2018-10-08, 22:33
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expohunter
Jag förstår bara inte poängen. Det finns hätska röster genom hela det politiska spektrat. Såväl vänsterblivna som liberaler och högermuppar. Det är ingen idé att försöka flytta fokus från sakdebatten om JÄH genom att börja peka finger och säga; Pappa, han är också dum.

Det sura i samhällsdebatten når förr eller senare alla läger och vill man kämpa för en sund debatt är det troligtvis bättre att påpeka sakligheter och osakligheter i specifika inlägg, snarare än att raljera om ton mer generellt.

Men det är bara min åsikt och du får givetvis ha din egen bäst du vill.
Nyckelordet här är ”saklighet”. Denna tråd visar tydligt att JÄH fullständigt brister i saklighet. Jag ville med ett konkret exempel visa att en andra sida också fullständigt brister i saklighet. Allt blir liksom inihelvete osakligt då. Det var poängen.

Det vore bra om JÄH och ”andra sidan” bägge kunde kliva ner från sina höga hästar och börja kommunicera som vuxna människor.
Citera
2018-10-08, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kallfusion
Jag har aldrig bett om en definition av "hot". Men när vi ändå håller på kan jag väl passa på att fråga. Är det just varianten olaga hot ni för korståg mot eller är det det otroligt breda begreppet hot överlag?

Det jag undrat över sedan dag ett i den här tråden är vad ni har emot hat? Varför anser ni att folk att inte ska få känna hat - varför är det en känsla värd att förbjuda och hur i hela friden tror ni att det ska gå till? Av alla känslor, positiva som negativa som vi människor äger tillgång till i våra rika sinnen, varför är det just "hat" ni vill bekämpa?

Vi för ingen korståg mot hot, vad har du fått det ifrån?
Vi bekämpar inte folks hatkänslor, det är tillåtet att hata och kan ibland vara nyttigt med hat. Det vi motarbetar med det goda ordet är när folk i skrift hatar andra så illa att de nästan inte vågar sig ut på internet.

Alltså:
- Vi för inget korståg mot hot!
- Vi är inte emot hatkänslor!
- Det enda vi gör är att ta oss dit där det förekommer hårda ord och som vi försöker avvisa med hjälp av det goda ordet utan att spela dum. Dvs, vi kan höja rösten ibland också.
Citera
2018-10-08, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Som vanligt kringgår du sakfrågan på sedvanligt #jagärhär-sätt. Du svarar med en meningslös motfråga och avleder sedan med något som du själv avfärdar som ”en massa annat strunt”. VAD menar du är ”strunt” och på VILKA grunder? Att det blir alltmer kaotiskt i samhället ett faktiskt förhållande. Att polisen förlorat kontrollen i vissa områden är ett annat faktiskt förhållande. Och så vidare. Det är givetvis INTE ”strunt” – det är den verklighet som vi lever i.

Antingen ljuger du medvetet eller så är du närmast efterbliven.
Sverige är inte alls på väg mot något kaos eller mer kaotiskt samhälle! Vårt land fungerar mycket bra med liten snabb byråkrati. Det är ordning och reda i stort sett överallt. Polisen har inte alls förlorat kontrollen på något sätt och Sveriges ekonomi är urstark. Därför är det fake av dig att påstå att vi lever i en sådan verklighet för vi som lever i verkligheten känner inte alls igen den beskrivningen. Men upprepar man en sak tillräckligt många gånger börjar kanske folket tro på det fast de lever i en av världens stabilaste och lugnaste miljöer.

Vad det var för fråga du ville ha svar av mig vet jag inte för du försöker dribbla bort det hela med att jag inte vill/kan svara genom dravel om hur det står till i Sverige.
Citera
2018-10-08, 22:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Vi bekämpar inte folks hatkänslor, det är tillåtet att hata och kan ibland vara nyttigt med hat. Det vi motarbetar med det goda ordet är när folk i skrift hatar andra så illa att de nästan inte vågar sig ut på internet.

Alltså:
- Det enda vi gör är att ta oss dit där det förekommer hårda ord och som vi försöker avvisa med hjälp av det goda ordet utan att spela dum. Dvs, vi kan höja rösten ibland också.
Citat:
Sverige är inte alls på väg mot något kaos eller mer kaotiskt samhälle! Vårt land fungerar mycket bra med liten snabb byråkrati. Det är ordning och reda i stort sett överallt. Polisen har inte alls förlorat kontrollen på något sätt och Sveriges ekonomi är urstark. Därför är det fake av dig att påstå att vi lever i en sådan verklighet för vi som lever i verkligheten känner inte alls igen den beskrivningen. Men upprepar man en sak tillräckligt många gånger börjar kanske folket tro på det fast de lever i en av världens stabilaste och lugnaste miljöer.

