Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-20, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Detta har säkert redan påtalats i tråden, men det förtjänar att upprepas: också detta är en synnerligen obehaglig aspekt av denna politiska marschkolonn. Vill du bli medlem i Flashback är det bara att regga ett konto; och vill du vara med i de flesta fanklubbar och dylikt på fejjan är det bara gå med. Men för att gå med i Sturmabteilung #JÄH krävs det rigorösa ideologiska test, i vilka den sökande kan uppvisa ett fläckfritt ideologiskt förflutet.

Retweetat nått av Hanif Bali? Get the fuck out of here! Likat något Ivar Arpi eller Theodorescu skrivit? Tyvärr, dörren är stängd. Läser SvD, GP eller Nyheter Idag? No way. Medlem i moderaterna eller SD? Ich don't think so. Kollat på The Apprentice? Vi tackar för visat intresse, men tyvärr tror vi inte att #JÄH är något som passar dig.

Och varför, egentligen? Jag antar att det till stor del precis som i SA handlar om kravet på absolut lydnad, och på att ifrågasättanden av Ledningens direktiv aldrig får förekomma. Att de är en sluten Facebookgrupp som tydligen är livrädd för mullvadar säger ju allt.

Och det där med medlemsavgift låter ju som ett dåligt skämt.

#Jassåduärdär?
Från vilken planet är du?
Om Flashback hade ställt hårdare krav hade flera hundra idag inte tagit sina liv efter att de blivit uthängda och förnedrade på Flashback och tusentals hade inte nekats jobb eller lägenhet osv. Flashback är den absolut sämsta platsen på nätet gällande brott mot andra människor. Hur man har mage att kritisera andra grupper som kontrollerar att samma folk som hänger på Flashback och spyr ut sin galla inte skall slinka in är svårt att förstå. Vi andra medlemmar är mycket tacksamma för den kontrollen som egentligen är mycket liten.
Citera
2017-10-20, 18:18
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
#jagärhär

Jag tycker det är lite aningen löjligt med dessa bilder och det hjälper inte dig i din kamp att förstöra för de som vill få till stånd ett vänligare klimat på nätet.

Du undviker att svara på dina egna påståenden. Du skriver att dessa människor skrivit rappakalja på nätet INNAN de blev upptagna av sekten JÄH.
Jag visar att ditt påstående är LÖGN.
Hur ställer du dig till detta??

Reminder på ditt påstående: (FB) Facebook-grupp mot näthat - #jagärhär
Citera
2017-10-20, 18:24
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Om Flashback hade ställt hårdare krav hade flera hundra idag inte tagit sina liv efter att de blivit uthängda och förnedrade på Flashback och tusentals hade inte nekats jobb eller lägenhet osv. Flashback är den absolut sämsta platsen på nätet gällande brott mot andra människor. Hur man har mage att kritisera andra grupper som kontrollerar att samma folk som hänger på Flashback och spyr ut sin galla inte skall slinka in är svårt att förstå. Vi andra medlemmar är mycket tacksamma för den kontrollen som egentligen är mycket liten.

Är du lite sådär trög??
Denna tråd handlar om JAGÄRHÄR, Inte Flashback!!
Vill du diskutera fenomenet Flashback så finns det trådar för detta ändamål.

Och vidare, detta står på JÄH Facebook sida, Öppet att läsa för ALLA.
Citat:
Du kan själv ansöka om medlemskap eller bli tillagd av en vän.
Om du har en tydlig, trovärdig offentlig profil och en historik på Facebook utan hatiska, rasistiska och sexistiska uttalanden eller sympatier blir du insläppt.

JÄH är inte öppet för alla, enbart dem som klarar den rigorösa bakgrundskontrollen.

Citera
2017-10-20, 18:28
Citat:

Klassiskt näthat från dig. Fräscht. Dessutom svagt som argument.

Hursomhelst svarar du ånyo inte på den kritik som framförs. Flashback har fått hundratals människor att ta sina liv? Ok, whatever. Poängen gällde dock att #JÄH-sekten av någon rätt sunkig anledning utövar en hård ideologisk kontroll på de som vill bli medlemmar. Underligt för en grupp som torgför sig så högljutt som något slags "demokratiskt" projekt.

