2016-11-24, 13:08
Medlem
Lootpack23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Bowie, Prince, Cohen...

Men nej, den här pajasen blir vi inte av med.

Och nej, nåt jävla "kreativt geni" är han verkligen inte. Vad fan kallar du då Picasso, Mozart eller Leonardo, för att nämna några?

Klart han är en kreativ geni, jag personligen lyssnar inte på KW
Citera
2016-11-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Om det är så att du lyssnar mycket på rapmusik så kan du och jag diskutera Kanyes samlade verk men då görs det i en annan tråd.

Han drivs ju av nån sorts underdogmentalitet så de flesta andra rapparna är nog ointressanta, däremot Swift, Daft Punk och amerikanska presidenter, då jävlar går han igång.
När han förlorade ett MTV-pris till Daft Punk -07 eller när det var och surnade ihop fullständigt över att dessa - enligt Kanye - okända fransoser vann över honom var väl första gången man funderade över hur det var fatt.

Jag är nog fel person för det. Jag tycker han är skittråkig och kommer bara referera vidare till annan tidigare musik. Hitmusik och sälja sig själv är han duktig på, men jag kommer bara envisas med att han är tråkig Jag är mer intresserad av Kanye som fenomen.

Haha gav han sig på Daft punk också? Det har jag missat. Han drar ju ett löjets skimmer över sig själv med de han ger sig på. Kan tänka mig att många hip hop-artister bara ignorerat hans försök. Vilken hiphop-artist med självrespekt ger sig på Taylor Swift haha

Tyvärr verkar det inte, som man trodde först, vara arrangerat av skivbolaget, det är så här han ser det. MTV-priser mot popdivor är viktiga saker. Andra artister ser mtv som nåt förlegat, men själva galan fortsatt viktigt instrument sälja sin musik. Platserna köpta av skivbolagen och mainstream-dominerat. Kanye verkar tro att det är där man får riktig respekt...inte bara medial uppmärksamhet. Så ledsamt.

Om man nu tycker man är geni inom sin genré så får man väl ge sig på nån man tycker är likvärdig. Det är ju liksom så det alltid gått till inom hiphopen. Dra ned den som hotar en på kungatronen liksom. Det här är ju som om Eminem helt plötsligt skulle ge sig på Kylie Minouge haha Hon är en ikon på sitt sätt, men det skulle verka helt vansinnigt och onödigt.

Här är snoops reaktion på ranten, han ser ut som en bekymrad mormor, som nån i kommentarerna uttrycker det: https://www.youtube.com/watch?v=R8yxKR5J4W4

Klart sevärt.
Senast redigerad av flagella 2016-11-24 kl. 13:13.
Citera
2016-11-24, 14:18
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Nytt skivsläpp på gång? Detta kan genast kategoriseras såsom att "all publicitet är bra publicitet"...
Citera
2016-11-24, 14:50
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Nytt skivsläpp på gång? Detta kan genast kategoriseras såsom att "all publicitet är bra publicitet"...

en svenneballe som sitter och engagerar sig i kanye west. lyckad människa du är
Citera
2016-11-24, 14:55
Medlem
Jim.Carr3ys avatar
Hans mor dog i november för några år sedan. Kan kanske vara en faktor som har gjort att bägaren rann över. Han va ju väldigt nära sin mor.
Citera
2016-11-24, 15:01
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Vad säger du, niggah? Är det inte det lingot ni använder in da hood? Är du en svartskalle? Har inte äkta svenskar tillträde till denna eminenta tråd? Jag engagerar mig inte i avarter - jag studerar dem... Jag vidhåller att detta är en del utav ett publicitetstrick och nästa vecka sitter han i någon talkshow och förklarar sin situation, gråter lite och lovar bättra sig - sedan som ett mirakel, så råkar man komma in på hans nya skivsläpp och/eller biografi...
Citera
2016-11-24, 16:09
Medlem
Garanterat bipolär och nån form av asperber. Snubben är knäpp på allvar.

Absolut bästa var när south park drev med honom och han erkände att han hade för stort ego på twitter några år sen.
Citera
2016-11-24, 16:13
Medlem
Citat:

Skrev han och kunde inte börja en enda av sina meningar med stor bokstav, eller namn heller för den delen. Gör om gör rätt, Achmed.
Citera
2016-11-24, 16:49
Medlem
Citat:
Han kanske tycker om musiken? Tycker att du verkar jävligt misslyckad.

Förövrigt så tror jag inte att vi någonsin kommer få reda på om det nu är "illuminati" som har dragit igång detta eller om det är ett PR-stunt. Vardera är ju fullkomligt möjligt.
Citera
2016-11-24, 16:49
Medlem
NegerGregerxDs avatar
Fan, när man äntligen förstår vad en rappare säger så skicker de han till psyket

För många röda piller för stackaren..
Citera
2016-11-24, 18:43
Medlem
Jag tror också att han har nån sorts asperger. Redan det han gjorde på MTV video awards mot Taylor Swift är ett ganska tydligt tecken på psykisk störning även om det inte var lika sjukt som hans uppträdande i år.

På wikipedia så står det att både Obama och Trump hånade Kanye efter den händelsen. Det är fömodligen det som har påverkat hans beteende nu i samband med USA-valet. Han nämner både Taylor Swift, Obama, Trump och Beyonce i sin rant.

"Donald Trump called for a boycott on West"
"West's behavior even received condemnation from U.S. President Barack Obama... The young lady seems like a perfectly nice person, she's getting her award and what's he doing up there? He's a jackass," said Obama."
https://en.wikipedia.org/wiki/2009_M...ated_incidents
Citera
2016-11-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Om han nu har kraftiga sömnproblem , så e det ju bra om han får den vård han behöver.

Låter dock konstigt att inte en världsartist har tillgång till bra sömnmedicin / piller / knark osv

Annars rekommenderar jag varm mjölk för sömn !

Du är tyvärr hjärntvättad. Kanye west har aldrig varit friskare, eller vaknare för den delen! Om du lyssnar på vad han säger i sitt "rant" (jag kallar det hellre tal) så hör du att han försöker berätta för sin publik att dem blir lurade av Google & Facebook. Om du också är en av alla dem som inte redan förstått detta faktum... ja, då kan jag förstå att du tror på vad media och "massorna" säger.

Vi lever i en speciell tid just nu. Det är tider av uppvakning bland folk, och vare sig ni vill eller inte så kommer sanningen till slut manifestera sig. Jag blir dock sjukt oroad när en snubbe med så mycket stamina och pondus som Kanye lyckas bli "tystad" på det här sättet.

Jag är som honom. Ingen kan tysta mig. Jag har integritet, pondus och lägger korten på bordet istället för att "spela med" i alla lägen för att bli accepterad av samhället. Varför vill ni alla bli det? Så att "staten" kan fortsätta ta era pengar utan att fråga? Så att dem kan tvångsmedicinera er? Så att ni kan fortsätta tro att skatten som ni betalar av ERA pengar går till någonting av värde för er... snälla, sluta nu. Har ni bra sjukvård? Har ni billig kollektivtrafik? Har ni bra skolor? Har ni bra äldrevård? Har ni bra barnvård? Nej... så vart tar alla era pengar vägen då? Det är ju trots allt en jävla tredjedel av allt ni tjänar som ni bara ger snällt iväg utan att ifrågasätta ett jävla dugg!

Jag drivet eget, då är det över fucking 50% av alla mina tjänade pengar som jag bara skall ge bort till en "stat" bara för att dem säger så... är det logiskt i era ögon? Om det är det, hur i helvete fungerar den logiken? Sluta sova nu alltså! Vakna the fuck up!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in