Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-21, 15:02
Medlem
Tok-Franss avatar
Peking-Joe's politik får nu även Wolfgang att omvärdera sin inställning till den senildementa gubben.

Citat:
Världspolitiken tillbaka på sandlådenivå

Joe Biden kallar Vladimir Putin en mördare. Putin svarar med ”den som sa det han är det”.

USA kallar Kina ett hot mot världsordningen. Kina kontrar med att västvärlden saknar kvalifikationer att döma Kina.

Världspolitiken är tillbaka på sandlådenivå med vindpustar från kalla kriget.

Men här fortsätter Wolfgang och visar ett smått schizofrent intryck.

Citat:
Nu känner nytillträdde Biden ett behov av att visa sig tuff mot de båda rivalerna. Att han tänker bryta med Trumps gullande med allsköns diktatorer inklusive Putin och Xi.

Nu vet jag inte hur Wolfgang missat Trumps hållning mot Chy-na.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...a-sandladeniva

Edit:
Wolfgang har inte missat något, bara glömt bort.
2/9-2020

Citat:
USA är ett av få länder som vågat utmana Kina. Inte minst sedan Donald Trump blev president.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ga-trotsa-kina

Samma hyckleri och verklighets-förvrängning som användaren Klyban visar upp.
Senast redigerad av Tok-Frans 2021-03-21 kl. 15:15.
Citera
2021-03-21, 16:53
Medlem
arbetets avatar
The Spectator summerar veckan som gått:

Joe Biden’s dire opening chapter on the world stage
A pattern of contempt for America and its leaders seems to be taking hold
/.../The Anchorage outrage was not an isolated incident. On the contrary, though it is early days yet in the Biden-Harris (or Harris-Biden) administration, a pattern of contempt for America and its leaders seems to be taking hold. In the course of a ‘what-flavor-is-your-milkshake’ valen- er, interview with George ‘I <3 Hillary’ Stephanopoulos, Biden was asked if he thought Russian president Vladimir Putin was a ‘killer’. He answered yes, in response to which Putin said he wished Biden the best of health and suggested they livestream a debate. Can you imagine what that would be like?

Joe Biden can barely make it up the stairs to Air Force One without tripping (not once but thrice). It was ‘the wind’ said a White House spox. Remember when President Trump reached for the handrail after speaking at West Point? You would have thought he was about to expire from the hysterical media coverage.
/.../
Joe Biden has been in office for just two months. Has any US president had such a disastrous opening chapter on the world stage? None that I can recall.
https://spectator.us/topic/joe-biden...horage-alaska/
Citera
2021-03-21, 16:54
Medlem
Coronaknemos avatar
Jag vet inte om tråden påtalat resultatet av Putins utmaning till debatt med Biden, men vi kan väl få det nedtecknat vilken ynkrygg den senile pisspåsen i verkligheten är. Trots sina stöddiga kommentarer om Mördar-Putte vågar han inte se honom i ögonen när det gäller, utan skickar istället fram kvinnorna för att förklara att han ”är upptagen”. Vilken jävla sopa.

Biden team shuts down bizarre Putin suggestion of live debate over ‘killer’ comments: ‘He’s quite busy’
https://www.msn.com/en-gb/news/world...sy/ar-BB1eK2T4

Han kanske borde avstå från att snacka skit om folk som uppenbarligen inte är ett dugg rädda för honom? Bara ett tips i all välmening.
Citera
2021-03-21, 17:12
Medlem
snygg-Harriss avatar
"Det finns ingen anledning att vänta. Risken att inte få något gjort, den är inte värd att ta…"

https://twitter.com/IndivisibleTeam/...69557091090439

I ett superpolariserat klimat, med en okristligt svår filibuster i vägen, så lär det krävas något extraordinärt för att the crazies skulle ändra på bedömningen; att inget är viktigare än att få tala till idioter på idioters vis.

Önskan att få se demokraterna handlingsförlamade, under en konjunktursvacka, är inte nytt. Något som i sin tur, har lett till att det nu sitter en massa reformivrare i senaten...men till skillnad mot Moscow Mitch, så har man inte råd att bli betraktad som både lat och improduktiv.

A priori förblir alltjämt att kunna lista sina prestationer inför kommande val. Utan några, under dessa omständigheter, det vore i princip detsamma som att medge att man inte har tagit hänsyn till väljarnas prioriteringar.
Citera
2021-03-21, 17:36
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coronaknemo
Återigen bara obegripligt svammel till svar. Jag är inte nöjd med ovanstående, vill du försöka igen?

