• 2
  • 3
2016-12-11, 03:27
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Ett möjligtvis kryphål:

Jag fick kallelse till bolagsstämma i USA, flög dit på "vanligt visum" alltså utan visa, dvs. 90 dagar dåförtiden.
Vid USA:s gränspolis blev jag tillfrågad "business or pleasure"?
-Visade upp min kallelse till bolagsstämman vid gränsen, och sa "bissniss". Fortsatte att jag vet inte hur lång tid förhandlingarna tar, "det får jag se hur lång tid det tar". Fick inresa på 180 dagar eller mer...

Äger man något i USA, verkar det lättare att få "stanna längre". -Money talks!
Du har en poäng. TS skulle naturligtvis kunna köpa upp bolaget där han ska göra sitt internjobb. Då skulle han t om kunna ansöka om arbetsgivarvisa. Det blir förvisso en liten märklig situation att nya ägaren och styrelseordföranden börjar jobba som intern och serverar kaffe, men visafrågan är ju åtminstone löst.
Citera
2016-12-14, 11:23
Medlem
JehovasFittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Diego
Kan inte annat än instämma i allt vad du skriver. Det som också luktar skunk, är vad det är för studier han bedrivit, som tydligen inte givit honom förutsättningar att uttrycka sig klart och tydligt på det svenska språket.

Man skall tydligen aldrig bli förvånad över att man skall behöva dra ur folk information på ett anonymt internetforum, för att försöka hjälpa dem.

Börja med att berätta exakt vad det är du skall göra.

Det är skitenkelt att få visa för att studera i USA som svensk, om man har allt iordning och det sköts på rätt sätt. Men som Nospheratu skriver så bör din svenska inrättning ha full koll på detta.

Jag tycker också det luktar skunk. Som om det är Kirbys dammsugarförsäljningskurs eller Scientologiuniversitetet han ska gå på ungefär...
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in