Jaha?? Men nu är det som så att #jagärhär faktiskt bagatelliserar invandrarnas brott
JÄHvlars fokus är INTE på ÄMNET de diskuterar, utan KOMMENTARSFÄLTET till ämnet, och vad det innehåller för kommentarer.
JÄHvlar skiter i nyheterna, och bryr sig endast om den fria debattens kommentarer på dessa nyheter.
Trollriktigt så utför de kommentatorsegenskaper i massiv volym som må förorda åskits-censur, men ... rent debattmässigt så finns faktiskt inga bevis som ger oss möjligheten att rättvist anklaga dem för ett sådant "brott" ännu.
Officiellt sett så är de endast ute efter att "verka för ett bättre debattklimat", och officiellt sett, så är det precis den modellen de lyckats med än så länge.
(jag har fått folk blockade av sina ISP'er många många gånger. Allt som krävs en en god repertoar med SysAdmin, och eftersom SysOP oftast talar samma språk som Jag gör (autism och bokstavshjärnor FTW, vad gäller Systemoperation), så sker kommunikationen relativt lättvindigt)).
Men Facebook's debattklimat är annorlunda.
I alla fall enligt den Standard av "Egen Fuckability" som av Mina erfarenheter krävs ligga på en viss nivå innan jag framgångsrikt kan kunna få en grupp avkopplad från ett forum som Facebook.
Just gimme time. I'll ROAST The JÄHvul when she have given me enough ingredients for me to produce The Perfect grill-oil for her!
BlackBooks however, may become nothing but an aperitif.
Senast redigerad av Trolltestet 2017-01-05 kl. 00:51.
Hehe ja lite så, inget att skratta åt egentligen. Dom skulle göra detta även om dom visste att människor skulle skadas fysiskt och det är det som är så äckligt.
Ja precis. De bryr sig egentligen inte om någon.
Jag har alltid haft en sund misstänksamhet mot de som skriker högst att de är bäst.
Oftast är det rena motsatsen!
JÄHvlars fokus är INTE på ÄMNET de diskuterar, utan KOMMENTARSFÄLTET till ämnet, och vad det innehåller för kommentarer.
JÄHvlar skiter i nyheterna, och bryr sig endast om den fria debattens kommentarer på dessa nyheter.
Trollriktigt så utför de kommentatorsegenskaper i massiv volym som må förorda åskits-censur, men ... rent debattmässigt så finns faktiskt inga bevis som ger oss möjligheten att rättvist anklaga dem för ett sådant "brott" ännu.
Officiellt sett så är de endast ute efter att "verka för ett bättre debattklimat", och officiellt sett, så är det precis den modellen de lyckats med än så länge.
(jag har fått folk blockade av sina ISP'er många många gånger. Allt som krävs en en god repertoar med SysAdmin, och eftersom SysOP oftast talar samma språk som Jag gör (autism och bokstavshjärnor FTW, vad gäller Systemoperation), så sker kommunikationen relativt lättvindigt)).
Men Facebook's debattklimat är annorlunda.
I alla fall enligt den Standard av "Egen Fuckability" som av Mina erfarenheter krävs ligga på en viss nivå innan jag framgångsrikt kan kunna få en grupp avkopplad från ett forum som Facebook.
Just gimme time. I'll ROAST The JÄHvul when she have given me enough ingredients for me to produce The Perfect grill-oil for her!
BlackBooks however, may become nothing but an aperitif.
Fast vi har ju redan klargjort att det blir skevt när de är de som bestämmer vad som anses som "hat" oftast är det åsikter som gör dem obekväma.
Åsikter kan vara så ibland, när de trycker på rätt punkter!
Fast vi har ju redan klargjort att det blir skevt när de är de som bestämmer vad som anses som "hat" oftast är det åsikter som gör dem obekväma.
Åsikter kan vara så ibland, när de trycker på rätt punkter!
Fast när en åsikt innehåller nedvärderande ord, rasism eller sexism så anser jag att den åsikten är totalt irrelevant.
Du SKA kunna yttra dig utan att gå till personangrepp. Och så enkelt är det.
Fast när en åsikt innehåller nedvärderande ord, rasism eller sexism så anser jag att den åsikten är totalt irrelevant.
