2016-11-22, 17:10
Medlem
Alligator Bioscience r ett fretag inom bioteknik som optimerar proteiner. Fretaget har ett stort fokus p cancerbehandling.

Vad har ni att sga om detta fretag som brsnoteras i morgon 23/11? Nasdaq Stockholm

Har bl.a Johnson & Johnson bakom sig.

Tankar & funderingar? Sjlv tror jag den kan sticka upp rejlt nrmsta dagarna med tanke p frutsttningarna.
Citera
2020-09-25, 15:51
Medlem
fejsetnr1s avatar
Efter att ja slt o nu kpt in mig igen s tror jag och hoppas min magknsla har rtt...men den har haft fel frut..s den som lever fr se....
Citera
2023-01-02, 18:44
Medlem
fejsetnr1s avatar
Fan ox skulle inte slt dessa.....
Skulle litat p min magknsla.....
Skit ox...

Alligator Bioscience
Bioteknikbolaget Alligator Bioscience rapporterar mycket lovande data frn interimsavlsningen i den pgende fas 2-studien Optimize-1 i frsta linjens behandling av spridd bukspottskrtelcancer med bolagets ledande lkemedelskandidat mitazalimab. Det framgr av ett pressmeddelande.

Studien r en ppen, multicenter-studie som utvrderar skerheten och effekten av mitazalimab i kombination med kemoterapi, mFolfirinox, hos tidigare obehandlade patienter med metastaserande pankreatiskt duktalt adenokarcinom. Inom ramen fr interimsanalysen fr futilitet bedmdes data av bde de deltagande prvarna och av oberoende experter, fr att utvrdera sannolikheten fr att studien som helhet kommer att utfalla positivt.

Resultaten visar en total svarsfrekvens (engelska ORR = Objective Reponse Rate) hos 52 procent av de 23 patienter som utvrderades, definierad enligt Response Evaluation Criteria in Solid Tumors.

ver 90 procent av patienterna uppndde sjukdomskontroll, det vill sga ett objektivt svar eller stabilisering av sjukdom. Dessa data r anmrkningsvrda, srskilt mot bakgrund av en tidigare visad ORR p 31,6 procent fr Folfirinox i en liknande patientpopulation, skriver bolaget.

Skerhetsdata bekrftar resultaten frn doseskaleringen i fas 1b-delen av studien, vilken visade att mitazalimab i kombination med mFolfirinox var sker och vl tolererad vid den rekommenderade dosen om 900 μg/kg.

Baserat p dessa positiva resultat planerar Alligator nu att inleda diskussioner med tillsynsmyndigheter i USA och Europa om accelererad utveckling och godknnande av mitazalimab i bukspottskrtelcancer, samtidigt som man fortstter att rekrytera patienter i den pgende studien. Topline-data frn studien vntas under frsta kvartalet 2024
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in