2017-10-12, 01:07
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Rödgröna regeringen ger alltså JÄH sitt stöd. Dock viktigt komma ihåg att HÄJHÄJ är opolitiska, och att de valt just Aftonbladet att skriva en debattartikel i är bara en (o)lycklig slump:

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/...li-integrerade

Nu tillhör jag själv de personer som tyckte att jagärhär lät som en bra idé från början.
Jag tyckte också att #jagärhär lät som en bra idé i början. Men den låga nivån och åsiktsförtrycket blev snart uppenbart. I artikeln i Aftonbladet skriver de att de är ute efter ”en mer faktabaserad debatt” men i verkligheten tycks de vara helt faktaresistenta och oresonliga. Deras ”analys” i artikeln håller vidare en närmast infantil nivå.

Jag uppfattar #jagärhär som okunniga, självgoda, faktaresistenta och synnerligen arroganta. Jag uppfattar dem som mobbare.
Citera
2017-10-12, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag tyckte också att #jagärhär lät som en bra idé i början. Men den låga nivån och åsiktsförtrycket blev snart uppenbart. I artikeln i Aftonbladet skriver de att de är ute efter ”en mer faktabaserad debatt” men i verkligheten tycks de vara helt faktaresistenta och oresonliga. Deras ”analys” i artikeln håller vidare en närmast infantil nivå.

Jag uppfattar #jagärhär som okunniga, självgoda, faktaresistenta och synnerligen arroganta. Jag uppfattar dem som mobbare.

Det är din uppfattning. Den uppfattningen respekterar jag om det är så du uppfattar det.
Det är inte syftet med gruppen alls.
Jag har sagt det många ggr att alla var och en kommenterar i kommentarsfälten, är man med i gruppen så ska man ha det i åtanke också när man kommenterar.
Det är fortfarande den enskildes åsikter tankar, hur man uppför sig osv ansvar.
Just detta som jag tydligen inte får fram.
Många kommentarer som raderats, visst, även sidor, visst. Pga vad? Justdet, FB reglerna.
En sansad diskussion, behövs hot och hat då?

Mitt flashbakkonto yrisens ska tydligen massanmälas och på GRS kopplas det till en tjej som är med i jagärhär som ska massanmälas. Svar på din fråga Mariamary i tråden.
Gsfriends här som outade namnet. Vilket är en lögn och förtal mot den tjejen.
Citera
2017-10-12, 01:30
Medlem
Citat:

Tråkigt nog måste jag hålla med om din uppfattning.

Men både du och jag har alltså tyckt att JÄH låtit som en bra idé från början. Men vi har sedan väntat oss. Det är en aning förvånande att JÄH inte lyssnar på kritik från personer - och då menar jag generellt, inte just oss - som från början varit positiva till jagärhär men sedan ändrat uppfattning. Istället kommer JÄH med fåniga repliker i stil med att folk är upprörda för att de inte får "hata ostört" eller "vad är det för fel på godhet".
Citera
2017-10-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yrisens
Det är din uppfattning. Den uppfattningen respekterar jag om det är så du uppfattar det.
Jag har sagt det många ggr att alla var och en kommenterar i kommentarsfälten, är man med i gruppen så ska man ha det i åtanke också när man kommenterar.
Det är fortfarande den enskildes åsikter tankar, hur man uppför sig osv ansvar.
Just detta som jag tydligen inte får fram.
Många kommentarer som raderats, visst, även sidor, visst. Pga vad? Justdet, FB reglerna.
En sansad diskussion, behövs hot och hat då?

Mitt flashbakkonto yrisens ska tydligen massanmälas och på GRS kopplas det till en tjej som är med i jagärhär som ska massanmälas. Svar på din fråga Mariamary i tråden.
Gsfriends här som outade namnet. Vilket är en lögn och förtal mot den tjejen.

Tack för svar, Yrisens. Men häxjakten består alltså bara av massanmälningar?! På Flashback?!?
Citera
2017-10-12, 01:35
Citat:
Bra sammanfattat.
Och detta är väl också förklaringen till att den här tråden hålls så aktiv och intresserar så många. Hade det inte handlat så mycket om makt och yttrandefrihet - utan verkligen "bara" om näthat - så hade knappast den här tråden växt sig så lång.

Ja men exakt. Vi talar samma språk du och jag. Så med det i åtanke blir det inte alls konstigt att JÄH har kanaler både upp till SVT samtidigt som de är starkt påhejade och belönade av regimen (jag föredrar numera att kalla det för regimen eftersom det är vad det är frågan om) eftersom så mycket prestige står på spel.

Jag har sagt det förut - det som besvärar mig mest är att det bland dessa maktens hejdukar döljer sig vanligt folk som attackerar andra vanliga människor utan att inse att den makt vars ärenden de springer, endast kommer att vara dem till gagn så länge de är villiga att fortsätta förslavas under den (om man ska hårdra det och det ska man). Typ, så länge man är en duktig vovve kommer husse sticka till en godis.
Senast redigerad av RobRoys 2017-10-12 kl. 02:30.
Citera
2017-10-12, 01:38
Medlem
Citat:
Tack för svar, Yrisens. Men häxjakten består alltså bara av massanmälningar?! På Flashback?!?

Har du vart inne på GRS sida? GRS twitterkonto?? Uthängd fullständigt och nu kopplat till mitt flashbackkonto. Hon har inte ett dyft med mitt flashbackkonto att göra.
Finns all info om henne där. Och har som jag skrev ingenting med mitt flashback att göra.

Gsfriends outade ett namn vilket är brott mot anonymitetsreglerna, lögnaktigt och förtal mot en oskyldig tjej.
Det är häxjakt.. En del pga att jag skriver här..

