Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-05-25, 18:38
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Oj...

Som jag har fattat det kan jag-gänget från början haft en hel del kommersiella idéer om att man skulle kunna betala dem för att få ”modereringshjälp”, men tror inte någon nappat? De tjatar ju iaf på rätt friskt om att inlägg inte är modererade trots att alla knappast har ambitioner om att göra så.
Gissningsvis är Mina Dennert den som dragit det längsta strået genom att hålla föreläsningar och låta betalningen gå in i det egna företaget.
Citera
2019-05-25, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosto
Såklart du tycker det för annars skulle du ju inte vara anonym.

Du är också anonym här.

Jag-gruppen förväxlar dessutom sina egna gruppregler med vad som gäller i stort. På FB måste man t ex inte ha eget foto på sin profilbild, och man behöver inte ha vänner och inlägg etc offentligt.

Sedan verkar det som många tröttnat på FB o twitter nu, bl a pga censuren, lynniga avstängningar etc. jag-gruppens medlemmar brukar jag blockera om de dyker upp nånstans när jag orkar titta in på Facebook, eftersom jag lärt mig vid det här laget att de inte har nåt vettigt att komma med. De trivs ändå bäst för sig själva, med att gilla varandras inlägg osv. Skönt slippa se dem.
Citera
2019-05-30, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Nä verkligen inte, jag bryr mig föga om vem du är...

Men jag tycker det är roande att en person som motsätter sig anonymitet på nätet använder ett anonymnt alias.

Självmål typ...
Varför det?
Om vi skall bada måste vi vara nakna tycker jag för vi har inga badgrejer med oss. Men ingen ville ta av sig naken då vill inte jag heller göra det.
Förstår du vad jag menar?
Citera
2019-05-30, 01:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kim088
Du är också anonym här.

Jag-gruppen förväxlar dessutom sina egna gruppregler med vad som gäller i stort. På FB måste man t ex inte ha eget foto på sin profilbild, och man behöver inte ha vänner och inlägg etc offentligt.

Sedan verkar det som många tröttnat på FB o twitter nu, bl a pga censuren, lynniga avstängningar etc. jag-gruppens medlemmar brukar jag blockera om de dyker upp nånstans när jag orkar titta in på Facebook, eftersom jag lärt mig vid det här laget att de inte har nåt vettigt att komma med. De trivs ändå bäst för sig själva, med att gilla varandras inlägg osv. Skönt slippa se dem.
Vissa som inte kan uppföra sig drar och stänger dörren men det visste vi redan.
Citera
2019-05-30, 03:01
Medlem
otellos avatar
Citat:
Varför det?
Om vi skall bada måste vi vara nakna tycker jag för vi har inga badgrejer med oss. Men ingen ville ta av sig naken då vill inte jag heller göra det.
Du är m.a.o. en hycklare. Inte speciellt anmärkningsvärt då det tycks vara jäh-mobbarnas paradgren.
En fråga, varför är det okej att öppet hata (och förtala) människor och organisationer som lutar åt höger?
Citera
2019-05-30, 03:50
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Varför det?

Ja du vill inte få oväntat hembesök som vi andra, men du vill gärna att vi andra inte ska vara anonyma men det är inga problem att du är det, ja självmål pt 2.
Citera
2019-05-30, 08:34
Medlem
Citat:
Varför det?

Om det nu är så viktigt för dig att ta bort anonymitet för alla så borde du väl visa detta genom att själv inte använda dig av det... vad hindrar dig?

Citera
2019-05-30, 17:13
Medlem
Återigen visar #JÄH att de tar politisk ställning genom att totalt spamma ner ett kommentarsfält om Greta Thunberg med hurra-rop, berätta hur duktig hon är med mera.

Detta trots avsaknaden av "hat" i fältet så har man aktivt gått in och stödjer något, dvs tar politisk ställning

https://www.facebook.com/expressen/p...0345?__tn__=-R
Citera
2019-05-30, 20:02
Medlem
Citat:
Per Björkenstam Sanandaji har för länge sedan förlorat trovärdigheten. Att han ens ges utrymme är pinsamt.

Ganska ironiskt när #JÄH-mods. och #JÄH-medl. aktivt går in och skriver kommentarer och gillar dessa om hur folk man tycker har "fel" inte ens ska få uttala sig.

