Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2016-12-09, 12:03
  #37
Medlem
Jouranlist förvränger verkligheten för att skapa en mer polariserad bild av vad som sägs i en ras-fråga.

Jag är SHOCKAD. Trodde AAAAAAALdrig att media skulle bete sig så.
Citera
2016-12-09, 12:46
  #38
Medlem
hushlittledarlings avatar
Finner inget konstigt i att SVT tar upp Flashbacks drev mot ett barn.

Trott eller ej, men Flashback och en djävla massa andra bloggare, propagandasidor, bruna sidor är en maktfaktor. Där sprids lögner. Där hetsar sekten sina medlemmar med "systemkollaps", "Sverige går under för mångkulturen", "mångkulturen är roten till alla mord, kriminalitet osv"

Så har det varit i alla tider oavsett vilken sida man väljer, röd, brun, blå, kristen, isis, sionister, White trash, knarkglorifiering osv. Där odlas myter om död, mord, våld, samhälle och där stärks kamperna.

I detta fall är det ju inte miljöpartiet som hetsar mot ett barn, utan den bruna slöddersekten som inte klarar av att se ett barn av annan hudfärg ha luciakrona på huvudet.

Och eftersom drevet, dvs vuxna människor, blev så brutalt mot barnet så att föräldrarna bad att ta bort bilden, då förstår man ju vilken rädsla dessa vuxna människor sätter. Det är makt.

Det är samma människor som i andra korridorer skriker på "åsiktskorridooooooor".
Men när de själva stänger inne människor i fel korridor då är det helt ok.

När man ser hur en 28-åring åker till en restaurang och skjuter sönder inredningen för att han "läst på internet att där inne pågick en pedofilring ordnad av Hillary Clinton" Ja, då förstår man ju att med hat, myter, skrik och gap så kan man förändra och det gör också att på andra sidan är det människor som far illa. I detta fall ett barn som kommer vara väldigt medveten om att han har fel hudfärg för många människor.

Det är så ni skapar hat. Det är så ni skapar rasism. Det är så ni också stärker kampen mot er... ni trappar upp ert hat, så gör även vi och ni kommer att få se hur vi kommer äta upp ert hat. #Jagärhär kommer göra motstånd. Vi är många som ställer oss upp nu och vi kommer be er sitta ner.

Rasist är inget som man föds till det är nåt som nån har lärt en.
Och här är Flashback en skola för många och det är så många oskyldiga som far illa av ert hat.
Citera
2016-12-09, 13:01
  #39
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Finner inget konstigt i att SVT tar upp Flashbacks drev mot ett barn.
Vem har Flashback drevat mot?
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Det är så ni skapar hat. Det är så ni skapar rasism. Det är så ni också stärker kampen mot er... ni trappar upp ert hat, så gör även vi och ni kommer att få se hur vi kommer äta upp ert hat. #Jagärhär kommer göra motstånd. Vi är många som ställer oss upp nu och vi kommer be er sitta ner.
Vilka är "ni" i sammanhanget?
Citera
2016-12-09, 15:48
  #40
Medlem
basseakers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Finner inget konstigt i att SVT tar upp Flashbacks drev mot ett barn.

Trott eller ej, men Flashback och en djävla massa andra bloggare, propagandasidor, bruna sidor är en maktfaktor. Där sprids lögner. Där hetsar sekten sina medlemmar med "systemkollaps", "Sverige går under för mångkulturen", "mångkulturen är roten till alla mord, kriminalitet osv"

Så har det varit i alla tider oavsett vilken sida man väljer, röd, brun, blå, kristen, isis, sionister, White trash, knarkglorifiering osv. Där odlas myter om död, mord, våld, samhälle och där stärks kamperna.

I detta fall är det ju inte miljöpartiet som hetsar mot ett barn, utan den bruna slöddersekten som inte klarar av att se ett barn av annan hudfärg ha luciakrona på huvudet.

Och eftersom drevet, dvs vuxna människor, blev så brutalt mot barnet så att föräldrarna bad att ta bort bilden, då förstår man ju vilken rädsla dessa vuxna människor sätter. Det är makt.

Det är samma människor som i andra korridorer skriker på "åsiktskorridooooooor".
Men när de själva stänger inne människor i fel korridor då är det helt ok.

När man ser hur en 28-åring åker till en restaurang och skjuter sönder inredningen för att han "läst på internet att där inne pågick en pedofilring ordnad av Hillary Clinton" Ja, då förstår man ju att med hat, myter, skrik och gap så kan man förändra och det gör också att på andra sidan är det människor som far illa. I detta fall ett barn som kommer vara väldigt medveten om att han har fel hudfärg för många människor.

Det är så ni skapar hat. Det är så ni skapar rasism. Det är så ni också stärker kampen mot er... ni trappar upp ert hat, så gör även vi och ni kommer att få se hur vi kommer äta upp ert hat. #Jagärhär kommer göra motstånd. Vi är många som ställer oss upp nu och vi kommer be er sitta ner.

Rasist är inget som man föds till det är nåt som nån har lärt en.
Och här är Flashback en skola för många och det är så många oskyldiga som far illa av ert hat.


