• 2
  • 3
2016-11-26, 21:02
Medlem
Ts är inte säljare? Får det till att hon är någon slags sekreterare som ska printa ut kontrakt och serva säljare efter behov.

Säljare A och B tycker att hon gör för lite och säljare C pratar inte med henne... Säljare C vill inte vissa henne grejjer, förmodligen saker som han tycker hon bör klara själv vid det här laget?

Ska man behöva visa sin sekreterare hela tiden vad som ska göras, kan man lika bra sparka henne och göra det själv...
Citera
2016-11-26, 22:13
Medlem
idiamindadas avatar
Aerobatik.. Hur fan fick du jobbet?
Citera
2016-11-26, 23:15
Medlem
AnOldBeginnings avatar
1. Han skäms eller är rädd (pga fru etc) och kan inte hantera situationen och väljer att bara ignorera. - I så fall ta ett snack med honom så situationen blir mindre spänd.
2. Han ville knulla och fick inte och bestämmer sig för att vara fittig. - I så fall säg ifrån till någon inom företaget.
3. Han behandlade dig extra bra för att du är en snygg tjej han ville ligga med, blev nekad, och då tappade han intresset och behandlar dig som vem som helst. - I detta fallet är det bara att köpa situationen.

Citat:
Ursprungligen postat av slitnajeans
jag var otroligt kunnig när det kommer till [...] aerobatik
Är du pilot?
Citera
2016-11-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chemistry-sb
han trodde han skulle få knulla, så blev det inte, då blev han sur. Det är ett misstag att sitta med sin chef ute i humlegården full.
Det här är ett bra råd. Stanna aldrig kvar ensam med kollega när övriga lämnar festen. Det leder ofelbart till problem oavsett vilket/vilka kön som är inblandade.
Citera
2016-11-26, 23:49
Medlem
C är en pajas som kan inte ta diss, ta upp med chefen säger jag bara. Stå på dig.
Citera
2016-11-26, 23:50
Medlem
För tjejer som blir uppmärksammade av överordnade på fel sätt är det ofta upp som en sol och ner som en pannkaka. Om det är C som är din chef kan det tyvärr vara så att det bästa för dig är att söka dig vidare till en annan arbetsplats, där du blir värderad efter din arbetsprestation och kompetens. Men om det är ett jobb som är värt mycket för dig trots att du mår som du skriver får du bara skaffa lite skinn på näsan. Fokusera på att göra ett bra jobb och att bli en tillgång på jobbet, behandla C korrekt men lägg ingen energi på honom och se hur det utvecklar sig, i bästa fall dunstar den där lilla fadäsen snabbt bort.
Citera
2016-11-28, 01:41
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slitnajeans
W/E..
Och detta betyder? Lite svårt att hänga med i din text.
Citera
2016-11-28, 01:51
Medlem
MrMadoffs avatar
omg, vill du byta liv?
Citera
2025-02-21, 10:51
Medlem
Jag är själv i centrum för detta på min arbetsplats.

Började på ett nytt jobb för ett tag sedan.
Har märkt att en mindre grupp om 3-4 personer som håller ihop i vårt och torrt deltar i detta charad liknande mind fuck game.

Om jag berättar en sak för person A om vad jag vill göra i livet. Vad jag vill spara och köpa eller har som livsmål tar det 1-2 dagar sen kommer person B och säger att han skall göra eller köpa precis just den grejen. Det har hänt säkert minst 6-7 gånger. Lite för många gånger för att bara vara en slump. I bland kan det till och med vara saker som B sagt tidigare att han inte ens gillar eller absolut inte tycker är viktigt (innan charaden började)

Person B är också flitig i att alltid ta ställning mot det jag säger och komma med invändningar om varför det är fel. I ALLT jag säger.

Märker att vissa av dom andra också hakar på spelet fast på lite olika sätt. Någon pratar om sin fru har fått ett jobb med brutalt bra lön och att dom snart skall skaffa hus. Dessa saker kändes till en början inte alls som om det ingick i spelet men jag har nu i efterhand insett att det hela är nog bullshit deluxe. Mest för att sättet personen levererar informationen på med ett hånfullt leende.

Har förstått nu att temat verkar ligga i att få mig avundsjuk, vilket jag typ aldrig blir. Men det är något dom har fått för sig är min Akilleshäl och svaghet.

När jag växte upp som barn fick jag för lite uppmärksamhet och för lite social stimulans för att känna riktig lycka. När jag köpte eller gjorde saker kom den riktiga dopaminproduktionen i gång. Det är betalningssystemet för hjärnan. I bland pratar jag kanske lite för ofta om saker som gör mig glad, ungefär som föräldrar som pratar om sina barn. Men jag är rätt säker på att dessa föräldrar inte gör det för att skryta. Det gör inte jag heller. -Aldrig.

Jag jämför mig aldrig med andra utan gläds bara av vilka förändringar jag gör med mitt egna liv.
Känner snarare tvärt om att jag kan glädjas med folk som har möjlighet att förgylla sitt liv även om det innebär exakt samma saker jag själv gillar men inte har just nu. Det gör mig bara mer förstående till glädjen.
Men jag tycker på det stora hela att jag har det väldigt bra i livet just nu. Betydligt bättre än när jag växte upp och jag antar det är därför jag pratar om det.

Jag tror det hela bottnar i att dom är avundsjuka på mig och vill hämnas för att dom tror jag beter mig som jag gör för att såra folk.
Deras ambitioner att göra mig avundsjuk är totalt bortkastad för dom lyckas inte, men däremot är det sjukligt hur mycket energi och tid dom är villiga att spendera på detta beteende.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in