• 2
  • 3
2025-01-13, 15:21
Medlem
Geomeisters avatar
I helgen blev det en vilda västern film med Kirk Douglas jag uppskattade:

There Was a Crooked Man... (1970)

En film som redan med sitt intro ger den en speciell karaktär. Svårt att förklara exakt varför. Den har en oförutsägbar struktur. Ibland lite löjlig på liknande sett som Terence Hill & Bud Spencer filmer (fast inte lika extremt). Ibland mer våldsam och med visst djup. Ibland grovt språk som mer familjevänliga filmer inte skulle ha. Flera minnesvärda karaktärer på det. Musik som ger filmen en viss ton.

Av de vilda västern filmer jag sett än så länge med Douglas fetstilar jag de jag gillar mest. Denna tillhör den kategorin.

Gunfight at the O.K. Corral
Last Train from Gun Hill
Lonely Are the Brave
The Way West
The War Wagon
There Was a Crooked Man...
Posse
The Man from Snowy River
Citera
2025-01-13, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
...
There Was a Crooked Man... (1970)

...

Ska helt klart ge den en chans och återkomma! Kände inte till den.

Har sett många Kirk-filmer men verkligen långt från alla.

En jag tycker är riktigt häftig även om Kirk är lite ostig ibland är 20,000 Leagues Under the Sea, imponerande sci-fi för att vara då!

(Och så när jag kollade igenom vad han varit med i inser jag att det igen är dags att se The Vikings, nu på stört innan sömnen. (den är inte tung.)
Citera
2025-01-17, 15:01
Medlem
Geomeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Ska helt klart ge den en chans och återkomma! Kände inte till den.

Har sett många Kirk-filmer men verkligen långt från alla.

En jag tycker är riktigt häftig även om Kirk är lite ostig ibland är 20,000 Leagues Under the Sea, imponerande sci-fi för att vara då!

(Och så när jag kollade igenom vad han varit med i inser jag att det igen är dags att se The Vikings, nu på stört innan sömnen. (den är inte tung.)

Hoppas den smakar!

20,000 Leagues Under the Sea var imponerade som jag minns den också. Betydligt mer påkostad och välgjord än vad jag väntat. Disney otecknat på 1950-talet låter inte för mig så spännande, men den hade flera bra delar!

Vikings kan jag absolut tänka mig se om någon dag
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in