2016-11-07, 14:48
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Det är i gruppen kvinnors självintresse att rester från vad de kallar "patriarkat" försvinner:

som att män väljer andra män som VDn i teknikföretag som de startar. Givetvis är det i gruppen kvinnors intresse att man har 40% kvinnor som VDn i tekniska företag, även ifall bara 10% kvinnor pluggar teknisk fysik.

Det de kanske inte räknar med är att företag försvinner från Sverige, kvar blir det underfinansierat för den majoritet kvinnor som jobbar för staten.

Så att resterna från patriarkatet frösvinner kan vara förödande för vanliga kvinnor, men det ser snyggt ut för statistiken.
Jag förstår inte ditt argument. Varför skulle det vara i kvinnors intresse att 40% av tekniska företag går sämre än de skulle kunnat?
Citera
2016-11-07, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Jag förstår inte ditt argument. Varför skulle det vara i kvinnors intresse att 40% av tekniska företag går sämre än de skulle kunnat?
Seriöst du menar verkligen att om tekniska företags styrelser tar in 40% kvinnor så är detta per definition lika med att de direkt kommer gå sämre…

allvarligt vad fan…

finns inte någon jävla forskning som styrker detta.
Citera
2016-11-07, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kvinnor är hemska att leva med för män för att de har rättigheter. Man får inte slå eller våldta dem.
Om det inte vore för det hade mannen kunnat uppfostra dem och barnen för att göra livet bekvämare och bättre för honom.

Det hade varit möjligt i ett patriarkat.

Nej det är inte sant att män är så hemska.

Jag var ute en stund i Stockholm och såg flera par där inte kvinnan var bland de vackraste men ändå gick de hand i hand och verkade gilla varandra mycket.

Jag blir glad av att se sådant och jag hoppas verkligen du kan känna dig älskad för du är värd det.

Alla andra kvinnor skulle jag också hoppas kommer till en stadium där de känner sig älskade oavsett ålder och kropp.

Det skulle vara ett bra mål för män i Sverige att få den känslan i kvinnor.
Citera
2016-11-07, 15:13
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Ljug ihop vilka stories du vill. Ingen tror på det ändå.

Varför skulle jag ljuga om det?

Citat:
Du brukar ju säga att kvinnor är fullständigt värdelösa, lata, efterblivna och inkompetenta och att det är därför det blir så dåliga resultat inom sjukvården t.e.x. Du har flera gånger sagt att kvinnor bara sitter och fikar, skvallrar, att de är på arbetsplatser för att ragga män etc. Helt bisarra påståenden.

Ja det beror på att det inte finns konsekvenser för att lata sig och vara värdelös.

Citat:
Ska du med dina 46 kg börja jobba som byggnadsarbetare, asfaltsläggare, betongarbetare, murare, flyttgubbe etc? Lycka till med det tunga arbetet.

Jag har aldrig jobbat med bygg så jag kan inte säga. Men jag har jobbat i storkök med mycket lyftande och det var inga problem.

Citat:
Jag är inte intresserad av att bli försörjd eller bo ihop med någon. Jag försörjer mig själv och klarar mig själv alldeles utmärkt.

Good for you. Men det finns en massa andra män därute som vill kunna sitta hemma och spela Playstation istället för att gå till jobbet jag tycker att de borde få göra det. Det är dags att kvinnor försörjer hemma-män på samma sätt som män försörjde hemma-fruar på 1950 talet.

Citat:
Du uppfostrar nästa generations våldtäktsmän och kvinnomisshandlare menar du? Men det var ju ingenting nytt.

Min familj har varit höginkomst-tagare i minst 3 generationer. Ingen har suttit i fängelse. Statistiken är på min sida.
Senast redigerad av Babianen 2016-11-07 kl. 15:33.
Citera
2016-11-07, 15:22
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Menar du att det beror på sexism? Kvinnoförtryck? Eftersom man går efter just de kvinnodominerade bolagen.
Nej, jag menar att det beror på att de är korkade.

Först så gnäller den feministiska regeringen över att kvinnodominerade yrken är lågbetalda trots att det är den feministiska regeringen som har makten över dessa yrken, sen gör de allt de kan för att försvåra privata initiativ.

