa den är nog inget alternativt dessvärre. Någon som har en kluring? Android skall man ju kunna göra allt på..
Citera
2016-11-03, 21:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Tror du missförstår. Om man startar om telefonen så tar enheten bara emot pinkod som verifiering. I övrigt fungerar ju fingeravtrycksplattan som den skall.

Rensa den är nog inget alternativt dessvärre. Någon som har en kluring? Android skall man ju kunna göra allt på..

När du satte igång din telefon för första gången, skrev du in alla uppgifter. Androidlurar (i alla fall mina) säkerhetskopierar allt i luren till molnet. Till googlekontot. Men du kanske glömt lösen även där? -Då är det nog ganska kört.
Citera
2016-11-03, 21:35
Medlem
SilentVictorys avatar
Förutsatt att du har ett Samsung konto då -> http://www.samsung.com/ca/support/skp/faq/1104253
Citera
2016-11-03, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
När du satte igång din telefon för första gången, skrev du in alla uppgifter. Androidlurar (i alla fall mina) säkerhetskopierar allt i luren till molnet. Till googlekontot. Men du kanske glömt lösen även där? -Då är det nog ganska kört.
Alla konton är kopplade. Försökt låsa upp via googlekonto men den säger "Enheten söker redan pinkod, det tillfälliga lösenord du väljer här går således inte använda" ungefär.
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Förutsatt att du har ett Samsung konto då -> http://www.samsung.com/ca/support/skp/faq/1104253
Testat redan, den låser inte upp skärmen eftersom enheten inte är uppkopplad mot nätet.
Citera
2016-11-03, 22:04
Medlem
Jevlalosers avatar
Är du medveten om att det inte är simkortets pin du behöver utan den pin du valde själv som motsvarar fingeravtrycket?
Citera
2016-11-03, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jevlaloser
Är du medveten om att det inte är simkortets pin du behöver utan den pin du valde själv som motsvarar fingeravtrycket?
Helt säker på att det är skärmlåset. Har ingen pinkod alls på simkortet.
Citera
2016-11-03, 23:13
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Rensa den är nog inget alternativt dessvärre.
Har du minneskort till den? I så fall är väl det viktigaste sparat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in