2016-12-22, 02:50
Medlem
Koyaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoMoreTjafs
Vi gör skillnad

Vidare....Efter har varit deltagare i denna tråd från start och läst de flesta inläggen kan jag bara dra en enda slutsats; Sverige börjar bli friskt igen. Efter åratals av hat, hot, homofobi, sexism etc av den högerexrema sfären.

Ni gör lite skillnad på facebook. Om du nu tror att facebook är den enda plattformen som är drabbad så har ni mycket att arbeta med.
Ganska rolig teori du har att Sverige börjar bli friskt för att ni dränker andra människors åsikter i ett hav av spam
Citera
2016-12-22, 07:12
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Det här är ju helt fantastiskt. Det är som att deras ledare talar till ett gäng Samhalls-anställda.

Intressant att det bara är en massa Margareta, Birgitta, Monika och Elisabeth i gruppen. Är kvinnor mindre kapabla att ta in samhällsutvecklingen? Står det ingenting i Allers om gruppvåldtäkter och överfallsrån?

Jag tänkte exakt samma sak, har garvat non-stop sedan jag började läsa tråden Se det för vad det är istället för att bli arga - humor på hög nivå.

Trollande har plötsligt tagits till en helt annan nivå
Citera
2016-12-22, 07:18
Medlem
Boeg.Von.Aersles avatar
Citat:
Vi gör skillnad: 2 st hatsidor borttagna av Facebook på kort tid.10 tals trollkonton borttagna.
Två sidor tar inte debatten med oss. De använder sig av samma metoder som de beskyller de etablerade medierna för: Censur genom blockering av konton och massborttagning av kommentarer. Sidorna som censurerar vanliga hederliga debattörer är Politisk Inkorrekt och Stäng Gränsen.

Andra hatsidor använder sig av "Kronologisk" visning istället för "Toppkommentarer". Till ingen nytta då det antingen bara är oneliners eller faktabaserade #jagärhär kommentarer kvar.

Vidare....Efter har varit deltagare i denna tråd från start och läst de flesta inläggen kan jag bara dra en enda slutsats; Sverige börjar bli friskt igen. Efter åratals av hat, hot, homofobi, sexism etc av den högerexrema sfären.

God Jul & Gott Nytt År Folks (Version 1.0.1)

Ps: Ta hand om er och glöm inte vantar & mössa i vinter : Ds

Jafyfan, klappa dig själv på axeln du. Du är en sann god person. Ni gör verkligen skillnad. Jag är stolt att få dela denna jord med sådana som dig. Känner mig stärkt i min tro på mänskligheten. Tack. Verkligen.
Citera
2016-12-22, 07:22
Medlem
cerealtubemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linguas
Jag tänkte exakt samma sak, har garvat non-stop sedan jag började läsa tråden Se det för vad det är istället för att bli arga - humor på hög nivå.

Trollande har plötsligt tagits till en helt annan nivå

http://www.friatider.se/pastor-peter...er-kristen-tro

Det här är riktig humor

Citat:
Ursprungligen postat av fria tider
Artikeln är fabricerad för att uppröra och har ingenting med verkligheten att göra", skriver en av aktivisterna. "Jädrans lögnhalsar det är på Fria Tider!!!" skriver en annan. Vissa går så långt som att påstå att biträdande rektor Maria Fredriksson är en påhittad person.

Ouch
Citera
2016-12-22, 10:20
Medlem
Morgonrodnads avatar
Morgonens aktion är intressant nog inte inriktad mot hat utan mot förlöjligande av sexualiteter.

Citera
2016-12-22, 10:26
Medlem
Morgonrodnads avatar
Citat:
Vi gör skillnad: 2 st hatsidor borttagna av Facebook på kort tid.10 tals trollkonton borttagna.
Två sidor tar inte debatten med oss. De använder sig av samma metoder som de beskyller de etablerade medierna för: Censur genom blockering av konton och massborttagning av kommentarer. Sidorna som censurerar vanliga hederliga debattörer är Politisk Inkorrekt och Stäng Gränsen.

