Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-10-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Du får väl passa på att njuta nu då dina/era dagar i fantasy world är räknade, libtards better brace themselves:

Democrat Pollster Doug Schoen Says To ‘Brace For A Republican Wave’

TDS-sjukan hos de drabbade kommer att förvärras med andra ord, inom en snar framtid.

We have free elections I respect the results.

God bless America and God bless our president Mr. Biden!
Citera
2022-10-19, 23:43
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Love.Thy.Neighbor.
Ja, det ser ju inte ljust ut i nu för far & son:

FBI Possesses Significant, Impactful, Voluminous Evidence Of Potential Criminality In Biden Family Business Arrangements

Du länkar till en GOP sekt medlem och säger det är bra?

Citera
2022-10-20, 12:18
Medlem
Och så har vi då Biden och Dems och hur klagosången ljöd ang. muren...

Såg på SVT morgon igår..

Dems är lika korkade som vår avgående regering.
Istället för att stoppa migranterna vid gränsen, tillåts de komma in i landet där de likt boskap blir inhysta i barracker som nu är mer än överfulla.
Där ska de då vänta, just nu mellan 3 till 5 år för att få besked...

Nu har myndigheter, republikaner OCH även berörda demokrater ledsnat..

Man har börjat köra busslast med migranter till bl.annat det område i CA där Kamala Harris bor för att visa hur kaosartat läget är...

De går bra nu...
Citera
2022-10-20, 13:36
Medlem
Love.Thy.Neighbor.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar

Såg på SVT morgon igår..

Istället för att stoppa migranterna vid gränsen, tillåts de komma in i landet där de likt boskap blir inhysta i barracker som nu är mer än överfulla.
Där ska de då vänta, just nu mellan 3 till 5 år för att få besked...

Nu har myndigheter, republikaner OCH även berörda demokrater ledsnat..

Man har börjat köra busslast med migranter till bl.annat det område i CA där Kamala Harris bor för att visa hur kaosartat läget är...

De går bra nu...

Demokraterna/libtardsen har väl samma taktik som vår förra regering, de importerar ny röstboskap (bidragstagare/livegna som är beroende av sossarnas bidragsvälvilja) för att överhuvudtaget kunna vinna val eftersom svenska medborgare och även invandrare som sett igenom deras liberala/sosse/klimat-skitpolitik och alla lögner och gaslightning tenderar att rösta höger när de "vaknat".
Citera
2022-10-20, 19:00
Bannlyst
Citat:

Såg på SVT morgon igår..

..
Det började 1986.
Tyson foods och Conagra tyckte att löneutvecklingen för deras fabriksarbetare och säsongs plockare var alldeles för dyr.

De donerade tonvis med pengar till Reagan och krävde sedan att han skulle signera ett dekret som avkriminaliserar arbetsgivare som anställer illegal arbetskraft eller måhända betalar coyotes för att hämta illegal arbetskraft till och från arbetsplatsen.

Då företagen skeppar sina varor genom delstaterna så faller detta under ICE och US postal som bägge förbjöds av Reagan från att göra spontana besök vid olika odlingar och livsmedelsfabriker för att kolla så att illegal arbetskraft inte vistas där. 3 mile radius. ICE får alltså inte vistas inom 3 mil från närmaste fabrik eller farm. Undrar varför?

Det gick lysande. Faktum är att giganten Tyson Foods köpte varenda guvernör längs gränsen. Inklusive bill Clinton, som alla såg mellan fingrarna när det gäller mexikaner som jobbar svart i usa.

Det finns ett lagförslag på senatens bord som gör det kriminellt att anställa illegal arbetskraft. Och ett som finansierar drönare, sensorer, och fler border patrol agents.
Men ett annat parti i senaten fortsätter blockera dessa förslag. Då finansiärerna kräver fler migrant arbetare.

Något som Kalifornien på eget bevåg har satt i lag är att bötfälla de som anställer ilelgals.
Denna push pull effekt skulle leda till som i 2017,att fler mexikaner lämnar usa än söker sig dit, då lönerna i gränsstäderna, San ysidro och tijuana nu börjat nå paritet med Kaliforniens.

Sen kom Trump och bestämde sig korkat nog för att en fysisk mur, 30 m hög, längs usas södra gräns, målad svart, med vallgravar där tex alligatorer kan simma, och vassa ändar, helt finansierad av Mexiko, kommer att hindra illegal arbetskraft, narkotika, trafficking, och få upp lönerna för den inhemska befolkningen.