Så varför är då näthatataren Henrik Schyffert välkommen i #jagärhär?
Du träffar ju huvudet på spiken själv där. Du kan på egen hand avgöra vilken åsikt som är intressant eller ointressant genom att bedöma den. Svårare är det liksom inte.
Det kan ju vara så att den åsikten är relevant för någon annan. Vad ger just dig rätten att avgöra det åt andra personer och att du tar dig rätten att bekämpa den personens rätt att uttrycka sig?
Fast det är Du som förlorar på det. Inställsamma typer som talar ljuv musik för dina öron har biavsikter. Den som inte är inställsam har mera sannolikt något intressant att säga.
Fast det är Du som förlorar på det. Inställsamma typer som talar ljuv musik för dina öron har biavsikter. Den som inte är inställsam har mera sannolikt något intressant att säga.
Jag bara älskar hur denna tråden bara stärker JÄH-rörelsen. Den liksom manifesterar hela syftet.
Tror du på allvar att en respektfull debatt är skadlig?
Ja, men i den här tråden har det presenterats åtskilliga exempel på aktioner från #jagärhär mot debattörer som inte alls uttryckt sig med "nedvärderande ord, rasism eller sexism". T.ex. mot en moderat som efter Brexit skrev att politikerna måste acceptera att många vill ha kvar nationalstaterna. Han var inte det minsta hatisk. #jagärhärmoderatorn Jacob Möllstam motiverade aktionen med föjande ord:
Citat:
Aftonbladet publicerade igår en debattartikel om att det nu bara är att vänja sig vid den ökade patriotismen. Det är en politisk comeback. En konsekvens skulle vara att rasism och hat normaliseras. Därför är det viktigt att gå in i den här tråden
Här handlar det alltså om att bekämpa åsikter och att lägga locket på i vissa ämnen. Ett annat exempel är aktionen mot journalisten Elisabet Höglund, som attackerades av #jagärhärare efter att hon uttryckt åsikten att några afghanska ensamkommande i ett uppmärksammat våldtäktsmål borde utvisas. Hennes ord förvrängdes, man försökte få henne till rasist, dödsstraffsförespråkare och homofob(!). Detta trots att det inte fanns något hat i hennes text. #jagärhärare ansåg att hon inte skulle skriva som hon gjorde eftersom "det byggs upp en omoralisk syn och förmörkar diskussionerna". Då förespråkar man censur.
Är det på fulla allvar din syn att JÄH främjar debatt? Ursäkta min Franska men hur i hela helvetet kan du dra denna verklighetsfrånvända slutsats?
Du är sannolikt inte någon MENSA-medlem med tanke på att du är med i gruppen utan infiltratörs-intentioner men du måste väl ändå begripa vad ni i praktiken åstadkommer? Helt tomt kan det väl ändå inte vara på loftet?
Jag är helt övertygad om att mängder av JÄH medlemmar aldrig skulle gått in och kommenterat i trådar om inte gruppen funnits. Dina bedömningar av min intelligens får stå för dig. Även alla "goda" "naiva" människor har yttrandefrihet oavsett hur du behagar klassa dem.
I morgonens aktion ska man försvara integrationen på Metro.
Pelle Husvall har skapat en omröstning.
· 48 min
Då är det dags att dra igång dagens första aktion där vi besöker ett kommentarsfält hos Metro och en artikel som handlar om hur vi alla kan bidra till att underlätta människors integration i Sverige.
Vi går som vanligt in med saklighet, substans och värme.
Vi undviker hat, hån och personangrepp samt låter oss inte provoceras av de hån som vi får emot oss eller som redan finns i trådarna.
Skriva egna kommentarer med egna ord eller gilla andras kommentarer ifall du känner att du inte kan tillföra något eget för tillfället.
Här är länken till kommentarsfältet: https://www.facebook.com/MetroSverig...11865528836160
Tack till Erika Marcusson som tipsade.
Rösta gärna här i aktionen om du har "gillat", "kommenterat" eller "anmält en kommentar".
Skriv alltså inte G, K eller A i det här kommentarsfältet.
Lycka till! Vi ses hos Metro.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!