Förstår du inte att allt det här är något jättedåligt i vanliga människors ögon?

Att ni tystat två sidor på facebook bara för att ni inte håller med om deras åsikter är jättedåligt.

Att tio personer som är rädda för att skriva i eget namn nu är tystade är jättedåligt.

Att ni tvingat två sidor som tidigare tillät alla sidor debattera i sina kommentarsfält att börja censurera era politiska ståndpunkter är ju typ det värsta av allt, särskilt för de som sympatiserar med era åsikter!

Det här är generellt helt enkelt sämre än er klassiska metod att skramla med nyckelknippor eller kasta sten på polisen.
Citera
2016-12-22, 11:54
Medlem
Greeders avatar
https://rattviseformedlingen.se/2016...t-ar-jagarhar/

BOOOM! BOOYYAAAAH
Feel the love, feel the love! Nu kommer vi nå ut till ännu fler!
Citera
2016-12-22, 12:03
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder

BOOOM! BOOYYAAAAH

och sen räknar man rösterna och finner att alla som röstat på JÄH är medlemmar i JÄH...
Ni lyfter verkligen begreppet "Valet är Riggat" till en ny nivå.
Citera
2016-12-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greeder

BOOOM! BOOYYAAAAH
Troligen nås inte fler utan samma människor via en annan kanal!

Seher Yilmaz, som är ordförande i Rättviseförmedlongen har uttryckt ”män som grupp” gör att hon mår ”fruktansvärt illamående"! (FB) Seher Yilmaz: "Män ger mig kväljningar" Det är knappast kärlek utan snarare hat att utrycka sig så om en grupp.

Kanske #jagärhär kunde organisera någon aktion mot föraktet mot män? Undrar om det är sexism att uttrycka hat mot män?
Citera
2016-12-22, 13:06
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Okej, så du skryter över att ni får användare avstängda och kommentarer borttagna, men Politiskt Inkorrekt och Stäng Gränsen är dumma för att de blockerar konton och tar bort kommentarer..?

Ser ni verkligen inte att ni är en del av problemet och genom ert agerande förvärrar saken?

Men lite humor är det trots allt att ni är 40 000 pers som sprider precis de sidor ni vill motverka bland alla era vänner. Era aktioner ökar ju räckvidden enormt för dessa sidor.
Citera
2016-12-22, 13:08
Medlem
TransitGlorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trotteri
Troligen nås inte fler utan samma människor via en annan kanal!

Seher Yilmaz, som är ordförande i Rättviseförmedlongen har uttryckt ”män som grupp” gör att hon mår ”fruktansvärt illamående"! (FB) Seher Yilmaz: "Män ger mig kväljningar" Det är knappast kärlek utan snarare hat att utrycka sig så om en grupp.

Kanske #jagärhär kunde organisera någon aktion mot föraktet mot män? Undrar om det är sexism att uttrycka hat mot män?

#jagärhär tycks, likt samtliga falska och statligt styrda gräsrotsrörelser, helt anamma den rådande elitens påbud. Det vill säga intersektionell radikalfeminism.

Så nej. Att hata män är inte hat. Det är en varm, positiv och förenande känsla. Sexism drabbar kvinnor och rasism drabbar rasifierade. Punkt.

Hur kan 40.000 ha fel? Omöjligt. Rättning i ledet och marschera i takt.
Citera
2016-12-22, 13:18
Medlem
Greeders avatar
http://www.aftonbladet.se/kultur/article21975420.ab

Likt ringar på vattnet. De sociala plattformarna har sakta börjat fatta vad de flesta ändå vill ha. Och i den världsbilden ingår inte rasister eller andra hatare på något sätt.

"För den som känner sig kränkt över att inte få önska livet ur folk på Twitter finns det bra tips, inte minst så här i jultider. Fina och trevliga dagböcker finns fortfarande att köpa i butikerna. Varenda tanke kanske inte måste delas med hela världen."

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in