Citat:
Ursprungligen postat av
snygg-Harris
Upprullningen av proppen Mitch's skräckgardin kommer såklart sticka hårt i ögonen på folk. Nu får vi snart se vad han gömt i lådorna, på sitt mögliga rum. Att han därför vill vädra ut sina tomma hot i kammaren är förståeligt, och det ger oss bara ytterligare en möjlighet att få skärskåda det hans goda anseende påstås sägas vara byggt av.
Bäst att hämta popcornen igen! Det republikanska partiets dödsspiral tar fart...och den lär bara ta mer fart allteftersom Biden nystar upp obstrueraren Mitch verk.
Read the report: Foreign Threats to the 2020 U.S. Federal Elections
Jag tror det med. Mitch,FOX,OAnN,Newsmaxx och GOP behöver en antagonist. Hillary är kvinna och fru till bill clinton.
Obama är halvsvart och har ett "muslimskt namn"
Men Joe Biden är bara vit,katolsk,och tråkig. Hela hans karriär kantras av tråkig lagstiftning och riktigt tråkig centristisk politik till förmån för Delawares kreditkortsindustri och finanssektor.
Därför går de medvetet till angrepp på VP Harris som är kvinna och halvsvart.
När man betraktar amerikansk politik ur detta riktigt enkla filter så förstår man snabbt varför Mitch Mcconnell och GOP har svårt med sin fundraising. Jag menar inte bara för att Trump är mer populär, utan jag tänker även på det faktum att ingen av deras attacker eller förda kulturkrig verkar få Bidens popularitetssiffror att dala. Han ligger ständigt kvar vid 54% vilket innebär att majoriteten av demokrater och en stor andel independents stödjer honom. Och GOP väljarna bryr sig inte om när Rand Paul står på FOX och skriker "abortion, 2nd amendment, guns, taxes"
Väljarna bryr sig inte. Donald Trump har likt Pavlov dresserat dem till att endast reagera på hans signaler.
Även Mitch kan tolka opinionssiffror och han vet hur farligt mellanårsvalen 2022 ser ut för the GOP.
5 senatorer har redan gått i pension. 15 omval och 5 open primaries kan bara betyda en sak: Qanon crazies kommer nominera någon lika tokig till senaten och då vinner Demokraterna garanterat. Skulle det bli likt 2008 när Demokraterna hade 59 stolar i senaten + en tie breaker och Mitch inte alls kunde
få igenom något alls,utan spenderade hela året med att sprida birther teorier om Obama..då är det kört.
Trodde han att Obamacare var slutet på USA? Vänta tills han får se Bidens infrastructure bill.
Och Bidens Medicare expansion.
Och Bidens Gun reform bill.
För första gången på 40 år vet Republikanerna inte riktigt hur de ska kunna återfå makten. Och deras krympande andel väljare stirrar sig blinda på Trump,Infowars och Qanon crazy shit, istället för Fox så kulturkriget verkar redan vara förlorat.
Jag älskar det. Jag fullkomligt älskar att se hur GOP håller på att kollapsa.