Hade jag inte trott det berodde på dumhet så hade jag kanske trott på att de VILL trycka ner kvinnor.

Men jag är rätt övertygad om att de helt enkelt är så korkade.
Citera
2016-11-07, 15:34
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Seriöst du menar verkligen att om tekniska företags styrelser tar in 40% kvinnor så är detta per definition lika med att de direkt kommer gå sämre…

allvarligt vad fan…

finns inte någon jävla forskning som styrker detta.
Nähä... Men det finns forskning som visar att kvinnlig VD ökar risken för att företaget går dåligt... Varför skulle det bara gälla företag som går back? Det måste ju lika gärna gälla för företag som gör vinst, dvs. att de skulle göra ännu mer vinst med en manlig VD. I snitt alltså.
Citera
2016-11-07, 15:43
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Varför skulle jag ljuga om det?

Ja det beror på att det inte finns konsekvenser för att lata sig och vara värdelös.

Jag har aldrig jobbat med bygg så jag kan inte säga. Men jag har jobbat i storkök med mycket lyftande och det var inga problem.

Good for you. Men det finns en massa andra män därute som vill kunna sitta hemma och spela Playstation istället för att gå till jobbet jag tycker att de borde få göra det. Det är dags att kvinnor försörjer hemma-män på samma sätt som män försörjde hemma-fruar på 1950 talet.

Min familj har varit höginkomst-tagare i minst 3 generationer. Ingen har suttit i fängelse. Statistiken är på min sida.
Så det finns inga konsekvenser för den som är lat? Skojar du?

Vilken riktig man sitter hemma och spelar playstation istf att arbeta och göra rätt för sig? Det är väl en sak att göra sånt när man är ledig men att som vuxen man aldrig ha arbetat eller gjort rätt för sig är ju bara patetiskt.

Om dina söner följer dina råd om att våldta och misshandla kvinnor (som riktiga män ska göra enligt dina tidigare inlägg) så lär de hamna på kåken till slut.
Citera
2016-11-07, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamondgrit
Nähä... Men det finns forskning som visar att kvinnlig VD ökar risken för att företaget går dåligt... Varför skulle det bara gälla företag som går back? Det måste ju lika gärna gälla för företag som gör vinst, dvs. att de skulle göra ännu mer vinst med en manlig VD. I snitt alltså.

nej det gör det inte alls. Ro hit med den forskningen tack.

Däremot har du forskning på motsatsen.

http://fortune.com/2016/02/08/women-leadership-profits/
http://www.svd.se/hogre-vinst-med-kvinnor-i-ledningen
Citera
2016-11-07, 15:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vilken riktig man sitter hemma och spelar playstation istf att arbeta och göra rätt för sig? Det är väl en sak att göra sånt när man är ledig men att som vuxen man aldrig ha arbetat eller gjort rätt för sig är ju bara patetiskt.

1) Att en "riktig man" ska jobba är ett patriarkalt koncept. Varför ska inte en riktig kvinna jobba istället?

2) En man behöver bara ha sex, om han ser bra ut är det en bonus, allt annat är oviktigt.
Citera
2016-11-07, 15:56
Medlem
För det är lättare att gnälla istället för att ta riktigt ansvar för sitt liv.
Citera
2016-11-07, 15:58
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Nu har det talats och forskats kring patriarkatet i mer än 30 år...
Det skulle vara bra att få se lite bevis pressenterat.
Citera
2016-11-07, 16:19
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Att en "riktig man" ska jobba är ett patriarkalt koncept. Varför ska inte en riktig kvinna jobba istället?

2) En man behöver bara ha sex, om han ser bra ut är det en bonus, allt annat är oviktigt.
Vem har sagt att kvinnor inte ska jobba?
Vem säger att det enda viktiga för män är sex? Det är ju helt ologiskt. Uppenbarligen tycker de flesta av oss att sex är viktigt (det ligger i vår natur) men det finns annat som också är viktigt, roligt, utvecklande osv. Resor, tävlande, uppleva fara, träning, olika hobbies, att vara kreativ, äta och dricka gott, musik, film, kulturupplevelser osv. Du är helt porrbesatt, därav dina rubbade påståenden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in