Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-16, 14:01
Medlem
freeworldTVs avatar
Hej!

Säg att man bor i storstädernas lite sämre delar där de med lite sämre socio-ekonomisk ställning inte sällan bor, vilket brukar leda till att droger och drogförsäljning inte sällan pågår i samma höghus eller område som andra bor. Det i sin tur brukar ofta dra till sig farbror Blå.

I en sådan situation, hur stor är risken för mig att odla en mindre mängd Cannabis (pratar om en liten odling, 1-2 plantor)?

Specifikt tänker jag på den situation som kan uppstå när kanske en granne med sämre omdöme och/eller sämre säkerhetsmarginaler än undertecknad lyckats dra på sig en husrannsakan. Hur stor är risken att den kommer spilla över på mig då? Jag tänker på skräckscenariot att de drar dit en narkotikahund som snart börjar markera på min lägenhet eller liknande. Har ni någonsin hört om någon som åkt fast på ett dylikt sätt? Jag vet t.ex. att narkotikahundar bara söker inom det område som sökledaren angett, så det kanske är mindre fara än man kan tro? Å andra sidan är det ju inte ovanligt att de söker igenom fler utrymmen än bara lägenheten de kollar eftersom folk ofta gömmer droger i tvättstugan, källaren, etc. Då kanske de släpper hunden fritt i trappen och då kanske det finns en risk för att man också torskar?

Vad tror ni? Är detta en reell säkerhetsrisk som man bör ta med i beräkningen eller överdriver jag den nu? Har ni hört talas om någon som åkt dit på ett sådant här eller liknande sätt eller har det kanske hänt er själva till och med? Alla infallsvinklar uppskattas. Naturligtvis har jag täckt alla andra risker som finns för att åka dit, som att hålla käften, hålla käften, luktläckage, ljusläckage, ljudläckage (fläkt), hålla käften, inte säga något till någon samt hålla käften.
Citera
2016-11-16, 16:25
Medlem
Om du sköter det så snyggt som du påstår ska det inte vara några problem.
Utan misstanke om brott kan dem inte göra husis, om dem ber om att få komma in säger du" nej, varför det?"

Dem får inte komma in utan husis eller din tillåtelse.
Citera
2016-11-16, 16:35
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Om du sköter det så snyggt som du påstår ska det inte vara några problem.
Utan misstanke om brott kan dem inte göra husis, om dem ber om att få komma in säger du" nej, varför det?"

Dem får inte komma in utan husis eller din tillåtelse.

Om de t.ex. har en hund som markerar på min dörr efter att de har släppt lös den i trapphuset (om det nu sker?) så kan jag nog protestera hur mycket jag vill: de kommer göra en husis även hos mig.

Dessutom är det rätt godtyckligt för vad de kan och inte kan göra husis, så att du protesterar är inte mycket värt IRL.

Frågan kvarstår: har någon upplevt detta som jag beskriver? Är det ett problem, tror ni?
Citera
2016-11-16, 17:50
Medlem
Kalashs avatar
Gå och smeta lite weed på samtliga grannars dörrar och på väggar så att hundjäveln markerar lite överallt. Och se till att grannen inte vet nått om vad du sysslar med
Citera
2016-11-16, 21:10
Medlem
caught.on.tapes avatar
Svar nej
Polisen gör sitt ärende/arbetsuppgift och när den är färdig så är den__ de letar inte efter extra ärenden i yttre tjänst som så
Det är lugnt bara;; Keep Calm and Smoke Grinded Kush
Citera
2016-11-16, 21:24
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalash
Gå och smeta lite weed på samtliga grannars dörrar och på väggar så att hundjäveln markerar lite överallt. Och se till att grannen inte vet nått om vad du sysslar med

Smart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in