2018-04-03, 17:09
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotnosens
Angående hoten så är det pga jäh så det är högst relevant att skriva det här.
Det har jagats medlemmar här länge.
Så vad du menar är att vi som är registrerade på Flashback av någon anledning har ansvar för vad andra personer gör gentemot #jagärhär-medlemmar?

Men du menar också att medlemmar i gruppen #jagärhär lika självklart inte har något som helst ansvar för när andra medlemmar i samma grupp näthatar och -hotar?

Does not compute.
Citera
2018-04-03, 19:44
Bannlyst
Citat:
Fick pm från honom igår. Han har mottagit hot, dödshot och hot om att få besök.
Han har inte varit aktiv i #jagärhär på snart 1år då han släppte in medlemmar. Det är ingen central roll alls som ni vill få det till. Det är bara era jävla teorier.
Sen att han försvarar gruppen även om han inte är med kan man ju göra ändå.
Han kände att han var tvungen att outa sig så kanske hoten minskar.
Erat jävla drev mot alla som råkar vara med i en facebookgrupp fel.
Och GS som bedrivit häxjakt mot alla som är medlemmar i den gruppen.

Jag håller med Niclas i det han skrev till mig. Det ni gör är att dreva och jaga privatpersoner.
Ni är så jävla rädda numera att ni har bara en sak som ni kan göra och det ör att hota med uthängning av människor och eller ringa anonymt och hota på nätter.

Det är resultatet av eran häxjakt. Han ligger inte i en fejd med GS. Så fort Niclas outade sig själv så blockade Fabian honom. Märkligt beteende.
Niclas är förbannad på hur GS drevade mot gruppen, massuppsägningar på nassesida, många fick mycket hot mot sig och dom hängde till och med ut personer som inte ens var med i gruppen.

Detta bidrar ni med med eran jävla medlemslista ni har har nånstans.

Tror ni att det kommer funka? Ni kanske tystar några men det fungerar inte så bra längre med den metoden. Den funkade 2008-2016 typ.
Ni håller på och tjatar om massanmälningar fortfarande. Varför snyftar ni inte till Zuckerberg??

Nu hoppas Niclas att hoten upphör, han kommer inte sluta kämpa mot rasism, nazism.
Inte heller sluta kämpa mot GS, deras vansinniga drev mot Gruppen har gått överstyr.
Det har drabbat många. Han skriver också att han är inte rädd, har aldrig varit heller.
Men varför ska frun få utstå hot som knappt är på fb eller skrivier nått. Sinnessjukt skriver han.

Ta diskussioner istället för hota. Det var hans budskap.

Och NEJ jag har inte twitter..

Fick du PM vi Fejjan?

Om nu folk har hotat honom, så bör de givetvis sluta med det. Sånt sysslar enbart sjuka vänsterextremister med i min värld.

Men att det skulle ha skett och i någon vidare omfattning är jag skeptisk till faktiskt. Innan det har bevisats är det sedvanlig hörsägen som ofta kommer från ert håll.

Niclas är själv bundis med folk som sysslar med att hänga ut folk samt de som applåderar detta. Han är inget oskyldigt litet lamm som fått möta stora stygga vargen direkt.

Ekvationen är enkel; Om ni slutar dreva så kommer andra sluta dreva.
Citera
2018-04-03, 19:48
Bannlyst
Citat:
Sedär, hot igen och rena lögner..

Angående hoten så är det pga jäh så det är högst relevant att skriva det här.
Det har jagats medlemmar här länge.
Och Fabians hat mot gruppen är svindlande högt och han bryr sig inte om konsekvenserna heller.
Häng ut folk bara. Sen vad andra gör med infon skiter han och ni i.

Jag påpekade endast att jag har inget twitter.

Vilket jävla tjat om antal medlemmar osv. Sen skrev Niclas att han har inte varit aktiv i gruppen på snart 1år. Varför har en del svårt att läsa för?
Spelar det nån jävla roll om jag skriver 76000 fast det är 75 tusen nånting. Va? Går världen under bara för det eller? Skitsamma.
Han kände sig tvungen att outa sig. Hoten blir bara mer och mer. Och som vanligt säger ni att vaddå, infon är ju offentlig, sen vad andra gör med den kan inte ni rå för.
Ni anonyma högertroll...

