2021-11-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Wokefolket brukar vara riktigt lättkränka, men när rasistiske Biden kallar den afro-amerikanska basebollspelaren Satchel Paige för "den stora negern", då är det tydligen helt ok..

https://www.thegatewaypundit.com/202...rans-day-video

Rules for thee but not for me...
Dumt uttalande, även om han tydligen syftar på att han spelade för "negro leagues". Är det för den delen ett rasistiskt uttalande? Nej det tycker jag inte, och jag är nyfiken på om du verkligen tycker det också?

Jag håller med om att "wokemedia" absolut hade sågat sönder Trump om han gjort samma uttalande - det hade hedrat aftonbladet/CNN om de skrev en kritisk artikel om Biden på det här nu för då skulle de i alla fall hålla samma linje.
Citera
2021-11-12, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einzelgaenger
Det mest absurda är att O’Keefe för flera månader sedan bestämde sig att inte publicera detta för att han inte kunde bekräfta om det var sant. Han är alltså en riktig journalist. Sedan gick han till polisen med dagboken som inte var intresserade.

Nu, flera månader senare, dyker alltså FBI upp i hans hus och gör razzia och beslagtar en massa material, inklusive O’Keefes privata telefon. Detta bekräftar alltså att det är Ashley Bidens dagbok och Brandon är, som vi alla visste, en bekräftad pedofil.

Usa är en bananrepublik.
Fast nu har en federal domare stoppat FBI från att hacka O'Keefes telefoner. Det här kan bli spännande! Helt klart är att telefonerna innehåller material som Biden inte vill ska komma ut!

https://www.thegatewaypundit.com/202...hones-fbi-raid
Citera
2021-11-12, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Dumt uttalande, även om han tydligen syftar på att han spelade för "negro leagues". Är det för den delen ett rasistiskt uttalande? Nej det tycker jag inte, och jag är nyfiken på om du verkligen tycker det också?

Jag håller med om att "wokemedia" absolut hade sågat sönder Trump om han gjort samma uttalande - det hade hedrat aftonbladet/CNN om de skrev en kritisk artikel om Biden på det här nu för då skulle de i alla fall hålla samma linje.
Men nu sa han inte enbart "Negro League", det var ett tillägg. Han pratade om "den stora negern" som spelade i "Negro League". Djäkla stor skillnad.
Citera
2021-11-12, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Oj, FBI var väl de mest inflytelserika efter tech-bolagen med att installera Biden som president? Nu förföljer de journalister?

Och USA har mage över att kritisera Vitryssland och Ryssland för att förfölja opposition och media.

Citera
2021-11-12, 08:49
Ok, ska vi fortsätta leka låtsasleken att allt är helt ok och normalt med pedo-Joe eller vad krävs för att somliga ska erkänna att 81miljonerröster-Joe är ett skämt och oförmögen att utföra uppgiften som president? Ser ni fortfarande inte att det är en fars och teater? Eller vad krävs för att somliga ska reagera? Känner ni er aldrig löjliga när ni försvarar Mo-Joe?
In a text exchange from with former psychiatrist Keith Ablow, Hunter Biden seemed to acknowledge that his father, Joe, had dementia.

National File has obtained over 800 pages of text messages sent or received by Hunter Biden in 2018 and 2019. The text messages were retrieved from the infamous laptop abandoned by Hunter Biden at a Delaware computer store that was eventually delivered to the New York Post. In this article and in future coverage of the Hunter Biden text messages, National File has preserved typos and other original language from the text messages to preserve authenticity. National File has retracted and will retract sensitive information as necessary.
https://nationalfile.com/exclusive-h...-psychiatrist/

Det blir intressant att följa vad som mer kommer att avslöjas från "Laptopen från helvete".
Citera
2021-11-12, 12:37
Medlem
USA är slut. Kan en sån som Biden bli president år 2020 är det stora landet slut. Det är väljarna som speglar folket. Märkligt att den alla andra länder överlägsna nationen och föregångaren så sent som för 40 år sedan så snabbt kan sjunka ner i skiten. Med Clinton började fallet. Och med Obama tog det fart.

Och inte finns det kraft i folket att söka rätt på felaktigheterna och ställa till rätta. Grindvakter sitter i ingångarna och stoppar.
Citera
2021-11-12, 14:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Wokefolket brukar vara riktigt lättkränka, men när rasistiske Biden kallar den afro-amerikanska basebollspelaren Satchel Paige för "den stora negern", då är det tydligen helt ok..

https://www.thegatewaypundit.com/202...rans-day-video

Rules for thee but not for me...
Inte första gången han uttrycker sig rasistiskt.

A Racial Jungle!:

https://pbs.twimg.com/media/FD_yFtSX...jpg&name=small
Citera
2021-11-12, 18:51
Avstängd
Citat:
Att som president tala om "a big negro in the negro league" är synnerligen opassande och att han ändå gör det visar åtminstone att han inte är riktigt klar i skallen, om det nu fanns några tvivel om den saken. Men det behöver inte betyda att Biden är rasistisk idag, när han var ung var det normalt att tala så i hans kretsar. Biden sade dock genuint rasitiska saker under sjuttitalet, t ex att han inte ville att hans barn skulle växa upp i en racial jungle vilket bevisar att han åtminstone har varit rasist. Och när han blir pressad återfaller han fortfarande i rasliga stereotyper, som t ex när han blev frågad av en svart journalist om han skulle göra ett demenstest.

Vad som är klart är att om en republikan hade uttryckt sig på detta vis skulle media och vänsterns internetkrigare inte ha ignorerat detta utan gråtit krokodiltårar i månader och krävt att denna hemska rasist omedelbart blev canceled.
Citera
2021-11-12, 19:12
Medlem
Biden pruttade på COP26 i Glasgow. Emissionerna är nu talk of the town där.

“It was long and loud and impossible to ignore,” the*Mail wrote about the fart —*the breaking of wind, not the U.S. leader, I hasten to add.

https://www.politico.eu/article/joe-...amily-camilla/
Citera
2021-11-12, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomSowell
Att som president tala om "a big negro in the negro league" är synnerligen opassande och att han ändå gör det visar åtminstone att han inte är riktigt klar i skallen, om det nu fanns några tvivel om den saken. Men det behöver inte betyda att Biden är rasistisk idag, när han var ung var det normalt att tala så i hans kretsar. Biden sade dock genuint rasitiska saker under sjuttitalet, t ex att han inte ville att hans barn skulle växa upp i en racial jungle vilket bevisar att han åtminstone har varit rasist. Och när han blir pressad återfaller han fortfarande i rasliga stereotyper, som t ex när han blev frågad av en svart journalist om han skulle göra ett demenstest.

Vad som är klart är att om en republikan hade uttryckt sig på detta vis skulle media och vänsterns internetkrigare inte ha ignorerat detta utan gråtit krokodiltårar i månader och krävt att denna hemska rasist omedelbart blev canceled.
Ska vi vara korrekta så var ordet han använde "great" och inte "big" . En detalj, men bara "for the record" så att säga.

Men i övrigt håller jag helt med. I ärlighetens namn ser jag inget rasistiskt uppsåt i det Biden sa just denna gång. I en helt "av-wokead" värld där den lättkränkta minoriteten INTE har tolkningsföreträde, så hade man kunnat säga precis så som Biden sa utan att någon hängt upp sig det minsta. En sådan värld vore inte mig emot, men det är inte min invändning, utan det flagranta hyckleriet i woke-kretsarna att man ska kancellera den och den personen hit och dit för det allra minsta och almäna ramaskri, men samtidigt så är budskapet att "det är ok när vi gör det".

Det är DET jag hänger upp mig på! Ungefär som de evengeliska pastorerna i USA på 80-talet som fördömde homosexuella och äktenskapbrytare till helvetet rakt av utan chans till botgörelse, men när de själva ertappades med älskare och älskarinnor och hela köret, ja då minsann hette det att de "ångrat sig" och att de "tagit ett snack med Gud" och att de kommit överens med Gud om att han gör ett undantag och förlåter just dem för vad de gjort, och det med detsamma utan någon form av borgörelse. EXAKT samma beteendemönster ser vi här!

Bidens senaste fadäs har fått Twitter att explodera

https://gazette.com/news/twitter-eru...4cd84cbdc.html

Och Biden har nu fått ett nytt epitet: Racist Joe

https://www.the-sun.com/news/4053761...-satchel-paige

Och vad händer då? Jo, då rycker den vänstervrida "faktagranskande" (beteckningen är GROVT missvisande) sajten Snopes ut och kör damage control. På vanligt manéer gör man egna tolkningar "Nä men SJÄLVKLART menade inte Biden att uttrycka sig på det sättet, han menade ju givetvis att säga så här istället. Nu sa han inte så, men fakta säger att det var exakt så han skulle ha sagt". Lite grann så står det i artikeln.

https://www.snopes.com/news/2021/11/...-satchel-paige

Eric Trump var inte sen att uppmärksamma skandalen, och givetvis utlöser Woke-communityt en storm av "Whataboutism" till försvar för Biden. Det är alltså ok för Biden att vara rasist eftersom de upplever att den förre presidenten var det.

https://www.independent.co.uk/news/w...-b1956235.html
Senast redigerad av scrollock 2021-11-12 kl. 20:18.
Citera
2021-11-12, 20:16
Avstängd
Citat:
Ska vi vara korrekta så var ordet han använde "great" och inte "big" . En detalj, men bara "for the record" så att säga.

Men i övrigt håller jag helt med. I ärlighetens namn ser jag inget rasistiskt uppsåt i det Biden sa just denna gång. i en helt "av-wokead" värld där den lättkränkta minoriteten INTE har tolkningsföreträde, så hade man kunnat säga precis så som Biden sa utan att någon hängt upp sig det minsta.
Jag skulle också vilja bo i en icke-woke värld, men som president tycker jag att man överhuvudtaget inte skall nämna folks hudfärg eller religionstillhörighet såvida det inte föreligger speciella skäl att göra detta, som t ex vid rasistiska incidenter eller vid islamisk terrorism.
Historien om basketbollspelaren var visserligen lika poänglös som alla Bidens historier, men måste han prompt dra upp den borde han ha sagt den store basketspelaren xxx utan att kommentera att han var svart, även i en icke-woke värld. Han försökte förstås flirta med svarta väljare som han föraktar genom att låtsas visa sig vara intresserad av svarta idrottshjältar.
Citera
2021-11-12, 21:52
Avstängd
Citat:

Tycker det kul att amerikanska presidenter verkar tycka sig stå över talskrivare och prata fritt. Hellre det än Löfven som inte sa en enda sak själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in