Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-11-24, 13:20
  #13
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Så du menar att det är att värna om Tre Kroner när man sätter Åkessons ansikte på en av USAs största fiktiva kultfigur?

Liknar mer en satirteckning i random vänster tidning än ett seriöst omslag som ska "värna om dessa symboler"

Nu var det ju givetvis inte främst denna teckning som jag syftade på, även om popkulturaliserande av symboler också kan vara ett sätt av bevarande.

Sedan funkar ju omslaget och fyller sitt syfte bevisligen iom att det redan gett så mycket gratisrekalm. SD-hatarna är så lätta att läsa att man kan spela dem som pianon (men så var ju också SD:s första partiledare utbildad klassisk pianist också).
__________________
Senast redigerad av Y2W 2016-11-24 kl. 13:42.
Citera
2016-11-24, 13:39
  #14
Medlem
burialhexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Nu var det ju givetvis inte främst denna teckning som jag syftade på, även om popkulturaliserande av symboler också kan vara ett sätt av bevarande.

Sedan funkar ju omslaget och fyller sitt syfte bevisligen iom att det redan gett så mycket gratisrekalm. SD-hatarna är så lätta att läsa att man kan spela dem som pianon.

Tycker inte det är så mkt popkultur över teckningen, som sagt lutar det mer åt satir.

Ja, den enda gången "all reklam är bra reklam" är något positivt gäller det just SD..
Piano är dock ett av de svårare instrumenten att behärska skickligt.
Citera
2016-11-24, 13:42
  #15
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Tycker inte det är så mkt popkultur över teckningen, som sagt lutar det mer åt satir.

Ja, den enda gången "all reklam är bra reklam" är något positivt gäller det just SD..
Piano är dock ett av de svårare instrumenten att behärska skickligt.

Vad skulle det vara för motsats mellan popkultur och satir menar du? Och själv kan jag väl inte tänka mig något mer popkulturellt än USA:s tecknade superhjältar.

Och bevisligen kan SD piano så pass bra att man med hjälp av idioter som stör sig på detta och hjälper till att ge SD gratis PR blivit största parti.
Citera
2016-11-25, 11:53
  #16
Medlem
burialhexs avatar
Bedårande skäggbarn?

https://m.facebook.com/story.php?sto...53891028019449
Citera
2016-11-25, 13:49
  #17
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burialhex
Bedårande skäggbarn?

https://m.facebook.com/story.php?sto...53891028019449

Politisk humor är svårt, få om någon SD-hatare har intelligens nog att klara av sånt och det är detta ett tydligt exempel på.
Citera
2016-11-25, 19:15
  #18
Medlem
Laylahs avatar
Har journalisterna på GP verkligen ingenting annat att skriva om? Nu gör de sig löjliga i överkant.

Det är ju knappast nyhetstorka i Sverige, men tanke på mångkulturen.
Citera
2016-12-08, 00:15
  #19
Medlem
UlphSvensons avatar
Vem grinar? Hela Sverige skrattade ju ihjäl sig!

Sen ser man ju tydligt att det inte är barn på bilden.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback