• 5
  • 6
2024-03-17, 21:15
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Så länge man inte jobbar på Operakällaren så är de väll inte så löjligt lätta att laga?

Hehe, det är urenkla rätter som det redan finns betydligt bättre versioner av som recept som är godare och har mer grejer i Tex kycklingfile med basilikasås eller Stroganoff. De kunde väl ha lagt manken till lite ang stroganoffen och ta i lite finare korvar och kanske ajvar gjort från grunden och riktig köttfond eller buljong som sälta gjort från grunden

Bara för att de är proffskockar betyder det ju inte att Gooh är proffsmat eller exklusivt men kostanden efterspeglar innehållet ochså och vinsten de gör relativt vinsten man själv gör deras rätter fast betydligt godare under 30 min
Citera
2024-03-17, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Battreanmig.
Så länge man inte jobbar på Operakällaren så är de väll inte så löjligt lätta att laga?

Gooh har ingenting att göra med Operakällaren längre. Det är fabrikstillverkning på hela produktionen nu och inte en proffskock så långt ögat kan nå.
Citera
2024-03-17, 22:49
Medlem
Trakessons avatar
Aldrig sett och aldrig hört talas om innan jag läste tråden. Är det något som säljs även utanför tullarna? Äter iofs inte sådan där halvfärdig portionsmat så kanske är det därför jag inte sett det, men är märket så känt som det verkar vara av tråden att döma är det ändå märkligt.
Citera
2024-03-18, 15:05
Avstängd
Finska Ateria verkar köpt upp Gooh. googlade.
Citera
2024-03-20, 22:43
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Bra för att vara färdigmat. Den är kyld och inte fryst så det går extremt snabbt att värma i mikron.
Bra nödakutmat på jobbet.

MEN den är lite för dyr och lite för små portioner!
Citera
2024-08-06, 16:33
Medlem
CyberIngmars avatar
Jag testade Gooh efter att jag såg denna tråd

(FB) Goohs färdigmat kostar nu 82kr. Början till slutet?

Min micro börjar pipa när det är ca 1 minut kvar. Den gör det inte med frysta Findus eller Dafgårds. Jag tar bort papperet som omsluter Gooh och lägger in den med plasten obrutet. 3 minuter i Micro. Vad gör jag fel? Testat olika Gooh samma problem.

Nu kostar en Gooh ca 63kr där jag handlar.. 83kr blir det inte en Gooh för. Då köper jag hellre några burgare hos McDonalds eller Max, 25kr st.

Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Aldrig sett och aldrig hört talas om innan jag läste tråden. Är det något som säljs även utanför tullarna? Äter iofs inte sådan där halvfärdig portionsmat så kanske är det därför jag inte sett det, men är märket så känt som det verkar vara av tråden att döma är det ändå märkligt.

Du kan hitta Gooh hos Coop, Ica, Willys Du kan även finna gooh hos 7-eleven, Direkten, Gooh finns bland andra färska färdigrätter. Kolla bland färdiga sallader och Sushi. Gooh är ok om man inte orkar laga mat.
Senast redigerad av CyberIngmar 2024-08-06 kl. 16:44.
Citera
2024-09-09, 16:18
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Helt sjukt att folk kan köpa sådan färdigpackad "mat" som enbart består av budgetråvaror och tillsatser. Dessutom förpackat i plats (som det även ska värmas i) så man får i sig mikroplaster. Alldeles för dyr som flera har påpekat, en vuxen man lär behöva i vart fall 2 portioner och då är kostnaden uppe i 140-160 kr. Ska det vara färdigmat överhuvudtaget hade jag betalat max 40-50 kr.

Hjälper inte heller att varenda förpackning ser ut som en spya i plast.
Citera
2024-09-10, 09:34
Medlem
Sladdarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontiac-Garage
Helt sjukt att folk kan köpa sådan färdigpackad "mat" som enbart består av budgetråvaror och tillsatser. Dessutom förpackat i plats (som det även ska värmas i) så man får i sig mikroplaster. Alldeles för dyr som flera har påpekat, en vuxen man lär behöva i vart fall 2 portioner och då är kostnaden uppe i 140-160 kr. Ska det vara färdigmat överhuvudtaget hade jag betalat max 40-50 kr.

Hjälper inte heller att varenda förpackning ser ut som en spya i plast.

Indeed.. kunde inte ha sagt det bättre själv
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in