Citat:
Ursprungligen postat av
kosto
"naiva filterbubbla" är det så ni kallar dem som lever i verkligheten?
Innebär din "ett liv med fria tankar och åsikter" att man skall bete sig som svin mot varandra?
I min "ett liv med fria tankar och åsikter" förutsätter att man beter sig värdigt mot andra.
Jag lever inte i en utopi med regnbågar och steppdansande flodhästar, jag insåg väldigt tidigt i min politiska upptäcktsfärd att man inte kan förändra alla. Några som inte gjorde det var Hitler, Stalin, Mao och den goda vänstern.
Jag beter mig värdigt mot andra, jag förväntar mig inte att andra gör det mot mig vilket ni gör. Kom inte och säg att du lever i verkligheten för er drömvärld kan enbart bli verklighet genom totalitärt styre där man gör utvalda sociala beteenden straffbara. Till slut blir folk avrättade för att dem inte hälsade på sin granne i trappen.
I min vardag blir jag kallad horunge, blatte och ryssjävel(trots att jag har rötter i Balkan), jag väljer att inte göra något åt saken helt enkelt för att då förvärrar man bara situationen. Och jag väljer hellre detta än att leva i din verklighet.