Vilka hot? Dina hjärnspöken behöver nog nattas.
Citera
2018-04-03, 20:54
Medlem
Koyaks avatar
Dagens uppgift för censurnätverket verkar strida direkt mot deras regler.
Dom har stormat in på Linas matkasse och börjar ge dom 5 stjärnor bara för att det ska se bra ut, vilket också strider mot deras egna regler.
Citera
2018-04-03, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koyak
Dagens uppgift för censurnätverket verkar strida direkt mot deras regler.
Dom har stormat in på Linas matkasse och börjar ge dom 5 stjärnor bara för att det ska se bra ut, vilket också strider mot deras egna regler.
En Victoria Svensson påpekar att det är emot #jagärhärs regler att anordna röstningsaktioner. Josefin Lindell Sjögren från ledningsgruppen svarar:

Citat:
Nej. En recension är en recension. Ingenstans har jag sett att Linas matkasse har annonserat en omröstning. En omröstning sker mellan flera alternativ, en tävling, så som Melodifestivalen. Där röstade jag inte. Jag gillar Linas matkasse vill rekommendera dem, så att fler kan upptäcka detta företag,. Jag skriver alltså en recension, så annonseras det, precis som jag vid ett flertal tillfällen har gjort med en restaurang, ett hotell och en bok jag har uppskattat.

Men det är ju helt uppenbart att papegojorna är ditkommenderade. (Någon som sett marschordern förresten?) Några exempel:

Citat:
Fantastisk mat! Fantastiskt fin värdegrund!
Citat:
Riktigt god mat och väldigt fin värdegrund ♥
Citat:
Ska bli kund omgående. Företag som står upp mot brunhögern ska premieras.
Citat:
Jag har haft svårt att välja matvaruleverans. Med ert rakryggade ställningstagande har ni gjort valet enkelt. Jag väljer givetvis Linas matkasse!
Citat:
Inte bara en bra tjänst som familjen njutit av länge utan också ett företag med etiskt och moraliskt ställningstagande. Perfekt för oss som gillar demokrati!
Citat:
Har tänkt köpa matkasse efter flytten till Stockholm och nu blir det nog av, för tack(!) för ert beslut angående annonser i smutsiga farvatten.
Citat:
Bra mat och ett bra ställningstagande!
Citat:
Rakryggat agerande gentemot Samhällsnytt och rasisterna.
https://www.facebook.com/pg/linasmatkasse/reviews/

Självklart är den här typen av massrecenserande att beteckna som en röstningsaktion. Som Victoria Svensson påpekar har #jagärhär satt metoden i system.

Citat:
Nej, att recensera är att rösta. Bara för att kränkta människor ger sämsta betyg så ska ni visa att ni är bättre genom att inte rösta alls. Det här är runt 6:e gången ni röstar, det har blivit systematiskt!
Citat:
En omröstning behöver inte beställas eller vara uttalad. Det är ju ni som går ihop och ger dom 5r nu. Det är emot era regler.
Citat:
Jag såg inne i JÄH att det specifikt efterfrågades att balansera i diskussionerna på LM. Det görs i inläggen, Josefin. Inte at recensera. Det här är en företeelse som gör att folk blir arga på JÄH. Ni borde ha ett AW där ni diskuterar ert beteende.
Citera
2018-04-03, 22:19
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntlerdBeard
Hittade denna Screenshot på linas matkasse där jagärhär vill ”balansera” diskussionen

https://imgur.com/XjiwfzH
Sina egna riktlinjer frångick de snabbt. Personen (frågan är vilken position han har i #jagärhär) skriver i sitt inlägg att de ska delta i debattfältet men inte ta ställning för eller emot företaget. Istället är det precis detta som sker. En stor mängd #jagärhär som prisar Linas Matkasse och säger att de kommer beställa en sådan nu, eller att de är eller har varit mycket nöjda med företaget.

Så #jagärhär svärmar och åter igen skiner bilden av en grupp välbeställda akademiker igenom - det här är en grupp som har råd med Linas Matkasse.

... och än en gång visar gruppen hur oärliga de är. De tar ställning och de deltar i omröstningsaktioner.