Citat:
Hur man har mage att kritisera andra grupper som kontrollerar att samma folk som hänger på Flashback och spyr ut sin galla inte skall slinka in är svårt att förstå. Vi andra medlemmar är mycket tacksamma för den kontrollen

Är man med i #JÄH får man självklart skriva på flashback, men skriver man på flashback får man inte vara med i #JÄH. Inser du inte själv hur skenheligt och korrupt detta är? Det är ju hur tydligt som helst att det inte får förekomma någon åsiktspluralism alls i er marschkolonn. Den ideologiska rättrogenheten måste vara total.
Citera
2017-10-20, 18:30
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
#jagärhär

OK!
Men jag ser inget hat även om någon tar i aaaaningens mer än vad jag hade gjort och definitivt framstår de som fröknar för kyrkans barntimmar i jämförelse hur man behandlar folk här på Flashback. Så nu ska det bli intressant om du tar tag i Flashbacks medlemmars hat.

Det är klart du blundar för dina egna medlemmar hur annars ska ni kunna rekrytera mer hatare

edit
Citat:
#jagärhär

Jag tycker det är lite aningen löjligt med dessa bilder och det hjälper inte dig i din kamp att förstöra för de som vill få till stånd ett vänligare klimat på nätet.
Här presenterar vi dig inlägg som ni nätaktivister om det vorit någon annan än era egna så skulle ni kasta er på första bästa och börja moralpredika, Men när det är era så sopar du det under mattan.
Senast redigerad av Koyak 2017-10-20 kl. 18:35.
Citera
2017-10-20, 18:36
Medlem
Citat:
#Jagärhär

Jag har inte sett att de gör detta.

Jag tror du överdriver med syfte att vara lite elak mot mig.

Nej ok, jag förstår att om du inte är insatt i sakfrågan så har du inga svar att ge. Tack för att diskussionen ledde åtminstone så här långt, övrig diskussion om gruppen #jag är här med någon som är medlem får jag väl ta med någon annan då.

Ps, på tal om det du skrev om att vara elak. Är det jag skrev till dig i förra kommentaren representativt för vad du anser vara över din gräns för när du tycker att någon på internet är elak mot dig?
Citera
2017-10-20, 19:24
Medlem
trumpenskutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Och vidare, detta står på JÄH Facebook sida, Öppet att läsa för ALLA.

JÄH är inte öppet för alla, enbart dem som klarar den rigorösa bakgrundskontrollen.

Varför skulle facbookgruppen jagärhär släppa in folk vars främsta mål i livet är att prata skit om sina betydligt mer demokratiska motståndare på i gruppen jagärhär och andra oliktänkande?
Citera
2017-10-20, 19:30
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpenskutt
Varför skulle facbookgruppen jagärhär släppa in folk vars främsta mål i livet är att prata skit om sina betydligt mer demokratiska motståndare på i gruppen jagärhär och andra oliktänkande?

Jaså exakt var säger jag det??

JÄH släpper inte in legitima personer som INTE har öppen profil oavsett politisk tillhörighet, JÄH väljer selektivt, JÄH är en sekt.
Citera
2017-10-20, 19:41
Medlem
trumpenskutts avatar
Citat:
Jaså exakt var säger jag det??

JÄH släpper inte in legitima personer som INTE har öppen profil oavsett politisk tillhörighet, JÄH väljer selektivt, JÄH är en sekt.
Dumheter, legitima personer släpps ju tydligen in eftersom gruppen växer hela tiden.
Partitillhörighet har nog ingen särskild betydelse, de släppte ju tydligen in en av SD:s politiker helt nyligen.
Det visar väl på motsatsen till din åsikt.
Citera
2017-10-20, 19:49
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trumpenskutt
Dumheter, legitima personer släpps ju tydligen in eftersom gruppen växer hela tiden.
Partitillhörighet har nog ingen särskild betydelse, de släppte ju tydligen in en av SD:s politiker helt nyligen.
Det visar väl på motsatsen till din åsikt.

Namn på denna politiker tack.
Citera
2017-10-20, 19:52
Citat:
Namn på denna politiker tack.

Antar att det är Paula Bieler som menas. Finns tråd om det.

Citat:
Ger noll träffar i medlemslistan.

Ok, har inte koll på det. Kanske #JÄHarna här har. Här är iallafall tråden:

(FB) SDs Paula Bieler är med i hatgruppen "jagärhär"
Senast redigerad av fryskyl 2017-10-20 kl. 19:57.
Citera
2017-10-20, 19:54
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Antar att det är Paula Bieler som menas. Finns tråd om det.

Ger noll träffar i medlemslistan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in