Citat:
Ursprungligen postat av
Dofterna
Om det är så att du lyssnar mycket på rapmusik så kan du och jag diskutera Kanyes samlade verk men då görs det i en annan tråd.
Han drivs ju av nån sorts underdogmentalitet så de flesta andra rapparna är nog ointressanta, däremot Swift, Daft Punk och amerikanska presidenter, då jävlar går han igång.
När han förlorade ett MTV-pris till Daft Punk -07 eller när det var och surnade ihop fullständigt över att dessa - enligt Kanye - okända fransoser vann över honom var väl första gången man funderade över hur det var fatt.
Jag är nog fel person för det. Jag tycker han är skittråkig och kommer bara referera vidare till annan tidigare musik. Hitmusik och sälja sig själv är han duktig på, men jag kommer bara envisas med att han är tråkig
Jag är mer intresserad av Kanye som fenomen.
Haha gav han sig på Daft punk också? Det har jag missat. Han drar ju ett löjets skimmer över sig själv med de han ger sig på. Kan tänka mig att många hip hop-artister bara ignorerat hans försök. Vilken hiphop-artist med självrespekt ger sig på Taylor Swift haha
Tyvärr verkar det inte, som man trodde först, vara arrangerat av skivbolaget, det är så här han ser det. MTV-priser mot popdivor är viktiga saker. Andra artister ser mtv som nåt förlegat, men själva galan fortsatt viktigt instrument sälja sin musik. Platserna köpta av skivbolagen och mainstream-dominerat. Kanye verkar tro att det är där man får riktig respekt...inte bara medial uppmärksamhet. Så ledsamt.
Om man nu tycker man är geni inom sin genré så får man väl ge sig på nån man tycker är likvärdig. Det är ju liksom så det alltid gått till inom hiphopen. Dra ned den som hotar en på kungatronen liksom. Det här är ju som om Eminem helt plötsligt skulle ge sig på Kylie Minouge haha Hon är en ikon på sitt sätt, men det skulle verka helt vansinnigt och onödigt.
Här är snoops reaktion på ranten, han ser ut som en bekymrad mormor, som nån i kommentarerna uttrycker det:
https://www.youtube.com/watch?v=R8yxKR5J4W4
Klart sevärt.