Citat:
Ursprungligen postat av
Inv4SD
[/b]
Hur mycket än lasermannen är saknad och han lyser som en hjälte i sin frånvaro tror jag verkligen en ny laserman dags dato skulle vara kontraproduktivt och ge kulturmarxisterna det svepskäl de behöver för att åter få kontrollen över svenskens verklighetsuppfattning.
Våld är kontraproduktivt just nu...
Hur mycket saknar du lasermannen egentligen? Om någon enskild person banat väg för okontrollerad invandring så är det väl han? Jag undrar om du ens förtsått orsakerna till hur det ser ut i samhället idag? Vi har tagit emot för många invandrare helt enkelt. En del av dessa vill eller kan inte försörja sig i detta land men de allra flesta vill och gör rätt för sig. Att då gå ut och skjuta folk slumpmässigt på gatan leder enbart till en sak. Gränslös empati för invandrare generellt och nära nog fullt stöd för politikerna att öppna gränserna. Än värre, förgiftad debatt om invandringen. Antingen är du rasist eller laserman om du har något emot den förda politiken. Det är vad lasermannen orsakat samhället (förutom enormt lidande för sina offer).
Har lasermannen påverkat invandringen till Sverige? Ja, tveklöst! Men knappast på det sättet han tänkt sig. Ett ovanligt intelligensbefriat sätt att göra något åt problemen vi har.
Invandringspolitiken i Sverige är svenskarnas fel, inte invandrarnas.
Men jag kan undra som du, varför säger inte någon stopp? En av anledningarna är demoniseringen av precis alla som är kritiska mot invandringspolitken. Men idag har problemen gått väldigt långt. Läste just om hot och ordningsproblem på biblioteken. Här är politikernas svek väldigt tydligt. Anställda får i uppgift att ordna möbleringen för att motverka oordningen.
Ommöblering mot integrationskaos? Svenskar har helt enkelt inte förmågan att lösa dessa problem. Politikerna har varken förmågan eller modet.
http://www.expressen.se/kultur/stoke...vaga-ha-oppet/
Roger Haddad är en av få politiker som verkar ha vaknat. Tyvärr möter han motstånd och kommer att fortsätta göra det. Om han sitter på några lösningar vet jag inte, jag är väldigt tveksam. Men så här möts han när han påpekar problemen:
Citat:
– Majoriteten i kommunen har blundat för integrationsproblemen här. Så fort jag har öppnat munnen om detta har kommunstyrelsen ordförande, Anders Teljebäck, svarat: "Gör inte politik av Bäckby", säger Haddad.
Fullkomligt hopplöst. Därför är det viktigare än någonsin att
hålla diskussionen saklig. Även om vänstern inte gör det måste den som vill bli tagen på allvar hålla sig till fakta. Inte lögner, inte våld och framför allt inte överdrifter i en situation som redan är överdriven. Det kommer bli värre innan det blir bättre men att ropa varg hjälper inte, det gör bara att färre lyssnar. Det är inte läge att fortsätta med kontraproduktivt våld och efterblivna överdrifter och lögner.