Brukar inte bli upprörd men nu är jag det. Riktigt upprörd.
Citera
2017-10-12, 01:55
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Om ni hade lyssnat på bättre vetande så skulle mycket vara vunnet. Kanske lär sig deltagarna i gruppen en läxa av det som händer nu. Lyssna på andra, analysera, resonera och samarbeta för att hitta lösningar. Kan det vara något?

Förstår du inte att PK-etablissemanget är direkt farligt för Sverige?
Citera
2017-10-12, 01:58
Medlem
Citat:
Om ni hade lyssnat på bättre vetande så skulle mycket vara vunnet. Kanske lär sig deltagarna i gruppen en läxa av det som händer nu. Lyssna på andra, analysera, resonera och samarbeta för att hitta lösningar. Kan det vara något?

Förstår du inte att PK-etablissemanget är direkt farligt för Sverige?

Kände att en bra diskussion var på gång och so börjar du med att skriva, lyssna på bättre vetande.
Där dök den diskussionen direkt.

Vilken nivå vill du att den ska vara på. Så som du skrev din kommentar, att vi är mindre vetande och vi ska stå med mössan i handen och diskutera jagärhär gruppen?

Eller vad???
Citera
2017-10-12, 02:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Kände att en bra diskussion var på gång och so börjar du med att skriva, lyssna på bättre vetande.
Där dök den diskussionen direkt.

Vilken nivå vill du att den ska vara på. Så som du skrev din kommentar, att vi är mindre vetande och vi ska stå med mössan i handen och diskutera jagärhär gruppen?

Eller vad???
Bättre vetande finns hos experter på olika frågor, hos riktiga proffs, hos de med erfarenhet och så vidare. Det gäller att ta reda på fakta och göra sakliga bedömningar. Det är bättre vetande.

Tillägg:
Fundera också på följande om självcensur, uttryckt av Jonathan Lundqvist, ordförande i Reportrar utan gränser:
”Självcensur största hotet mot ett fritt samhälle”
[...] Och självcensur har den otäcka följden att den inte bara begränsar uttrycket, utan i förlängningen styr den också tankarna. För om vissa artiklar aldrig blir skrivna så blir vissa konversationer aldrig till. Och till slut blir vissa tankar inte heller tänkta. Därför är självcensur det absolut största hotet mot ett fritt och öppet samhälle. Men vi kan ju välja en annan väg också, där vi inte låter oss bli självcensurerade, där vi står upp tillsammans för yttrandefriheten.
https://www.svd.se/sjalvcensur-stors...fritt-samhalle
Senast redigerad av Totius 2017-10-12 kl. 02:27. Anledning: Tillägg
Citera
2017-10-12, 02:10
Medlem
Citat:
Har du vart inne på GRS sida? GRS twitterkonto?? Uthängd fullständigt och nu kopplat till mitt flashbackkonto. Hon har inte ett dyft med mitt flashbackkonto att göra.
Finns all info om henne där. Och har som jag skrev ingenting med mitt flashback att göra.

Gsfriends outade ett namn vilket är brott mot anonymitetsreglerna, lögnaktigt och förtal mot en oskyldig tjej.
Det är häxjakt.. En del pga att jag skriver här..

Brukar inte bli upprörd men nu är jag det. Riktigt upprörd.

Jag gick in och kollade nu, men såg inget. Brukar inte hänga med så noga i vad de har för sig, men kanske borttaget nu? Har heller inte riktigt hängt med på anledningen till att gangrapparna och JÄH är I någon slags fejd med varandra.

Förstår dock fortfarande inte riktigt vad du menar med häxjakt? Är så kallad Uthängning och häxjakt samma sak?
Citera
2017-10-12, 05:20
Medlem
Det är inte bara röd-gröna kulturministern Bah som gillar jagärhär

Det gör även "Lena Hjelm-Wallén (S), ordförande i Anna Lindhs minnesfond". Hon "skriver i ett pressmeddelande att Dennert visat civilkurage och stärkt människor i att stå upp mot hot och hat."

Tack till statstelevisionen - där Denners jobbar/jobbade - för rapporten.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/jagarhar-prisat
Citera
2017-10-12, 05:35
Medlem
Kul att Uvell och Arg Blatte uppmärksammade mitt inlägg jag skrev i början på året om en teori kring hur pengarna flödar in i sådana här statliga bulvanorganisationer under täckmantel på att de skulle vara folkliga.

Det passar ju verkligen inte alls narrativet hur en ensam kvinna bestämmer sig för att driva ut hatet med kärlek och logik.
Inom det *brrr* kalla och hårda internetklimatet väcks varje svensson ur slummer för att bli delaktiga i kärleksorgien, samtidigt som massmedierna unisont och koreografiskt hyllar initiativet.
Pris efter pris ramlar in och utöver detta så tar organisationen emot pengar som indirekt kan hänföras till MUCF. (Otippat)

Det var typ så långt jag kom innan jag struntade i att läsa tråden på ett år.

Nu lägger man i nästa växel med lanseringen av en hemsida. Domännamnet registrerades för övrigt 2016-11-23. Stolt beskriver man i ett inlägg hur valet av en organisationsform gick till, beskrivningen är målande - likt den lilla flicka som just tagit sina första steg - och stärker den "folkliga förankringen" eller bild som målats upp.
Nämnde någon att den organisationsform de valde är en av förutsättningarna till att få stöd från MUCF?

Vi har bara bevittnad födseln av ett av många statligt sponsrade bulvanorganisationer vars huvudsakliga syfte är att uppfylla politiska mål.

Skulle gärna gräva vidare. Skriver från mobilen så kan ej framföra några källor för tillfället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in