Du säger att du inte är nöjd med extremhöger-Joe, denna gamla Ku Klux Klan-hangaround, men anser att ”alternativen är ännu värre”. Vad skulle dessa alternativ till extremhöger vara, extrem-extremhöger? Vänster?

Exempel: Du har ju körkort och... Förlåt, skojade bara.

Körkort innebär krav som du tyvärr inte når upp till. Nästa gång du åker färdtjänst, be din chaufför att hela tiden hålla höger så kommer du att märka att du till slut befinner dig till vänster om var du påbörjade din resa. Avlägsna dig från Kina tillräckligt konsekvent så kommer du till slut hamna i Kina. Är det vad du menar med att ”alternativen är värre”? Hotet är inte nödvändigtvis Trump, utan en SuperBiden? Förklara gärna för en som inte hänger med i dina glada svängar över hela vägbanan.
Undrar varför du slutat prata om dessa godtyckliga avskedanden man kan göra i USA.
Och vi alla inser att någon poäng aldrig uppstod med Joe och kamala och hur det sett ut med godtyckliga avskedanden i administrationen som föregick Joe´s.

och nej, Joe är en tokmoderat, och dessa är inte bra för samhället, men USA har bara värre alternativ och då är Joe och D enda alternativet att rösta på där.

Kina har jag undvikit att handla ifrån längre än trumpen varit president och väljer andra varor eller inte alls oftast.
Så inte heller där hade du någon poäng, på samma sätt jag slutat köpa nötkött ifrån BR.

Dock står vi kvar på samma punkt och hyckleriet kring arbetsrätten, där av någon extremt mystisk anledning inte ska gälla för Demokrater, ett galet hyckleri faktiskt och nått jag tackar för.
Citera
2021-03-21, 17:48
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Äldre människor tappar balansen ibland och ramlar. Då brukar folk rycka in och hjälpa till.
Man brukar inte skratta åt dem, det krävs ett visst sinnelag för det.

Svagaste försvaret hittills. För det första var ingen av oss där för att kunna "rycka in och hjälpa till". Men än viktigare: det är USAs president vi talar om, där kan det inte tas några hänsyn om att man ju är lite elak mot gamle farbror Joe . Det är internationella nyheter att han ramlar runt som en dålig Mr. Bean, och ingenting som det krävs ett "visst sinnelag" för att uppmärksamma.

Det här hade kunnat bli en viral video även om det inte var USAs president som ramlade runt utan bara en vanlig knegare. Så patetiskt är det.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Demokraterna och etablissemanget har riggat en situation där man vill manipulera en icke-vit kvinna till presidentposten. Biden verkar delta med sina svammelattacker, snubblande och tafsande.

Visst, så är det. De har sålt detta ända sedan början: Kamelen har schasats fram nästan lika ofta som Biden. Man förmedlar verkligen bilden av att USA nu styrs av en duo, snarare än av en enda president.

Citat:
Ursprungligen postat av snygg-Harris
A priori förblir alltjämt att kunna lista sina prestationer inför kommande val.

Jag gillar dina försök till skademinering : börja bladdra osammanhängande om nåt annat skit som inte en jävel bryr sig om. Biden ramlar runt som ett fyllo och skämmer ut USA inför hela världen, och du börjar snacka om vädret.
Citera
2021-03-21, 17:59
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
"Det finns ingen anledning att vänta. Risken att inte få något gjort, den är inte värd att ta…"

I ett superpolariserat klimat, med en okristligt svår filibuster i vägen, så lär det krävas något extraordinärt för att the crazies skulle ändra på bedömningen; att inget är viktigare än att få tala till idioter på idioters vis.

Önskan att få se demokraterna handlingsförlamade, under en konjunktursvacka, är inte nytt. Något som i sin tur, har lett till att det nu sitter en massa reformivrare i senaten...men till skillnad mot Moscow Mitch, så har man inte råd att bli betraktad som både lat och improduktiv.

A priori förblir alltjämt att kunna lista sina prestationer inför kommande val. Utan några, under dessa omständigheter, det vore i princip detsamma som att medge att man inte har tagit hänsyn till väljarnas prioriteringar.

Jag tycker verkligen det är ett utmärkt förslag. När opponenten gräver en grop ge honom en större spade. När sedan denne grävt ner sig tillräckligt djupt så fyller man sedan igen hålet med den större spaden. Sedan bygger man något vackert med den stora spaden och väljarna kommer se detta och dom kommer tycka det är gott.
Citera
2021-03-21, 18:10
Bannlyst
Citat:
Bidens förtjänst? Eller på grund av att H.R.1 bekantgjorts? I vilket fall som helst så har den demokratiska nationella kommittén dragit in en massa sexiga slantar till kollekten:
It raised the most money it ever has in February in a non-presidential election year, $8.5 million...February's haul was also the second highest the DNC has ever seen, period. The DNC spokesperson also touted that the committee has $43 million in cash on hand, twice any previous high point at this stage in the year.
Källa: Politico

Många corporate PACs som öppnar plånboken inför midterms 2022.
De gör detta för att de hoppas få federala kontrakt när Biden tvingar igenom sin infrastruktur satsning.
Genom budget recon som bara kräver 50 röster.
Trots att republikanerna hotat med veto och sabotage så kommer biden lyckas.

Inget glädjer mig mer än att vara vid liv för att bevittna det republikanska partiets uppgång och förfall.
Vid rodret är alla crazies som styr partiet mot undergång
Senast redigerad av dic-tator 2021-03-21 kl. 18:23.
Citera
2021-03-21, 18:19
Bannlyst
Citat:

Hör professor norm ornstein förklara hur Mitch mcconnell fullständigt saboterat senaten I 20 års tid.
Norm är den parlamentariker som kan senaten bäst av alla menar jag.

Här i samtal med dåvarande senator al franken
https://youtu.be/UvYN5TB_3ww
Citera
2021-03-21, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Hör professor norm ornstein förklara hur Mitch mcconnell fullständigt saboterat senaten I 20 års tid.
Norm är den parlamentariker som kan senaten bäst av alla menar jag.

Här i samtal med dåvarande senator al franken
https://youtu.be/UvYN5TB_3ww
Du menar samme Al Franken som blev #metoo:ad men som till skillnad från likaledes #metoo:ade Joe Biden faktiskt fick avgå?
Citera
2021-03-21, 19:25
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det vet redan man och det används att sparka godtyckligt även där.
Undantag finns givetvis, då en del företag har tagit aktiva beslut.

Och nej, jag är inte speciellt glad över avskedanden, dock vet vi att dessa godtyckliga avskedandet är nått vi sett i flera år före nu, är en del av Amerikansk arbetsrätt.
Och man ställer sig frågande varför hyckleriet uppstår bara för Joe och Kamala avskedar och samtidigt vi sett avskedanden helt utan förklaringar och än mer godtyckliga.
Älskar detta hyckeriet, då det berättar att man är fascister och har olika regelböcker mellan rumpen och President Joe Biden och Vice President Kamala Harris.

men för all del, förklara gärna varför det är okey att avskeda som banarepublikan och inte som Demokrat.
Jag ger dig ett par år att svara på den, då jag vet det aldrig någonsin kommer ske, då du inte ens har förmåga att komma förbi hyckleriet och nå fram till varför du gör skillnad.
Enda skillnaden är D och Joe/Kamala, och det berättar allt vi behöver veta i detta hyckleriet.
Jag tycker det är okej för en demokratisk Kabal att avskeda cannabismissbrukare. Några republikaner har aldrig gjort något liknande. Det är ju progressivt av Kabalen att göra detta. Fritt fram för alla arbetsgivare att sparka brajrökare. Helt otroligt härligt. Jag gillar Biden lite mer nu.

Kul att vi håller med varandra!
Citera
2021-03-21, 21:25
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Peking-Joe's politik får nu även Wolfgang att omvärdera sin inställning till den senildementa gubben.
Men här fortsätter Wolfgang och visar ett smått schizofrent intryck.
Nu vet jag inte hur Wolfgang missat Trumps hållning mot Chy-na.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...a-sandladeniva
Edit:
Wolfgang har inte missat något, bara glömt bort.
2/9-2020
https://www.aftonbladet.se/nyheter/k...ga-trotsa-kina
Samma hyckleri och verklighets-förvrängning som användaren Klyban visar upp.

Jag tycker Wolfgang verkar direkt ointelligent men det säger en hel del att t.o.m. han släppt det religiösa hyllandet av Biden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in