Ni får välja att tro på vad ni vill, men det är förvånansvärt många här som varken läser nutida historia, eller är särskilt bildade bortom högstadiet.
detta tror jag leder till en överlägsen tro på medier som Rumble, Breitbart, gateway, parler, som nu serverar en lättsmält sanning

Jag hävdar på fullast allvar att samtliga biden kritiker här är arga vita män utan HP i medianåldern 50, med lägre iq än den generella befolkningen, som varken läser journaler eller studier, och som levt stora delar av sitt liv i ofrivilligt celibat.
Vidare tror jag att ni får all er information om biden och Trump via sociala medier och lättsmälta nyhetsklipp. Vilket gör en diskussion meningslös när ni inte är källkritiska eller förstår vad empiri betyder.

Vill ni kritisera biden så var sakliga och hänvisa till en källa
Dvs något som går att verifiera genom flera trovärdiga medier. . Inte memes. Inte twitter inlägg

The end.
Senast redigerad av seppolundgren 2022-10-20 kl. 19:02.
Citera
2022-10-20, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Jag hävdar på fullast allvar att samtliga biden kritiker här är arga vita män utan HP i medianåldern 50, med lägre iq än den generella befolkningen, som varken läser journaler eller studier, och som levt stora delar av sitt liv i ofrivilligt celibat.
Vidare tror jag att ni får all er information om biden och Trump via sociala medier och lättsmälta nyhetsklipp. Vilket gör en diskussion meningslös .
Nu var det ju SVT som visade inslaget.
Har en gammal vän som bor i Texas.
Han har väntat på muren sedan han flyttade dit 1991.

Det som får mig lite irriterad i ditt inlägg är att du dömer folk utan minsta vetskap.. det brukar generellt inte vara synonymt med högre IQ.
Jag tänker inte avslöja vad jag har i IQ.
Du kommer ändå inte tro mig.
Men blev medlem i Mensa för nio år sedan.
Ofrivilligt celibat (vad får du allt ifrån..?)
har jag heller aldrig upplevt.
Citera
2022-10-21, 00:50
Bannlyst
Citat:
Det som får mig lite irriterad i ditt inlägg är att du dömer folk utan minsta vetskap.. det brukar generellt inte vara synonymt med högre IQ.
Jag tänker inte avslöja vad jag har i IQ.
Du kommer ändå inte tro mig.
Men blev medlem i Mensa för nio år sedan.
Ofrivilligt celibat (vad får du allt ifrån..?)
har jag heller aldrig upplevt.
Grattis.
Kan du nu svara på denna enkla fråga som ett litmus test för vidare diskussion. Annars får du gärna ignorera mina inlägg i fortsättningen.

Proposition :

Joe biden vann valet i 2020 därför att han fick fler röster än Trump. Och inget systematiskt valfusk har ännu påvisats.
Sant eller falskt?
Citera
2022-10-21, 05:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
Proposition :

Joe biden vann valet i 2020 därför att han fick fler röster än Trump. Och inget systematiskt valfusk har ännu påvisats.
Sant eller falskt?
Propositionen är helt meningslös. För även ifall Biden "vann" utan "systematiskt valfusk" så gjorde han detta i så fall endast tack vare att FBI och de sociala medierna satte demokratin ur spel genom att dölja och förvanska fakta som vi nu vet hade gjort Trump till segrare om de kommit till allmän kännedom.
Citera
2022-10-21, 09:14
Medlem
Sculleys avatar
https://www.dailymail.co.uk/news/art...rgh-rally.html
Oh, Joe! Biden, 79, seems to struggle getting off stage AGAIN at Pittsburgh rally as he twists and turns to find the exit - just one month after similar incident following UN speech
Citera
2022-10-21, 09:37
Medlem
orrtupps avatar
På P1 sa de idag att Demokraterna ligger illa till och att Bidens popularitet är rekordlåg, gissar att korrespondenten efter sin rapport gick och söp sig redlös.
Citera
2022-10-21, 17:27
Medlem
DRAVKCABs avatar
Jag tycker vi skall prata om USAs oljereserver. Innan Joe Biden tillträdde så hade nämligen Trump tagit beslutet att fylla upp dessa till bredden för att staten skulle kunna skörda frukterna av hans gynnsamma energipolitik som ledde till energi oberoende för första gången någonsin med bla lågt oljepris. Joe Biden däremot använder oljereserven för att mildra effekterna av sin huvudlösa energipolitik och krig mot oljeindustrin som lett till rekordhöga konsumentpriser och rekord högt oljepris. Det pratas nu om att oljereserven nu är så låg att det skulle påverka USA negativt vid en kris eller ett eventuellt krig. Det hela tycker jag är väldigt symtomatiskt och talande för den mest destruktiva president USA någonsin haft.
Citera
2022-10-21, 18:57
Medlem
wwrs avatar
Mellanvalen närmar sig, Joe har nog sumpat Demokraternas möjligheter att behålla majoriteten i Representanthuset. Men AOC laddar på. Hon sade just till Pence: "Ingen vill veta vad du planerat för deras livmoder!" 🤣🤣🤣
Senast redigerad av wwr 2022-10-21 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in