2017-11-02, 22:42
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
De påstår att de har blivit uthängda med adress och personnummer.
Det har jag inte hittat.
Det står bara deras namn, Facebook-adress och eventuella arbete.

Vissa personnummer finns här: https://www.gangrapesweden.com/rolfojohansson.php

Men med tanke på att medlemslistorna är öppna och vi i Sverige har sidor som Ratsit, Upplysning och Birthday så är det bara tid man behöver för att få fram uppgifterna.
Citera
2017-11-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks

Men med tanke på att medlemslistorna är öppna och vi i Sverige har sidor som Ratsit, Upplysning och Birthday så är det bara tid man behöver för att få fram uppgifterna.

Det där är inte personnummer, bara födelsedatum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psilosopher
Jag har en del vänner och bekanta på fejjan som är med i #jagärhär och #vistårinteut etc. ALLTID när de uttrycker åsikter (bildar opinion) är de uniforma. Karbonpapper mellan inläggen. Fuckin jävla kusligt. Annars beter de sig som människor: Barn, husdjur, semester och liknande.

Det går inte att diskutera politik med dessa.

Det karbonpapper du hänvisar till är nog troligen den vanliga samhällsuppfattningen om hur ett samhälles innevånare ska uppföra sig mot varandra.
Något som extremhögern är ytterligt dåliga på är just att prata politik på ett civiliserat sätt, extremhögerns bejakare förfaller alltid till olika tillmälen om sina motståndare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks

Det var inte skoj för dem.
Om jag inte missminner mig så fick man en skärpt lag inom föreningslivet på 1990-talet.
Att man inte fick ha medlemsregister med medlemmars personnummer på datorn.
Om man ska använda så är det de sex första siffrorna i ens födelsedata.
Om det stämmer så har JÄH gjort lagbrott.
Citera
2017-11-02, 23:03
Medlem
Som jag ser så har de inte använt de sista fyra siffrorna.
Så vadå polisanmäla?
Dessa uppgifter kan man lätt få fram via datorn utan att vara olaglig.
Citera
2017-11-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Precis. Hyckleriet finner inga gränser. Det blir bara att problem och hat när de själva blir uthängda. Hur kul tror de dessa tyckt som fått svara för sina arbetsgivare att har fått flera tusen mail här om att jag borde avskeda dig, för du är visst emot att Sverige ska dränkas av icke-svenskar. De har ju för fan tom organiserat sitt hat att just så här ska ni anmäla till både Facebook som arbetsgivare kanske tom vänner och familj för att denna djävul till person inte länge ska få uttrycka sin demokratiska rättighet. Om det finns ett hot mot demokratin så är det #jagärhär djävlarna.

Även en demokrati har sina gränser vad gäller VAD man för säga eller uttrycka i text som når många människor, vad du säger bland likasinnade är en annan sak.
Vad man får göra och säga i en demokrati är vad som anges i lagar och förordningar, bryter man mot dessa är man ett hot mot demokratins grundvalar.
Att någon skulle skicka 1000 mail till en arbetsgivare om någon är en totalt fejkad historia, vad som sker utanför en arbetsplats bryr sig inte arbetsgivaren om.
Citera
2017-11-02, 23:07
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gouaold
Det karbonpapper du hänvisar till är nog troligen den vanliga samhällsuppfattningen om hur ett samhälles innevånare ska uppföra sig mot varandra.
Något som extremhögern är ytterligt dåliga på är just att prata politik på ett civiliserat sätt, extremhögerns bejakare förfaller alltid till olika tillmälen om sina motståndare.

Det är bättre då som #jagärhär att inte diskutera överhuvudtaget utan massanmäla den där skiten som inte tycker som vi. Har någon förresten email till hans arbetsgivare? Bra då skickar vi masspost om varför denna person som inte tycker som vi ska få ha ens ett jobb. Det är så vi sprider kärlek och demokrati i #jagärhär
Citera
2017-11-02, 23:08
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kri100
Det där är inte personnummer, bara födelsedatum.

