2016-11-09, 18:13
Medlem
alprazolam_s avatar
Godafton damer och herrar!

Måste man ha nåt speciellt program för att överföra tex mp3 filer mellan datorn och P8? Håller på bli smått tokig, får inte upp någonting alls när jag klickar på telefonen i utforskaren under den här datorn, mappen är tom står det. Ser ingen SD kort ingen intern lagring, ingenting. Ska det vara så? Inte haft Huawei tidigare så börjar fundera på hur man egentligen överför filer från datorn till telefonen. Jag har ställt in usb grejen så den inte bara står på inställningen för enbart laddning, men det blir ingen skillnad. Har laddat hem och installerat nya drivrutiner, men ingen skillnad. Håller på att bli alldeles sjuk här nu tamefan och googlat runt massa men hittar då bara nåt program typ nåt Itunes liknande som man tydligen måste betala för att fulla versionen. Går det verkligen inte bara att dra in filer från en mapp till en annan som det gör på vilka android enheter som helst? Vore väldigt tacksam om det är någon som kan kasta lite ljus över detta, jag förstår ingenting.
Citera
2016-11-09, 18:29
Medlem
alprazolam_s avatar
Uppdatering:

Jag har nu det där HiSuite installerat, där kan jag mycket riktigt se SD kortet samt den interna lagringen som jag inte kan se i utforskaren samt hur mycket som är lagrat på dessa, men lik förbannat när jag klickar in mig på dem så står det att mappen är tom?
Citera
2016-11-09, 19:35
Bannlyst
https://play.google.com/store/apps/d...hare.gps&hl=sv
Citera
2016-11-09, 19:58
Medlem
Svampspors avatar
Eller https://play.google.com/store/apps/d...airdroid&hl=sv (gratisversionen fungerar bra för att överföra filer mellan dator och mobiltelefon).
Citera
2016-11-09, 20:44
Medlem
alprazolam_s avatar
Kanon, tackar! Var redan inne på blåtandsöverföring eller wifi eller nåt för det verkar vara nåt knas, när jag går in i telefonassistenten i windows 10 så står det "lås upp telefonen för att komma åt fler alternativ", precis som att telefonen skulle vara låst men jag har låst upp den med pinkoden som jag antar avses med detta. Den beter sig precis som alla andra android enheter jag haft tidigare går när man stoppat in sladden och inte slagit in pinkoden, jag kommer inte åt lagringen eller någonting, men här verkar inte datorn koppla att jag gjort det fast jag gjort det. Helskumt och frustrerande som fan, har suttit och knåpat med detta i fyra timmar nu säkert... Om någon annan har erfarit samma problem så får ni gärna rapportera om hur ni lyckades lösa det, om ni gjorde det. Alternativet verkar ju vara att peta ur SD kortet och sen skicka in med adapter direkt i datorn, men det är ju hyfsat drygt om man ska behöva hålla på med det i tid och otid.
Citera
2016-11-09, 22:35
Medlem
alprazolam_s avatar
Stön, får ingen av dessa appar att fungera heller, ena vill inte installeras på datorn och andra står bara nätverksfel hela tiden och vägrar också fungera, fyfan vilket jäkla krångel
Citera
2016-11-09, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Stön, får ingen av dessa appar att fungera heller, ena vill inte installeras på datorn och andra står bara nätverksfel hela tiden och vägrar också fungera, fyfan vilket jäkla krångel

Tråkigt jag använder Shareit på alla mina androidenheter tablets telefoner osv och den appen är jag så jävla nöjd med.

Var det shareit du inte fick att fungera i datorn, operativsysem?
Citera
2016-11-09, 23:03
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrockSolid
Tråkigt jag använder Shareit på alla mina androidenheter tablets telefoner osv och den appen är jag så jävla nöjd med.

Var det shareit du inte fick att fungera i datorn, operativsysem?
Ja, exakt, den villl inte installera det, file not found. Med det där airdroid står det bara nätverksfel hela tiden istället, orkar inte googla massa nu heller är så jäkla trött, men jag förstår verkligen inte att det ska vara så svårt att lyckas med en så grundläggande sak som att överföra en jäkla fil till telefonen, det är helt otroligt hahaha.
Citera
2016-11-09, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Ja, exakt, den villl inte installera det, file not found. Med det där airdroid står det bara nätverksfel hela tiden istället, orkar inte googla massa nu heller är så jäkla trött, men jag förstår verkligen inte att det ska vara så svårt att lyckas med en så grundläggande sak som att överföra en jäkla fil till telefonen, det är helt otroligt hahaha.

Här har du shareit programvaran till din pc https://shareitdownloadapp.com/share...ws-7-mac-free/

Citera
2016-11-10, 09:23
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrockSolid
Här har du shareit programvaran till din pc https://shareitdownloadapp.com/share...ws-7-mac-free/

Ja, precis det är den där jag plockar ner, men när jag ska installera den så blir det bara "runtime error, the file was not found". Har prövat flera gånger. Vad kan detta bero på?
Citera
2016-11-10, 13:52
Medlem
alprazolam_s avatar
Gjorde en fabriksåterställning också men även det var förgäves, tillslut på petade jag ur SD-kortet och satte i det i en annan telefon, där kommer jag åt lagringen på både intern och extern efter jag slagit in pinkoden, innan jag slår in den så ser det exakt likadant ut som det gör på P8'n. Det verkar ju vara någon bugg som gör att datorn liksom inte uppfattar att telefonen är upplåst. Får väl ta och maila support då framöver kanske och se om de har någon lösning på problemet. Helt galet frustrerad var man igår i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in