Detta samtidigt som man promotar Sarneckis tolkning på Aftonbladet:

Citat:
Raphael Mabo Sarnecki är kriminolog och kriminologi är vetenskapen om brott. Jag har full tilltro till Sarnecki som vetenskapsman. Tyvärr finns det många amatör-forskare och lekmän på sociala medier som tydligen anser att de vet bättre.

Finns flera exempel men ville bara lägga upp ett i tråden.

Skriver du något som #JÄH som grupp håller med om så ska det pushas, om du vågar kritisera detta och peka på brister i logiken/argumentationen/etc så ska du hålla käften och få 0 utrymme.

#JÄH-logik i sitt esse när t.o.m nästan samtliga #JÄH-mods. finns närvarande för att pusha detta.
Återigen visar man sina politiska ståndpunkter i en så kallad "opolitisk grupp"

EDIT:
Ville bara lägga till lite exempel på hur Sandaji hånas utan att ens argumentera mot hans poänger som han gör i inlägget utan istället skriver inlägg som detta:
Citat:
Självklart XXXXX! När det rör brott som främst drabbar kvinnor är varenda gubbe plötsligt experter!😂

Detta gillas sedan av #JÄH-medl. och #JÄH-mods. samtidigt som Sarnecki endast får hyllningar.

En mild grad av försök till åsikts-förtryck känns det som..
Senast redigerad av RandomAssHamster 2019-05-30 kl. 20:15.
Citera
2019-05-31, 04:25
Medlem
Rufoss avatar
#JagÄrHär rycker ut och tokhyllar Sarneckis uttalande om BRÅ-rapporten. Att sexualbrottsligheten inte beror på invandrare.

På Aftonbladets Facebook-sida tar de över hela kommentarsfältet med sitt ryggdunkande. Alla som säger emot blir brunsmetade och påhoppade.

Skärmbild:
https://imgur.com/hcSJEhP

Man orkar knappt bry sig längre. Sverige förtjänar BRÅ #JagÄrHär och alla andra regimtrogna psykfall.
Citera
2019-05-31, 10:29
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
#JagÄrHär rycker ut och tokhyllar Sarneckis uttalande om BRÅ-rapporten. Att sexualbrottsligheten inte beror på invandrare.

På Aftonbladets Facebook-sida tar de över hela kommentarsfältet med sitt ryggdunkande. Alla som säger emot blir brunsmetade och påhoppade.

Skärmbild:
https://imgur.com/hcSJEhP

Man orkar knappt bry sig längre. Sverige förtjänar BRÅ #JagÄrHär och alla andra regimtrogna psykfall.
Skrämmande. Men även om statsapparaten och medierna genomsyras av sådana som mobbarna och hycklarna i #jagärhär så är de bara en liten högljudd minoritet av medborgarna. Man ska inte ge upp – det är bättre att upplysa allt fler om vilka hycklare, mobbare och lögnare det handlar om.

Alla exempel i denna tråd är tydliga bevis på hur oseriösa #jagärhär och deras gelikar är.
Citera
2019-06-01, 22:41
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cysteine
Misstänker att det redan tagits upp men TL;DR...

EU har ju tydligen förhandlat fram med Facebook och Twitter mfl. att s.k. "Trusted Reporters" ska få stort inflytande när det kommer till att censurera material på deras sidor och JÄH är en sådan s.k. "Trusted Reporter". Förhandlingarna har alltså skett utan lagstiftning, votering eller transparens, vilket gör det väldigt svårt att utkräva ansvar av politiska representanter. Enl. EU skulle medlemsstaterna hjälpa internetplattformarna att komma i kontakt med "Trusted Reporters". Var det socialdemokraterna som rekommenderade JÄH till EU/sociala plattformarna? Kulturministern alice bah kuhnke kanske? Någon som sitter på lite mer info?

Att döma från några av de citaten som kommer från JÄH-medlemmar så verkar det ju vara helt fel grupp att moderera nätet i syfte att reducera mängden näthat, då dom själva verkar näthata rätt friskt!
Det enda som händer är att folk tröttnar på Facebook och Twitter.
För att inte tala om msm och regimmedia.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in