Jo inga 4 sista, men det är Herr Rolf Johansson som gapar om personnummer, jag vet inte vad han menar. Antar han refererar till sidan om han själv på GRS sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av SingSing
Det var inte skoj för dem.
Om jag inte missminner mig så fick man en skärpt lag inom föreningslivet på 1990-talet.
Att man inte fick ha medlemsregister med medlemmars personnummer på datorn.
Om man ska använda så är det de sex första siffrorna i ens födelsedata.
Om det stämmer så har JÄH gjort lagbrott.

Då är det många klubbar och föreningar som borde granskas.
Jag vet inte om just JÄH för register över medlemmarna i Facebook gruppen.

Det är JÄH medlemmen Rolf som klagar att hans grupp vid sidan om blivit granskad.
Senast redigerad av BlackBooks 2017-11-02 kl. 23:12.
Citera
2017-11-02, 23:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Även en demokrati har sina gränser vad gäller VAD man för säga eller uttrycka i text som når många människor, vad du säger bland likasinnade är en annan sak.
Vad man får göra och säga i en demokrati är vad som anges i lagar och förordningar, bryter man mot dessa är man ett hot mot demokratins grundvalar.
Att någon skulle skicka 1000 mail till en arbetsgivare om någon är en totalt fejkad historia, vad som sker utanför en arbetsplats bryr sig inte arbetsgivaren om.

Den gränsen ska inte sättas av ett medborgargarde av personer som alla tycker exakt samma sak. Då är det som här då inget hat om den andra sidan gör exakt samma sak och börjar organisera sig. De i denna djälva grupp ska inte ha ensamrätt om vad man får eller inte får säga. Att massanmäla som de gjort är enligt mitt tycke då ett brott mot svensk grundlag och ett hot mot svensk demokrati och yttrandefrihet att försöka tysta folk. Fog nog för de då blir kända för en större massa vilka dessa hot mot svensk demokrati är.
Citera
2017-11-02, 23:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Man kan jämföra det med att vara i en grupp om 1000 personer. Du tycker annorlunda än denna grupp och skriker ut det. Ok du har gjort din röst hörd det är din rättighet och det borde vara fine med det men dessa 1000 personer nöjer sig inte med det. De vill att du ska lida pin för din åsikt. Du ska inte ha ett jobb att gå till imorgon, och alla ska veta att du tyckte annorlunda än oss! att du är en dålig människa. Det är liksom hur medborgargarden funkar och #jagärhär och blivit ett extremt sådant och odemokratiskt till extremt för bara en viss åsikt är tillåten där. Det är för helvete fascism i sin definition.
Citera
2017-11-02, 23:25
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag tror att du har fått det här om bakfoten, gouaold. Det är gruppen #jagärhär som agerar som fascistoida mobbare och åsidosätter de grundläggande normer som får vårt samhälle att fungera. Jag citerar mig själv nedan, kanske kan du svara istället för den som jag vände mig till den 4/10?
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ditt agerande är symptomatiskt för det resonemang som driver #jagärhär och dess gelikar. Ni accepterar inte andra människors svar på era frågor. Och det som ni betraktar som era svar har oftast ingen motsvarighet i frågan.

Ni sätter er över samhällets normer och agerar godtyckligt. Därmed blir det omöjligt att resonera med er. Att folk tystnar beror INTE på att svaren saknas – det beror på att de inte orkar upprepa samma svar om och om igen.
Med normer menas ett riktmärke (mönster) för hur man ska utföra något eller hur man ska uppträda mot varandra.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Social_norm
Normerna är det som får samhället att fungera. Det finns etiska, moraliska, professionella, ekonomiska, juridiska, vetenskapliga och så vidare normer.

HUR tycker du att #jagärhär förhåller sig till de bärande normerna för vårt samhälle? VILKA normer tycker du för övrigt är bärande och VARFÖR?
Citera
2017-11-02, 23:42
Medlem
Citat:

Vad har politik med #jagärhär att göra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in