Vad det var för fråga du ville ha svar av mig vet jag inte för du försöker dribbla bort det hela med att jag inte vill/kan svara genom dravel om hur det står till i Sverige.
Förstår du verkligen inte själv att de floskler du skriver gör dig till åtlöje? Det är ju så uppenbart att det du skriver inte stämmer med faktiska förhållanden. VARFÖR gör du såhär?
Citera
2018-10-08, 22:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Förstår du verkligen inte själv att de floskler du skriver gör dig till åtlöje? Det är ju så uppenbart att det du skriver inte stämmer med faktiska förhållanden. VARFÖR gör du såhär?
Jag skriver som jag gör därför att det är verkligheten ute i samhället. Ute på nätet är det dock en annan sak, där råder kaos och instabilitet som yttrar sig i att en liten kader lägger hela dygn på att sitta och påstå skit om andra, skit om invandrare och skit om Sverige.
Citera
2018-10-08, 22:59
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag skriver som jag gör därför att det är verkligheten ute i samhället. Ute på nätet är det dock en annan sak, där råder kaos och instabilitet som yttrar sig i att en liten kader lägger hela dygn på att sitta och påstå skit om andra, skit om invandrare och skit om Sverige.
Nej, du tramsar. Du vänder frågor till svar och visar ingenting. Det du i sak bidrar med är att bekräfta att #jagärhär är vidriga mobbartyper.
Citera
2018-10-09, 00:48
Medlem
Citat:

Alltså:

Gör ni inte? Är ni inte? Tidigare i tråden skrev du detta: https://www.flashback.org/sp63278465

Citat:
Jag har fått en massa svar och frågor i tråden sedan jag var här sist. Tyvärr hinner jag inte svara på dem.

Flera av de frågor eller påståenden man ställer eller har om #jagärhär besvaras av #jagärhär själva här:
https://www.jagarhar.se/kolumnen/hat-eller-asikter/

Bla:
Citat:
Så här fungerar en #jagärhär-aktion:
1. Vi godkänner enbart aktioner som handlar om att man vill att gruppen ska stoppa hatet på nätet
2. Vad det står i artikeln spelar ingen roll. Om kommentarsfälten är hatiska är det en aktion för oss.
3. Alla aktioner behöver länkar till kommentarsfälten. Så se till att dela eller kopiera från fb-sidan med kommentarerna när du delar en aktion med gruppen.
4. Om aktions-startaren själv uttrycker sig nedlåtande raderas aktionen.
5. Medlemmar kommer från alla partier, och därför för vi ingen partipolitik i aktionerna eller i kommentarerna, men självklart får alla uttrycka sina egna politiska åsikter.
6. Vi finns till för att stoppa hatet och går därför enbart in i trådar som redan är hatiska.
7. Vi är inte en åsiktsmobb, utan syftet med gruppen är att fler ska komma till tals och kunna föra goda samtal i en trygg miljö utan hat och hot.
8. Vi går inte in i några privata trådar eller stängda grupper där man måste bli medlem.
9. Vi är inte med där någon hängs ut i så kallade drev. I så fall handlar det om att stötta någon som blir utsatt.
10. Vi gör inga gilla, anmälning eller röstningsaktioner.
11. Om aktionerna inte uppfyller kriterierna kommer de att plockas bort. Vi är måna om att aktionerna ska synas bra och raderar därför de inlägg som inte är direkt kopplat till aktionerna.

Det är exakt så jag fått information om att vi skall jobba. Allt annat är bara påhitt och förtal.

Bland det du citerat och som du skriver att det är exakt så som du fått information om att gruppen ska jobba hittar vi:

"gruppen ska stoppa hatet på nätet"
"Vi finns till för att stoppa hatet"
"syftet med gruppen är att fler ska komma till tals och kunna föra goda samtal i en trygg miljö utan hat och hot."
"Om kommentarsfälten är hatiska är det en aktion för oss."

Men nu hävdar du alltså att hat är fullt tillåtet och till och med kan vara bra, hot är inget ni kämpar emot och att det istället är "hårda ord" ni opponerar er emot och att ni använder "det goda ordet" för att kväsa det "hårda" ordet?

Det leder oss förutom konstaterandet av din inkonsekvens egentligen inte till något annat än att istället för att det är orden "hat" och "hot" som är i behov av definition så är det "det hårda ordet" och "det goda ordet" som är i behov av detsamma.

Så säg mig, vilka är de hårda orden som inte får förekomma i kommentarsfält? Och vad är det magiska goda ordet som kräver att en aktivistgrupp introducerar det på Internet?
Citera
2018-10-09, 20:48
Medlem
von-Utfalls avatar
Skulle inte Mina lämna JÄH nu efter valet?
Citera
2018-10-11, 18:16
Moderator
Ruskigbusss avatar
Ni som vill diskutera varandra kan göra det i PM eller telefon eller insändare i tidningar, men ge fan i att skita ner trådarna.

Tråden handlar om denna facebookgrupp och inget annat.

OT raderat.

/Mod
Citera
2018-10-14, 21:53
Medlem
Försvarare här inne påpekar om och om igen att #JÄH inte har något ansvar för vad privata medlemmar håller på med, samtidigt spammar deras egna medlemmar saker som detta:

Citat:
Joakim Guldbrand Allt det sjuka hatet som Åkessons lakejer sprider börjar göra att människor helt öppet vädra sin rasistiska åsikter. Att folk inte bara ber raisten hålla tyst är pinsamt, vad är det för fel på vårt land egentligen. Kan vi börja fundera på omtanke kärlek och att varje människa har sitt fulla värde jag hoppas du slipper detta igen Frazana bra att spela in häng gärna ut den som gjorde detta och åtala i vart fall

Detta då efter en artikel om detta:
Citat:
”Du är inte svensk” och “du kan inte prata svenska” – det är några av de kommentarer som 20-åriga Farzana Khatibi plötsligt fick utstå från några främlingar vid en busshållplats förra veckan.

INGENSTANS i artikeln nämns SD eller ens något som ens skulle kunna härledas till SD.
Men ändå lyckas man att beskylla SD och Åkesson för detta.

Citat:
Allt det sjuka hatet som Dennerts lakejer sprider börjar göra att människor helt öppet vädra sina åsikter där man hatar det fria ordet. Att folk inte bara ber idioten hålla tyst är pinsamt, vad är det för fel på vårt land egentligen.

Se ovan för hur lätt det är att ändra några få ord i den meningen och skriva exakt likadant om Dennert. Men oj, då är det helt plötsligt inte okej!

Edit: Bara för att klargöra så är det inte bara Joakim själv som verkar tycka att det är okej att anklaga Åkesson/Dennerts så där, då det finns mängder med andra #JÄH medlemmar som uppvotat det.
Som t.ex:

Ingvar Petterson
Stefan Kronholm
Lennart Virtamo
Elaine Marklund
Tomas Karlsson
Kenneth Svenring
m.fl

Edit 2:

Bara som en slutpoäng så kan jag slänga in Kenneth Svenring (#JÄH medlem) på det Joakim Gullbrand (även han #JÄH medlem) skrev:
Citat:
Kenneth Svenring Joakims slutsats är fakta.

Så om ni nu har klagomål över att folk dömer #JÄH för vad medlemmar gör så får jag hänvisa till Svenring, då han även skulle tycka att
Citat:
Allt det sjuka hatet som Dennerts lakejer sprider börjar göra att människor helt öppet vädra sina åsikter där man hatar det fria ordet. Att folk inte bara ber idioten hålla tyst är pinsamt, vad är det för fel på vårt land egentligen.

var fakta
Senast redigerad av RandomAssHamster 2018-10-14 kl. 22:20.
Citera
2018-10-15, 15:56
Medlem
Ankdammsmans avatar
Citat:
Sverige är inte alls på väg mot något kaos eller mer kaotiskt samhälle! Vårt land fungerar mycket bra med liten snabb byråkrati. Det är ordning och reda i stort sett överallt. Polisen har inte alls förlorat kontrollen på något sätt och Sveriges ekonomi är urstark.

Malmö har samma mordfrekvens som New York. Det är tre gånger högre än i London, exempelvis. Tycker du det är en rimlig definition av framgång?
Citera
2018-10-15, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomAssHamster
Försvarare här inne påpekar om och om igen att #JÄH inte har något ansvar för vad privata medlemmar håller på med, samtidigt spammar deras egna medlemmar saker som detta:

Detta då efter en artikel om detta:

INGENSTANS i artikeln nämns SD eller ens något som ens skulle kunna härledas till SD.
Men ändå lyckas man att beskylla SD och Åkesson för detta.

Se ovan för hur lätt det är att ändra några få ord i den meningen och skriva exakt likadant om Dennert. Men oj, då är det helt plötsligt inte okej!

Edit: Bara för att klargöra så är det inte bara Joakim själv som verkar tycka att det är okej att anklaga Åkesson/Dennerts så där, då det finns mängder med andra #JÄH medlemmar som uppvotat det.
Som t.ex:

Ingvar Petterson
Stefan Kronholm
Lennart Virtamo
Elaine Marklund
Tomas Karlsson
Kenneth Svenring
m.fl

Edit 2:

Bara som en slutpoäng så kan jag slänga in Kenneth Svenring (#JÄH medlem) på det Joakim Gullbrand (även han #JÄH medlem) skrev:

Så om ni nu har klagomål över att folk dömer #JÄH för vad medlemmar gör så får jag hänvisa till Svenring, då han även skulle tycka att

var fakta

Svaret är nej, vad enskilda personer gör med sin privata facebooksida har inte jäh med att göra.
Det är absurt att ens påstå något sådant.
Gäller detta enbart jäh gruppen då? Eller ska det gälla alla grupper?
Varför ska en regel bara finnas för jäh men inga andra grupper?

Facebook har regler, regler som man ska följa. Det är fortfarande dom som bestämmer på sin plattform. Här tas det fram lite olika meningar från personer, som inte bevisar ett skit.
Jag skriver detta igen, i denna tråd hängs medlemmar ut från jäh, finns uthängning på Nordfronts sida, tidigare gangrapesweden sida som man nu flyttat över till Nordfront.
Där pågår häxjakten på alla medlemmar i jäh.
Hur många här tar avstånd från det? En? Två kanske.

Jäh gruppen finns och frodas. Tycker dom gör ett fantastiskt jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in