Citat:
Ursprungligen postat av
MathiasVonCreme
Landet är förlorat för all framtid. Jag flyttade till ett annat land för ett år sedan och rekommenderar er att göra detsamma. Flytta nu innan den stora massan också vill fly från landet. Hur kan ni leva ett lycklig i ett pissland med världens högsta skatt och veta att pengarna går detta?
Enda sättet är att minimera de egna skatterna.
Något som kan göras på en rad olika sätt.
Från helt lagliga till rent kriminella och mittimellan.
Med den massinvandringspolitik vi har NU och de generösa regeler runt den så aviserar SKL - sveriges kommuner och landsting - att kommunalskattenrna måste upp rejält.
Och så läser men en artikel i pressen där sossar, ssu med stöd från "arbetarkommuner" skallar;
"Höj skatten och återställ flyktingpolitiken"
De menar att
Citat:
Åtstramningen av flyktingpolitiken var ett misstag som ”spelar de högerpopulistiska krafterna i händerna”
Jag bävar. Allvarligt.
Jag har alltid haft ambitionen att stanna kvar i landet tills döden befriar mig och har sett de som flyttar som "landsförrädare".
Men såna här utspel får mig att fundera över om det är nån ide att stanna och kämpa. Överhuvudtaget.
Att hålla på att höja skatter får de som vill plugga till välbetalda arbeten att lacka ur.
Så räkna med att färre kommer att utbilda sig högavlönade yrken där det redan råder brist på arbetssökande.
Och då för vi höra att "arbetskraftsinvandringen" måste öka.
Varför skulle välutbildade människor frivilligt flytta till ett högskatteland när det finns andra länder där de kan få behålla en betydlgt större del av deras lön efter skatt?
Till ett land med en ekonomisk politik som ger en allt svagare valuta.
Det här med att höja skatter är så destruktivt för landet som inte är jämförbara med annan politik.