Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-30, 10:03
  #1
Medlem
Hej alla! Jag och frugan tänkte åka på bilsemester med våran nya Ferrari 458 Italia till Kina och jag har hört ryckte om att kineser inte gillar fysik kontakt som att skaka hand osv. Som här i sverige kan man ju gå fram och hälsa genom att skaka hand med en främling men i kina så bugar man väl?
Jag vill bara vara säker att jag inte hamnar i trubbel genom att skaka hand med en kines.
Tacksam för svar!
Citera
2016-11-30, 10:14
  #2
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schooler69
Hej alla! Jag och frugan tänkte åka på bilsemester med våran nya Ferrari 458 Italia till Kina och jag har hört ryckte om att kineser inte gillar fysik kontakt som att skaka hand osv. Som här i sverige kan man ju gå fram och hälsa genom att skaka hand med en främling men i kina så bugar man väl?
Jag vill bara vara säker att jag inte hamnar i trubbel genom att skaka hand med en kines.
Tacksam för svar!

Nu skall ni i och för sig inte åka till Kina. Ni skall åka till Ullared i er gamla V70.

För att svara på den hypotetiska frågan. Ja, du kan peta på kineser men varför skulle du vilja göra det?
Citera
2016-11-30, 10:27
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Nu skall ni i och för sig inte åka till Kina. Ni skall åka till Ullared i er gamla V70.

För att svara på den hypotetiska frågan. Ja, du kan peta på kineser men varför skulle du vilja göra det?

Ullared låter faktiskt ganska trevligt, visst är det i Ryssland?

Jäkla dum kärring vi har ingen liten V70 utan en fin Ferarri 458 Italia

Ok nu vet jag att de tillåter fysik kontakt
Citera
2016-11-30, 11:30
  #4
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schooler69
Hej alla! Jag och frugan tänkte åka på bilsemester med våran nya Ferrari 458 Italia till Kina och jag har hört ryckte om att kineser inte gillar fysik kontakt som att skaka hand osv. Som här i sverige kan man ju gå fram och hälsa genom att skaka hand med en främling men i kina så bugar man väl?
Jag vill bara vara säker att jag inte hamnar i trubbel genom att skaka hand med en kines.
Tacksam för svar!

Du tar en Ferrari genom Europas och Asiens mörkaste länder och oroar dig för att peta på en kines... hur länge får du behålla Ferrarin skulle vara ditt största bekymmer.
Citera
2016-11-30, 11:32
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schooler69
Ullared låter faktiskt ganska trevligt, visst är det i Ryssland?

Jäkla dum kärring vi har ingen liten V70 utan en fin Ferarri 458 Italia

Ok nu vet jag att de tillåter fysik kontakt

Nej, du har ingen Ferrari. Även om du hade en skulle du aldrig få för dig att köra den närmare 1000 mil till Kina,
Citera
2016-11-30, 11:40
  #6
Medlem
BernardLoutres avatar
Ge fan i att klappa dem på huvudet så ska det säkert gå bra.
Citera
2016-11-30, 12:00
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Ge fan i att klappa dem på huvudet så ska det säkert gå bra.

Aja det ska JAG TÄNKA PÅ
Citera
2016-11-30, 12:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Du tar en Ferrari genom Europas och Asiens mörkaste länder och oroar dig för att peta på en kines... hur länge får du behålla Ferrarin skulle vara ditt största bekymmer.

Nja jag tänkte köra via ryssland och ner via mongoliet för det är inte bra med kirg och så men jag har en ferarri faktisks
Citera
2016-11-30, 12:06
  #9
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Schooler69
Nja jag tänkte köra via ryssland och ner via mongoliet för det är inte bra med kirg och så men jag har en ferarri faktisks

Jan Emanuel har väl en sådan men du har det inte.
Citera
2016-11-30, 14:02
  #10
Medlem
Lacerdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragge81
Jan Emanuel har väl en sådan men du har det inte.
I en annan tråd skriver TS på sin fantastiska Svenska att han arbetar som advokat och tjänar 250.000 om året efter skatt. Med den informationen så låter det ju högst trovärdigt att han ska åka med sin fru i Ferrarin till Kina....
Citera
2016-11-30, 16:47
  #11
Medlem
Vem fan gillar att skaka hand? Hälften av alla tar fram vänsterhanden 10 cm och tror att man ska skaka den? Handskakning är nog den #1 ledande anledningen till självmord på grund av hur lätt det är att göra det pinsamt.
Citera
2016-11-30, 21:57
  #12
Moderator
Neksnors avatar
0.03 - Trams och off-topic.

Kina --> Papperskorgen
/Moderator
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2787035

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback