2018-09-11, 20:38
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
"naiva filterbubbla" är det så ni kallar dem som lever i verkligheten?
Innebär din "ett liv med fria tankar och åsikter" att man skall bete sig som svin mot varandra?
I min "ett liv med fria tankar och åsikter" förutsätter att man beter sig värdigt mot andra.

Jag lever inte i en utopi med regnbågar och steppdansande flodhästar, jag insåg väldigt tidigt i min politiska upptäcktsfärd att man inte kan förändra alla. Några som inte gjorde det var Hitler, Stalin, Mao och den goda vänstern.

Jag beter mig värdigt mot andra, jag förväntar mig inte att andra gör det mot mig vilket ni gör. Kom inte och säg att du lever i verkligheten för er drömvärld kan enbart bli verklighet genom totalitärt styre där man gör utvalda sociala beteenden straffbara. Till slut blir folk avrättade för att dem inte hälsade på sin granne i trappen.
I min vardag blir jag kallad horunge, blatte och ryssjävel(trots att jag har rötter i Balkan), jag väljer att inte göra något åt saken helt enkelt för att då förvärrar man bara situationen. Och jag väljer hellre detta än att leva i din verklighet.
Citera
2018-09-11, 20:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jag ger inga nedsättande kommentarer, jag konstaterar fakta: Du är ett vidrigt mobbarkräk som kränker andra och VÄGRAR att i sak motivera det du påstår. Ditt beteende är symtomatiskt för #jagärhär, vilket är uppenbart för alla som gör som du skriver: ”... det är bara till att hänga med där vi är.
Nu är du nedsättande igen!
Jag vidhåller att du själv får läsa vad vi skriver, jag är ingen uppassare till någon.
Citera
2018-09-11, 20:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Jag lever inte i en utopi med regnbågar och steppdansande flodhästar, jag insåg väldigt tidigt i min politiska upptäcktsfärd att man inte kan förändra alla. Några som inte gjorde det var Hitler, Stalin, Mao och den goda vänstern.

Jag beter mig värdigt mot andra, jag förväntar mig inte att andra gör det mot mig vilket ni gör. Kom inte och säg att du lever i verkligheten för er drömvärld kan enbart bli verklighet genom totalitärt styre där man gör utvalda sociala beteenden straffbara. Till slut blir folk avrättade för att dem inte hälsade på sin granne i trappen.
I min vardag blir jag kallad horunge, blatte och ryssjävel(trots att jag har rötter i Balkan), jag väljer att inte göra något åt saken helt enkelt för att då förvärrar man bara situationen. Och jag väljer hellre detta än att leva i din verklighet.
Jag förstår inte varför du drar in politik och diktatorer i detta!?

Om man blir påhoppad privat tycker jag du gör rätt i dit val att handla. Men när stora horder av hatare på nätet i princip stänger nätet för alla andra genom deras ohyggligt otrevliga attityd mot andra är det tid att mota tillbaka dessa med det goda ordet, det har blivit en framgång som triggat andra grupper att också ta itu med rasismen på nätet.
Citera
2018-09-11, 20:49
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nu är du nedsättande igen!
Jag vidhåller att du själv får läsa vad vi skriver, jag är ingen uppassare till någon.
Vad är nedsättande? Du visar ju själv att du är en mobbare. Hela denna tråd handlar om #jagärhär och många lägger fram sakliga belägg för att gruppen består av vidriga mobbartyper. Du käftar helt osakligt mot faktiska förhållanden och agerar som en vidrig mobbartyp. Konstigare än så är det inte. För mig är det dock svårt att förstå VARFÖR du skriver i denna tråd när du bara skapar meningslös rundgång hela tiden.
Citera
2018-09-11, 20:52
Medlem
Vem0ths avatar
Citat:
Jag förstår inte varför du drar in politik och diktatorer i detta!?

Om man blir påhoppad privat tycker jag du gör rätt i dit val att handla. Men när stora horder av hatare på nätet i princip stänger nätet för alla andra genom deras ohyggligt otrevliga attityd mot andra är det tid att mota tillbaka dessa med det goda ordet, det har blivit en framgång som triggat andra grupper att också ta itu med rasismen på nätet.

Så en grej är rätt men inte det andra? Hmm... Det är samma sak men ändå inte enligt dig. Det existerar funktioner på nätet som är 50 gånger smidigare än för det verkliga livet. Om någon är otrevlig mot mig på nätet kan jag bara blocka och fortsätta dricka mitt té, men om ett förortsgäng samlat på vägen jag passerar förbi till och från jobbet är alternativet att ta en omväg och lägga till 10 minuter färdtid bara för att undvika bli kränkt. Livet är för kort för att några ord skall kosta min tid.

Och ideologi är det jag snackar om, inte politik eftersom denna önskan ni i #jagärhär eftersträvar är omöjlig att få i en demokrati.
Citera
2018-09-11, 21:21
Bannlyst
Citat:
Vad är nedsättande? Du visar ju själv att du är en mobbare. Hela denna tråd handlar om #jagärhär och många lägger fram sakliga belägg för att gruppen består av vidriga mobbartyper. Du käftar helt osakligt mot faktiska förhållanden och agerar som en vidrig mobbartyp. Konstigare än så är det inte. För mig är det dock svårt att förstå VARFÖR du skriver i denna tråd när du bara skapar meningslös rundgång hela tiden.
Man märker med all önskvärd tydlighet hur ni som förtalar #jagärhär agerar. Du vet mycket väl att vi i gruppen är vänliga mot de vi diskuterar med. Vi kan någon gång höja rösten men i huvudsak är vi vänliga. Jag försöker verkligen vara vänlig i denna tråd men möts av lögner att jag mobbar osv.