Om en vecka kommer de att låtsas som det regnar när någon påstår att de ägnar sig åt sådant.
Senast redigerad av Tinuviel 2018-04-03 kl. 22:37.
Citera
2018-04-03, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntlerdBeard
Hittade denna Screenshot på linas matkasse där jagärhär vill ”balansera” diskussionen

https://imgur.com/XjiwfzH
Tack! I denna marschorder står det att medlemmarna förväntas "balansera diskussionen", inte mer. Dessutom sägs det uttryckligen:

Citat:
Kom ihåg att vi som grupp inte tar ställning varken för eller emot företaget eller deras produkter. Bara osakligheten i debatten som kommit att handla om yttrandefrihet.

Det här går ju stick i stäv med Josefin Lindell-Sjögrens och de andra aktivisternas agerande.

Såg även att uppmaningar att agera spritts via Twitter. Här från Mattias Lahti Davidsson i ledningsgruppen, som ger Linas matkasse fem stjärnor.

Citat:
Som vän av näringsfrihet är det självklart att backa upp Linas Matkasse. Bolaget har rätt att välja plats för sin marknadsföring!
https://twitter.com/Klokryparen/stat...07662099656709

Edit: Tvåa på bollen. Men som sagt, de verkar inte riktigt samkörda angående vad som gäller.
Citera
2018-04-03, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Sina egna riktlinjer frångick de snabbt. Personen (frågan är vilken position han har i #jagärhär) skriver i sitt inlägg att de ska delta i debattfältet men inte ta ställning för eller emot företaget. Istället är det precis detta som sker. En stor mängd #jagärhär som prisar Linas Matkasse och säger att de kommer beställa en sådan nu, eller att de är eller har varit mycket nöjda med företaget

Han som skrivit inlägget är admin i JÄH, det är troligen från "Dagens Tråd" som de kallar det.

Sen så som Josefin ovan svarar Victoria, är det så JÄH:arna definierar röstningar eller är det en klassisk "Jag förstår inte vad du insinuerar"-attityd?
Citera
2018-04-04, 09:24
Moderator
Ruskigbusss avatar
OT raderat. Ingen behöver vara oroliga, vi mods går genom tråden med jämna intervall. Skulle vi missa något är det bara att rapportera.
/Mod
Senast redigerad av Ruskigbuss 2018-04-05 kl. 00:28.
Citera
2018-04-05, 15:45
Medlem
vulfgars avatar
Detta med Linas matkasse började med att jäh på twitter (jag har inte koll på om de även jobbat via Facebook) gått på företag vars reklam hamnat på samnytt.se. De har hållit på ett tag med detta mot flera företag men det var först när drevet kom till Linas matkasse som det blev en motreaktion.

Flera andra företag har vikit sej, tex Tre och Göteborgsoperan, men det finns väl fler.
Jag har lite skärmdumpar från twitter på drevet men orkar inte lägga upp dem. Jag kan ev skicka dem till någon, men i så fall bara någon som jag betraktar som seriös.
Citera
2018-04-05, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vulfgar
Detta med Linas matkasse började med att jäh på twitter (jag har inte koll på om de även jobbat via Facebook) gått på företag vars reklam hamnat på samnytt.se. De har hållit på ett tag med detta mot flera företag men det var först när drevet kom till Linas matkasse som det blev en motreaktion.

Flera andra företag har vikit sej, tex Tre och Göteborgsoperan, men det finns väl fler.
Jag har lite skärmdumpar från twitter på drevet men orkar inte lägga upp dem. Jag kan ev skicka dem till någon, men i så fall bara någon som jag betraktar som seriös.

Behövs nog inga dumpar. Vi aktiva på Twitter vet redan om dreven. För de som inte sett dessa är det bara att öppna LenaHanssons Twitter och följa hennes förehavanden, eller kolla in hennes trollkompisar Lisa Agreus, Bosse Micro, Loan Sundman et al. De brukar samtliga delta i dessa drev.
Citera
2018-04-05, 17:18
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Pantern
Behövs nog inga dumpar. Vi aktiva på Twitter vet redan om dreven. För de som inte sett dessa är det bara att öppna LenaHanssons Twitter och följa hennes förehavanden, eller kolla in hennes trollkompisar Lisa Agreus, Bosse Micro, Loan Sundman et al. De brukar samtliga delta i dessa drev.

Och hur för det denna tråden vidare för oss som Inte är aktiva på Twitter??

Upp med dumparna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in