Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-15, 02:21
Medlem
Madagascars avatar
Det kanske blir nytt tryck på att Biden ska hoppa av återvalskampanjen. Om några dagar:

https://www.axios.com/2024/07/14/hou...rally-shooting
Citera
2024-07-15, 02:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Det kanske blir nytt tryck på att Biden ska hoppa av återvalskampanjen. Om några dagar:

https://www.axios.com/2024/07/14/hou...rally-shooting
Precis, just nu har attentatet mot Trump och det srundande R-konventet stoppat alla offentliga ansträngningar att lyfta bort Biden, från valkampanjen, men frågan komer säkerligen att aktualiseras på nytt. Den är alldeles för central för att den ska kunna knuffas ut ur bilden i ett par månader till.
Citera
2024-07-15, 03:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-hasse
Han har rätt.
Men i Bidens uttalande inatt bad han amerikaner att sluta upp mot våldet.

Han lovade ochså att politiskt våld ska bestraffas.
Han var vid ett tilfälle ganska nära att säga "we should strive to make America Great Again" men stakade sig fram till en annan fras... På video av talet kan man f ö ana telepromptern som en vitaktig skugga speglad i fönstret bakom honom.
Citera
2024-07-15, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Jag tror också det.

Det kanske inte spelar så stor roll avseende valet längre vem Demokraterna väljer som kandidat. Trump vinner stort ändå.
Ja det känns ju onekligen så, även om man inte kan veta helt säkert. Men enda realististiska alternativet till Biden är ju Kamala Harris, så det talar väl för att Biden i slutändan ändå får behålla sin nominering.
Citera
2024-07-15, 11:43
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Han har rätt.
Men i Bidens uttalande inatt bad han amerikaner att sluta upp mot våldet.

Han lovade ochså att politiskt våld ska bestraffas.

Men vad sött...

Jag köper inte detta resonemang efter 8 års hatretorik och politisk förföljelse av våran hjälte Trump. Avhumaniserar man sina politiska motståndare och kallar dom Hitler eller ett hot mot demokratin så sår man helt medvetet ett dåd som detta.

Joe Biden har ett flertal ggr hotat Trump personligen med fysiskt våld. Att han och hans gelikar pratar om bullseye är ingen slump.

Nu misslyckades attentatet och det skulle inte förvåna mig om det är personer inom hans administration eller politisk lojala som infiltrerat SS. Det finns inte en chans att en professionell säkerhetsorganisation kan göra dom fatala misstagen som gjordes utan att vara komprometterade.

Skönt att man står på rätt sida av politiken där mord inte är acceptabelt.

Vips så står Joe Biden att säger att Trump är en vän och att man skall acceptera olika uppfattningar trots att han tycker i princip tvärt om. All hans retorik, hela hans administration med DOJ i spetsen och alla deras handlingar har sagt exakt det motsatta.

Nu är han jävligt pressad och då blir skyldiga helt plötsligt fromma som små lamm
Citera
2024-07-15, 11:53
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Men vad sött...

Jag köper inte detta resonemang efter 8 års hatretorik och politisk förföljelse av våran hjälte Trump.
Jag undrar hur man kan se Donald Trump som sin personliga hjälte och hålla en straight min.

Joe biden må vara halvdement och reumatiker, men han har ingen personkult efter sig.

Ingen här låter hans personlighet gå före hans politiska gärningar.

De flesta här anser Donald Trump vara gravt inkompetent till det ämbete han söker
Citera
2024-07-15, 12:04
Medlem
Citat:
Joe biden må vara halvdement och reumatiker, men han har ingen personkult efter sig.

Ingen här låter hans personlighet gå före hans politiska gärningar.
Tvärtom, här på Flashback finns en väldigt stark personkult kring Biden. Minsta lilla antydan till kritik eller ifrågasättande av Biden och Klyban eller du eller någon annan känner sig manade att rycka ut till er sektledares försvar.
Citera
2024-07-15, 12:10
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Tvärtom, här på Flashback finns en väldigt stark personkult kring Biden. Minsta lilla antydan till kritik eller ifrågasättande av Biden och Klyban eller du eller någon annan känner sig manade att rycka ut till er sektledares försvar.
Kan motbevisa din tes väldigt enkelt.

Vilken av de lagar joe biden fått igenom tycker du minst om?

Vilken av de lagar Donald Trump fått igenom tycker du minst om?
Citera
2024-07-15, 12:47
Medlem
Citat:
Kan motbevisa din tes väldigt enkelt.
Ja tack, gör gärna det, nu när du fått lite betänketid. Eller behöver du resten av dagen på dig kanske?

Citat:
Vilken av de lagar joe biden fått igenom tycker du minst om?
Svårt att rangordna såklart, men Bidens kringgående av högsta domstolen för att skriva bort studielånen för välbeställda amerikaner känns väl sådär halvbra, eller vad tycker du? Din tur nu.

Citat:
Vilken av de lagar Donald Trump fått igenom tycker du minst om?
Som frihandelsförespråkare så är jag kritisk mot tullkriget med Europa och Kina. Din tur nu.
Citera
2024-07-15, 19:14
Avstängd
rotebro-hasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Din tur nu.
Jag ogillade Bidens förslag om att ge shale gas industrin samma subventioner som förnybar energi.
Det var fläsk för att kunna vinna Pennsylvania.

Jag ogillar beslutet om att bestämt få in en afroam.kvinnlig domare till HD. Det fanns en manlig kandidat som var minst lika kompetent minns jag.

Jag ogillar att Biden förser Israel med autonoma predator drones.

Jag ogillar att Biden vägrat sitta ner för intervjuer med de stora tidningarna. Troligtvis för att han vet att de kommer såga honom.

Jag ogillar att han kompromissar med GOP kring att flytta stora federala kontrakt till röda delstater som Tennessee. Återigen fläsk.

Fuck Tennessee. Låt dem få leva fria från den federala statens förtryck

Jag ogillar att Biden subventionerar Wall Street genom att uppmuntra Delaware bolag till att gasa på och flytta vinster utan att betala förmögenhetsskatt.

Jag ogillar att Biden valde merrick garland till AG.

Jag ogillar att Biden inte inför the draft. Eller ett lotteri system för att få fler att göra värnplikt.

Jag ogillar att Biden inte pressade Turkiet när de plågade Sverige med sina ändlösa krav för ett Nato medlemskap.

Jag ogillar att Biden itne skickat himars till Ukraina tidigare än våren 23.

Jag ogillar att Biden övergivit sitt löfte om free community college. Troligtvis för att wall street pressat honom igen.
Jag ogillar att han försvarar The filibuster även när majoriteten av usa är för att det avskaffas
Citera
2024-07-15, 19:32
Medlem
Biden var över 30 minuter sen för att tala i 3 minuter...

Han ska tala igen ikväll till nationen kl 02:00 svensk tid. Meddelar han då att han kastar in handduken?

https://www.expressen.se/nyheter/var...orerade-fragor
Citera
2024-07-16, 06:30
Medlem
Med alla inställda donationer, kan Biden bedriva kampanj fram till november valet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in