Som vanligt kommer jag inte att visa dig något som du så väl själv känner till, det är slöseri med tid.
Citera
2018-09-11, 21:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vem0th
Så en grej är rätt men inte det andra? Hmm... Det är samma sak men ändå inte enligt dig. Det existerar funktioner på nätet som är 50 gånger smidigare än för det verkliga livet. Om någon är otrevlig mot mig på nätet kan jag bara blocka och fortsätta dricka mitt té, men om ett förortsgäng samlat på vägen jag passerar förbi till och från jobbet är alternativet att ta en omväg och lägga till 10 minuter färdtid bara för att undvika bli kränkt. Livet är för kort för att några ord skall kosta min tid.

Och ideologi är det jag snackar om, inte politik eftersom denna önskan ni i #jagärhär eftersträvar är omöjlig att få i en demokrati.
Jag talar om att diskutera med varandra medan du drar upp bråkstakar på stan.

Man kan inte på nätet bara blocka de som bär sig illa åt om man skall diskutera viktiga saker. Det slutar med att nästan alla är blockade. Men du gör ju det som du tycker passar dig bäst och det stödjer vi också. Vår grupp är däremot till för att sprida det goda ordet så vi kan ju inte blocka folk för då kan ju vi inte sprida det goda ordet.

Vårt arbete ökar demokratin och yttrandefriheten på nätet eftersom fler vågar deltaga i diskussionerna om man inte slår ihjäl varandra på nätet. Dvs, det vi eftersträvar är en garant för demokratin och yttrandefriheten!
Citera
2018-09-11, 21:37
Bannlyst
Hahaha! Kul tråd. "Fartbook grupp mot näthat!". Sen så fortsätter det i även denna tråd för folk väljer att försöka ta itu med världen runt om dom men glömmer bort att ändra på sig själva. Folk vill inte ändra på sig, världen ska förändras, men folk vill inte ändra på sig själva där man VERKLIGEN kan göra skillnad.
Alla vilsna personer som slår knut på sig själva. Det blir polis som övervakar polis till slut för att ingen är att lita på. Sen polis för polisen som övervakar polisen. Hillarious! På ett morbid torrhostande vis.
Citera
2018-09-11, 23:24
Medlem
Citat:
Hade inte tid då och nu har jag glömt vad det gällde.
Intressant att du inte orkar titta ett par inlägg tillbaks i din posthistorik då du glömt vad vi pratade om när du samtidigt i ditt nästföljande svar ber mig att gå tillbaks och läsa allt du tidigare skrivit i tråden för att pussla ihop din ståndpunkt i en annan fråga jag ställde till dig. Du är egentligen inte särskilt intresserad av kärndiskussionerna i den här tråden när allt kommer till kritan va?

Nåväl, till det du glömt vad det gällde. Du har pratat om att om du fick bestämma så skulle #JÄH använda sig av betydligt "tuffare tag" än de tydligen gjort hittills, i din personliga mening har de ett alldeles för mesigt tillvägagångssätt idag. Så jag frågade dig:
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jag skulle gärna vilja veta vad dina önskade "tuffare metoder" skulle innebära? Och givetvis i jämförelse med vad du anser #jagärhärs nuvarande och alldeles för mesiga metoder är?
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Vilka metoder vill den här förkämpen för ett "bättre samtalsklimat" och mindre hot, trakasserier och mobbing på nätet använda för att nå dit?
Citera
2018-09-12, 00:09
Medlem
Citat:
Vår grupp är däremot till för att sprida det goda ordet så vi kan ju inte blocka folk för då kan ju vi inte sprida det goda ordet.
Vad är "det goda ordet"? Och är "det goda ordets" motsatsförhållande det onda ordet? Definierar du diskussioner på nätet och dess deltagare efter någon arbiträr personlig uppfattning om ondska och godhet?
Citat:
fler vågar deltaga i diskussionerna om man inte slår ihjäl varandra på nätet.
Hur slår man ihjäl någon på nätet?
Citera
2018-09-12, 10:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Man märker med all önskvärd tydlighet hur ni som förtalar #jagärhär agerar. Du vet mycket väl att vi i gruppen är vänliga mot de vi diskuterar med. Vi kan någon gång höja rösten men i huvudsak är vi vänliga. Jag försöker verkligen vara vänlig i denna tråd men möts av lögner att jag mobbar osv.

Som vanligt kommer jag inte att visa dig något som du så väl själv känner till, det är slöseri med tid.
Det är givetvis INTE förtal att analysera faktiska förhållanden och du och dina gelikar i #jagärhär diskuterar INTE – ni mobbar och försöker tysta era åsiktsmotståndare med klassika härskartekniker, argumentationsfel och lögner. Det är ju precis VAD som denna tråd visar gång på gång. Och du bara fortsätter på samma sätt. Du avslöjar dig själv gång på gång – du är en osaklig mobbartyp.

Att ni mobbar med ”vänliga” ord ändrar ju inte det faktum att ni mobbar.

INGEN från #jagärhär har ännu förklarat HUR ni definierar ”hat” och ”hot”. Och du visar gång på gång att du är helt oförmögen att svara adekvat.
Citera
2018-09-12, 14:08
Medlem
Citat:
INGEN från #jagärhär har ännu förklarat HUR ni definierar ”hat” och ”hot”. Och du visar gång på gång att du är helt oförmögen att svara adekvat.
Ja den här biten med att få en definition på hat verkar helt omöjlig att klämma ur dem. Det senaste budet från kosto när jag försökte få svar på hens definition av det var:
Citat:
Gå tillbaka och läs mina tidigare inlägg så har du de flesta svaren där

Givetvis finns det inget rakt svar i varken kostos eller trådens övriga JÄH-förespråkares posthistorik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in