1: Flashback bedriver inga drev. Flashback är en plattform som kan användas av vem som helst (givet att personen är över 18). Flashback har aldrig haft en åsikt och Flashback kommer aldrig ha en åsikt (vi ryggdunkar inte här).


2: Varför skriver du om ni? Vi är inte en enhetlig rörelse på det här forumet.


3: Ja, det finns rasister på Flashback, so what? Jag delar inte deras åsikter, men jag tycker det vore för djävligt om inte de fick ge uttryck för dem här (läs: att mod skulle ta bort deras postar). Vi diskriminerar faktiskt väldigt lite på det här forumet!


4: Flashback är ingen skola. Jag har förvånansvärt nog inte blivit en dödsknarkarnazist än, trots att jag suttit här i för många år.


5: Det här forumet har om du kollar uppe i toppen på din skärm många delforum och subforum. Bedrivs det även "brun propaganda" på Hem > Bostad, hem och trädgård > Inredning? Diskuterar man hur man på bästa sätt inreder ett ariskt hem då, eller?

Jag välkomnar ditt inlägg, men jag tror du borde ta en vända till i tankefabriken innan du skriver något. Om nu Flashback verkligen är en propaganda plattform för högerextrema, borde inte mod plocka bort din post som avslöjat den hemliga agendan? Vilket inte kommer ske, det är inte åsikter som gör att inläggs tas bort från Flashback.
__________________
Senast redigerad av basseaker 2016-12-09 kl. 15:56.
Citera
2016-12-09, 16:10
  #41
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Finner inget konstigt i att SVT tar upp Flashbacks drev mot ett barn.
Du har drygt 4000 inlägg här på Flashback. Du inser att det betyder att du är en del av Flashback va? Hur känns det att vara en del i ett drev mot ett barn?

Jag inser ju att "Flashback" befolkas av väldigt många olika människor med många olika åsikter och jag ser inget värde i att klumpa ihop alla. Men det är kanske lättare att sprida hat mot dom då? Mer praktiskt så eller?
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
... ni trappar upp ert hat, så gör även vi och ni kommer att få se hur vi kommer äta upp ert hat. #Jagärhär kommer göra motstånd.
Ja, tänka sig. #Jagärhär för att sprida hat, nått sånt hade man väl aldrig kunnat tänka sig..
Citera
2016-12-11, 20:33
  #42
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Det förekom hatiska och rasistiska inlägg, och har f.ö. alltid förekommit. Varför ska man ens försöka förminska det. Vad finns det för anledning att bagatellisera det? Om du tycker att sådana inlägg är helt okej så skriv det, men försök inte rättfärdiga det och krypa bakom ryggen på folk som du förmodligen i andra sammanhang föraktfullt kallar för PK.
Jag vare sig förminskar eller förstorar något. Jag konstaterar bara att artikeln ger ett överdrivet intryck, vilker du själv också kan konstatera om du läser igenom tråden:

- artikeln säger 73 sidor om Åhléns lucia när det var drygt 20.

- artikeln ger intrycket av att det var så gott som uteslutande hatiska och raistiska inlägg när den del av tråden som handlar om Åhléns lucia innehåller många olika sorters synpunkter varav långt ifrån alla är hatiska eller rasistiska.

För övrigt har jag redan i tråden talat om att jag personligeninte har något till övers för rasistiska inlägg, och när du försöker dra slutsatser om mig som person hamnar du rejält fel. Dessutom handlar den här tråden om Åhléns lucia och inte om din eller min personlighet.
Citera
2016-12-14, 00:06
  #43
Medlem
goran744s avatar
Tycker faktiskt att det är ett bevis på att man anser att Flashback har genomslagskraft.
De kan inte låta bli att gå in här och glo runt....
Och samtidigt kan de , i sin idétorka,
gå in på Flashback och hämta åsikter och klippa ur dem ur dess sammanhang och göra en höna av en fjäder.
Nästan så jag tror att de sitter så här: nu måste vi ge oss in på Flashback och kolla hur folket tänker/tycker om saken.....
__________________
Senast redigerad av goran744 2016-12-14 kl. 00:08.
Citera
2016-12-15, 20:58
  #44
Medlem
Raxbahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Tycker faktiskt att det är ett bevis på att man anser att Flashback har genomslagskraft.
De kan inte låta bli att gå in här och glo runt....
Och samtidigt kan de , i sin idétorka,
gå in på Flashback och hämta åsikter och klippa ur dem ur dess sammanhang och göra en höna av en fjäder.
Nästan så jag tror att de sitter så här: nu måste vi ge oss in på Flashback och kolla hur folket tänker/tycker om saken.....

Håller med om att de ofta förstorar upp saker. Samtidigt får ju den enskilde snokande journalisten, varken den vill eller inte, en inblick i ett annat tänk än det politiskt korrekta. Vilket är bra.

Dessutom, när Flashback nämns, kommer ju en och annan PK-läsare att surfa sig hit och kanske också småningom förstå att gammelmedia ofta undanhåller sanningen. Vilket också är bra.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback