Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-24, 19:04
Medlem
Jag planerar att flytta utomlands med min hund antagligen till Storbritannien eller Irland och jag undrar om ngon har erfarenhet om hur det bsta sttet att transportera henne dit, jag har inte bil eller krkort s bilvgen e inte ett alternativ, hon r en liten hund som vger ca 7 kg
Citera
2016-11-24, 19:12
Medlem
Andersdamaans avatar
Om du inte vill transportera hunden med flyget s terstr tg via Frankrike (Eurotunneln) eller tg ned till Nederlnderna/Belgien och sedan frja ver till England.
Citera
2016-11-24, 19:33
Medlem
Jag tog med mig mina katter nr jag flyttade hem frn England till Sverige.

Varken England eller Sverige har rabies s om du flyger direkt frn Sverige till England. Om planet mellanlandar eller om du ker tg/bil mste hunden vaccineras.

Detta var vad som gllde d, ca 6 r sedan.

Mina katter flg utan mig. De var tvugna att sitta i speciel bur med speciella mtt fr kattens storlek. Dessa burar kostade typ 1200 styck.

Tar du med dig hunden s mste den ha vissa vaccinationer, avmaskning etc.
Kontakta vet och sg vart du ska ka s hjlper de dig med rtt vaccinationer och djurpass.

Det kostade mig 8000-9000 sek att ta hem tv katter frn england till sverige.
Citera
2016-11-24, 21:08
Medlem
Jag har egentligen inget emot att flyga med henne men verallt s str det att hundar trots storlek flyger till Storbritannien och Irland som cargo (frakt) s jag undrar lite att om dem som har en liten hund har kunnat lsa det p annat stt, annars blir det tg och frja eller ta sig till Frankrike fr tg, min hund skulle aldrig klara av att fraktas hon vill veta att jag r i nrheten hon r en liten diva
Citera
2016-11-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moxer1993
Jag har egentligen inget emot att flyga med henne men verallt s str det att hundar trots storlek flyger till Storbritannien och Irland som cargo (frakt) s jag undrar lite att om dem som har en liten hund har kunnat lsa det p annat stt, annars blir det tg och frja eller ta sig till Frankrike fr tg, min hund skulle aldrig klara av att fraktas hon vill veta att jag r i nrheten hon r en liten diva
Stmmer. Storleken p hunden spelar ingen roll, den ker som frakt.
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2785112

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in