Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-01-05, 00:42
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Jaha?? Men nu är det som så att #jagärhär faktiskt bagatelliserar invandrarnas brott

JÄHvlars fokus är INTE ÄMNET de diskuterar, utan KOMMENTARSFÄLTET till ämnet, och vad det innehåller för kommentarer.

JÄHvlar skiter i nyheterna, och bryr sig endast om den fria debattens kommentarer på dessa nyheter.

Trollriktigt så utför de kommentatorsegenskaper i massiv volym som må förorda åskits-censur, men ... rent debattmässigt så finns faktiskt inga bevis som ger oss möjligheten att rättvist anklaga dem för ett sådant "brott" ännu.
Officiellt sett så är de endast ute efter att "verka för ett bättre debattklimat", och officiellt sett, så är det precis den modellen de lyckats med än så länge.

Senast redigerad av Trolltestet 2017-01-05 kl. 00:51.
Citera
2017-01-05, 07:41
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prolapse89
Hehe ja lite så, inget att skratta åt egentligen. Dom skulle göra detta även om dom visste att människor skulle skadas fysiskt och det är det som är så äckligt.

Ja precis. De bryr sig egentligen inte om någon.

Jag har alltid haft en sund misstänksamhet mot de som skriker högst att de är bäst.
Oftast är det rena motsatsen!
Citera
2017-01-05, 07:45
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
JÄHvlars fokus är INTE ÄMNET de diskuterar, utan KOMMENTARSFÄLTET till ämnet, och vad det innehåller för kommentarer.

JÄHvlar skiter i nyheterna, och bryr sig endast om den fria debattens kommentarer på dessa nyheter.

Trollriktigt så utför de kommentatorsegenskaper i massiv volym som må förorda åskits-censur, men ... rent debattmässigt så finns faktiskt inga bevis som ger oss möjligheten att rättvist anklaga dem för ett sådant "brott" ännu.
Officiellt sett så är de endast ute efter att "verka för ett bättre debattklimat", och officiellt sett, så är det precis den modellen de lyckats med än så länge.

Fast vi har ju redan klargjort att det blir skevt när de är de som bestämmer vad som anses som "hat" oftast är det åsikter som gör dem obekväma.

Åsikter kan vara så ibland, när de trycker på rätt punkter!
Citera
2017-01-05, 09:18
Medlem
Greeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Fast vi har ju redan klargjort att det blir skevt när de är de som bestämmer vad som anses som "hat" oftast är det åsikter som gör dem obekväma.

Åsikter kan vara så ibland, när de trycker på rätt punkter!

Fast när en åsikt innehåller nedvärderande ord, rasism eller sexism så anser jag att den åsikten är totalt irrelevant.
Du SKA kunna yttra dig utan att gå till personangrepp. Och så enkelt är det.
Citera
2017-01-05, 09:36
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder
Fast när en åsikt innehåller nedvärderande ord, rasism eller sexism så anser jag att den åsikten är totalt irrelevant.

Så varför är då näthatataren Henrik Schyffert välkommen i #jagärhär?
Citera
2017-01-05, 09:39
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Du träffar ju huvudet på spiken själv där. Du kan på egen hand avgöra vilken åsikt som är intressant eller ointressant genom att bedöma den. Svårare är det liksom inte.

Det kan ju vara så att den åsikten är relevant för någon annan. Vad ger just dig rätten att avgöra det åt andra personer och att du tar dig rätten att bekämpa den personens rätt att uttrycka sig?
Citera
2017-01-05, 10:05
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
I Orwells Djurfarmen dränker fåren all kritik genom att ropa "Fyra ben bra, två ben dåliga". Tills kritiken tystnar.

Olof Palme berättade hur alla kritiska tal vid studentkongressen i Prag 1948 dränktes i talkörer med "Stalin, Stalin, Stalin".

I den tradtionen verkar JäH.
Citera
2017-01-05, 10:07
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Fast det är Du som förlorar på det. Inställsamma typer som talar ljuv musik för dina öron har biavsikter. Den som inte är inställsam har mera sannolikt något intressant att säga.
Citera
2017-01-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fast det är Du som förlorar på det. Inställsamma typer som talar ljuv musik för dina öron har biavsikter. Den som inte är inställsam har mera sannolikt något intressant att säga.

Jag bara älskar hur denna tråden bara stärker JÄH-rörelsen. Den liksom manifesterar hela syftet.

Tror du på allvar att en respektfull debatt är skadlig?
Citera
2017-01-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ja, men i den här tråden har det presenterats åtskilliga exempel på aktioner från #jagärhär mot debattörer som inte alls uttryckt sig med "nedvärderande ord, rasism eller sexism". T.ex. mot en moderat som efter Brexit skrev att politikerna måste acceptera att många vill ha kvar nationalstaterna. Han var inte det minsta hatisk. #jagärhärmoderatorn Jacob Möllstam motiverade aktionen med föjande ord:

Citat:
Aftonbladet publicerade igår en debattartikel om att det nu bara är att vänja sig vid den ökade patriotismen. Det är en politisk comeback. En konsekvens skulle vara att rasism och hat normaliseras. Därför är det viktigt att gå in i den här tråden
http://imgur.com/a/xrOp1

(FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär

Här handlar det alltså om att bekämpa åsikter och att lägga locket på i vissa ämnen. Ett annat exempel är aktionen mot journalisten Elisabet Höglund, som attackerades av #jagärhärare efter att hon uttryckt åsikten att några afghanska ensamkommande i ett uppmärksammat våldtäktsmål borde utvisas. Hennes ord förvrängdes, man försökte få henne till rasist, dödsstraffsförespråkare och homofob(!). Detta trots att det inte fanns något hat i hennes text. #jagärhärare ansåg att hon inte skulle skriva som hon gjorde eftersom "det byggs upp en omoralisk syn och förmörkar diskussionerna". Då förespråkar man censur.

Senast redigerad av Nebeltag 2017-01-05 kl. 11:33.
Citera
2017-01-05, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Är det på fulla allvar din syn att JÄH främjar debatt? Ursäkta min Franska men hur i hela helvetet kan du dra denna verklighetsfrånvända slutsats?

Du är sannolikt inte någon MENSA-medlem med tanke på att du är med i gruppen utan infiltratörs-intentioner men du måste väl ändå begripa vad ni i praktiken åstadkommer? Helt tomt kan det väl ändå inte vara på loftet?

Jag är helt övertygad om att mängder av JÄH medlemmar aldrig skulle gått in och kommenterat i trådar om inte gruppen funnits. Dina bedömningar av min intelligens får stå för dig. Även alla "goda" "naiva" människor har yttrandefrihet oavsett hur du behagar klassa dem.
Citera
2017-01-05, 10:51
Medlem
Morgonrodnads avatar
I morgonens aktion ska man försvara integrationen på Metro.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in