Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
Igår, 11:58
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Har mannen föreslagit så är jag av åsikten att mannen betalar. Vill man inte bjuda på middag, så går det bra med en fika istället.
Då betalar väl du om du föreslagit dejten?
Citera
Igår, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio

Jepp, jämlikhet i all ära, men tycker mannen ska betala. Blir konstigt att splittra.
Citera
Igår, 12:04
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starogen
Jepp, jämlikhet i all ära, men tycker mannen ska betala. Blir konstigt att splittra.
Konsekvens. Bra

Själv har jag egentligen ingen åsikt i frågan. Alla varianter funkar, men det gör det ju också svårare. Hade det funnits tydliga regler hade det varit lättare(men inte nödvändigtvis bättre).
Citera
Igår, 12:47
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:

Varför ska den som föreslagit dejten betala ? Är en dejt inte i bådas interess? Ska den som inte förslagit dejten få kompensation för dejten/tiden eller vad ?

Jag tycker, den som inte är intresserad av en andra dejt ska få betala för sig själv . Är man intresserad för en andra dejt så låter man så klart mannen stå för notan
Senast redigerad av Blackrose23 Igår kl. 12:50.
Citera
Igår, 12:49
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blackrose23
Varför ska den som föreslagit dejten betala ? Är en dejt inte i bådas interess? Ska den som inte förslagit dejten får kompensation för dejten eller vad ?

Jag tycker, den som inte är intresserad av en andra dejt ska få betala för sig själv . Är man intresserad så låter man så klart mannen stå för notan
Jag frågade för att användaren jag ställde frågan till tyckte att mannen skulle betala om det var han som föreslagit dejten. Jag personligen har dom sagt inga direkta åsikter i frågan.
Citera
Igår, 12:54
Medlem
Blackrose23s avatar
Citat:
Jag frågade för att användaren jag ställde frågan till tyckte att mannen skulle betala om det var han som föreslagit dejten. Jag personligen har däsom sagt inga direkta åsikter i frågan.

Inte jag heller, men bara kul att leka lite med tanken.

Jag tycker man burde ha en sådan oskriven regel i dejtingvärlden; om en kvinna inte är intresserad av en andra dejt så får hon betala för sig själv, annars låter man mannen betala. 💡
Citera
Igår, 12:55
Medlem
Första dejten är inte precis någon jag spenderar pengar på. Oftast brukar tjejerna vilja betala för sig själva men har absolut inga problem med att betala hela "kalaset". Kaffe/minigolf/båttur i skärgården/glass på stranden osv är alla aktiviteter som passar bättre än gammaldags stela middagar, så det är ingen kostnadsfråga egentligen.

Dyra dejter är för flickhvän/sambo/fru, inte random tjej #47.
Citera
Igår, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diosa7
Som rubriken lyder....
Jag är tjej och jag vill gärna betala vid första dejten och sen vid kommande dejter tycker jag att det är ok att typ turas om.
Men jag har en fix idé att vissa killar förväntar sig sex om de betalar...
Hur gör ni, betalar eller låter tjejen göra det? Och förväntar ni er betalning a natura om ni betalat?

Inga problem att man betalar om man får doppa - men får man inte doppa är det ju inte så däär
jääävlaaa kuul att bli dränerad på dubbla pengar
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in