Citat:
Ursprungligen postat av
Koyak
Dagens uppgift för censurnätverket verkar strida direkt mot deras regler.
Dom har stormat in på Linas matkasse och börjar ge dom 5 stjärnor bara för att det ska se bra ut, vilket också strider mot deras egna regler.
En Victoria Svensson påpekar att det är emot #jagärhärs regler att anordna röstningsaktioner. Josefin Lindell Sjögren från ledningsgruppen svarar:
Citat:
Nej. En recension är en recension. Ingenstans har jag sett att Linas matkasse har annonserat en omröstning. En omröstning sker mellan flera alternativ, en tävling, så som Melodifestivalen. Där röstade jag inte. Jag gillar Linas matkasse vill rekommendera dem, så att fler kan upptäcka detta företag,. Jag skriver alltså en recension, så annonseras det, precis som jag vid ett flertal tillfällen har gjort med en restaurang, ett hotell och en bok jag har uppskattat.
Men det är ju helt uppenbart att papegojorna är ditkommenderade. (Någon som sett marschordern förresten?) Några exempel:
Citat:
Fantastisk mat! Fantastiskt fin värdegrund!
Citat:
Riktigt god mat och väldigt fin värdegrund ♥
Citat:
Ska bli kund omgående. Företag som står upp mot brunhögern ska premieras.
Citat:
Jag har haft svårt att välja matvaruleverans. Med ert rakryggade ställningstagande har ni gjort valet enkelt. Jag väljer givetvis Linas matkasse!
Citat:
Inte bara en bra tjänst som familjen njutit av länge utan också ett företag med etiskt och moraliskt ställningstagande. Perfekt för oss som gillar demokrati!
Citat:
Har tänkt köpa matkasse efter flytten till Stockholm och nu blir det nog av, för tack(!) för ert beslut angående annonser i smutsiga farvatten.
Citat:
Bra mat och ett bra ställningstagande!
Citat:
Rakryggat agerande gentemot Samhällsnytt och rasisterna.
https://www.facebook.com/pg/linasmatkasse/reviews/
Självklart är den här typen av massrecenserande att beteckna som en röstningsaktion. Som Victoria Svensson påpekar har #jagärhär satt metoden i system.
Citat:
Nej, att recensera är att rösta. Bara för att kränkta människor ger sämsta betyg så ska ni visa att ni är bättre genom att inte rösta alls. Det här är runt 6:e gången ni röstar, det har blivit systematiskt!
Citat:
En omröstning behöver inte beställas eller vara uttalad. Det är ju ni som går ihop och ger dom 5
r nu. Det är emot era regler.
Citat:
Jag såg inne i JÄH att det specifikt efterfrågades att balansera i diskussionerna på LM. Det görs i inläggen, Josefin. Inte at recensera. Det här är en företeelse som gör att folk blir arga på JÄH. Ni borde ha ett AW där ni diskuterar ert beteende.