2016-11-27, 14:19
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Det här kan ni inte förlika er med, under tiden jag spelar Pernilla Wahlgren i Poweramp i Sony Xperia
så får numera Sonys egen musikspelare alltid spel och laddar sig själv på ett okänt kommando, händelsen kallar sig "Musik på gång" och detta leder till att musiken sänks i Poweramp så att jag sen manuellt måste stänga ner inkräktarspelaren och höja tillbakavolymen på Poweramp, men den kvarliggande processen av musikspelaren leder till ökat batterislukande som i sin tur riskerar ta slut innan sista dansen, och då blir det katastrof i Övre Volta/Afrika.

Så här var det inte för en vecka sedan!!
Citera
2016-11-27, 14:59
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Ledtråd...alltså ja tror att det är när jag sätter i öronsnäckorna som musik på gång launchas, r'ättare sagt jag vet att det är när jag pluggar in, varför ska jag köpa nya?
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-11-27 kl. 15:02.
Citera
2016-11-27, 18:12
Medlem
BigFatCones avatar
Det är nog en inställning som bråkar. Jag vet att det går att få PowerAmp att startas när man pluggar in sina hörlurar.
Citera
2016-11-27, 19:05
Medlem
bl-gr-ns avatar
Det verkar vara en Android men Sony och Samsung 5.x(som jag provat) kallar saker olika.
Kolla:
Inställningar -> Appar/Program -> Fliken Alla Appar/program alternativt Standardprogram/Appar.
Leta där efter programmet som startar sig självt, klicka på det och ta bort det som standardprogram för den ena eller andra filtypen eller när hårdvara kopplas till mobilen.

Har du köpt nya öronpluggar och låtit mobilen installera något program? Så kan det vara problemet.
Om du inte använder programmet kan du avinstallera eller inaktivera det i samma fönster.

Alternativt får du starta inkräktar programmet och i dess inställningar ta bort att det ska starta när något kopplas i mobilen...

Hjälper inte det, så har du fått något illvilligt program i mobilen.
Citera
2016-11-28, 21:39
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone